КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЇ СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ «БУДУЄМО МАЙБУТНЄ РАЗОМ» ДІТЕЙ ПІДЛІТКОВОГО ТА ЮНАЦЬКОГО ВІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.2.9

Ключові слова:

компетентність, правова, комунікативна, життєва, соціальна компетентності, технологія соціального виховання особистості

Анотація

У статті обґрунтовано, що діти підліткового та юнацького віку в реалізації технології соціального вихован- ня «Будуємо майбутнє разом» здобувають інтегровану сукупність компетентностей (правову, комунікативну, життєву, соціальну) особистості, яка забезпечує здатність: 1) відповідально, ефективно реалізовувати права та обов’язки в усіх сферах життєдіяльності; 2) толерантно й ефективно спілкуватися з людьми в різних жит- тєвих ситуаціях; 3) успішно вирішувати актуальні завдання на різних вікових етапах в усіх сферах життєді- яльності, спрямовувати соціальні й особистісні ресурси на самовдосконалення; 4) ефективно співпрацювати з партнерами у групі, команді, колективі, виконувати різні соціальні ролі та функції («громадянина», «працівни- ка», «студента», «учня», «лідера громадської організації» та інші). Визначено особливості технології соціального виховання «Будуємо майбутнє разом» дітей підліткового та юнацького віку: 1) цілеспрямована; 2) модульна; 3) групова; 4) інтерактивна. Обґрунтовано, що ефективність реалізації технології соціального виховання «Будуємо майбутнє разом» дітей підліткового та юнацького віку залежить від врахування умов: 1) рівня професійної компетентності суб’єктів реалізації цієї технології; 2) діагностики рівня сформованості визначених компетентностей дітей цільової групи на початковому та завершальному етапі; 3) ефективної партнерської взаємодії суб’єктів і об’єктів цієї техно- логії; 4) оптимальної кількості учасників цільової групи (15–20 осіб); 5) соціально-демографічних характеристик (вік, стать, національність, місце проживання, складні життєві обставини) дітей цільової групи; 6) індивіду- альних особливостей (потреби, мотиви, інтереси, задатки, здібності, якості) учасників цільової групи; 7) опти- мального й ефективного проведення тренінгових занять; 8) дотримання часу початку та завершення, трива- лості, періодичності проведення тренінгових занять; 9) оптимального й ефективного використання методів, засобів соціального виховання особистості у структурі тренінгових занять; 10) методичного, технічного мате- ріального забезпечення реалізації цієї технології.

Посилання

Sushyk Nataliia Competent approach to realization of technology of social education of personality. Innovative Approaches to Ensuring the Quality of Education, Scientific Research and Technological Processes : monograph / edited by Magdalena Gawron-Łapuszek, Yana Suchukova. Katowice: Publishing House of University of Technology, 2021. P. 893–916, 1219. URL: http://www.wydawnictwo.wst.pl/uploads/files/3ae54f97de8a1480cfb229660e616f25.pdf (дата звернення: 08.03.2021)

«Будуємо майбутнє разом» : програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді : навч.-метод. посіб. / Л.В. Зуб, Т.Л. Лях, Л.А. Мельник та ін.; за ред. Т.В. Журавель, М.А. Снітко. Київ : ТОВ «ОБНОВА КОМПАНІ», 2016. 298 с. URL: http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/16977/1/Zhuravel_Liakh_Snitko_BMR_KSPSR_IL.pdf (дата звернення: 08.03.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-12

Як цитувати

СУШИК, Н. (2021). КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЇ СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ «БУДУЄМО МАЙБУТНЄ РАЗОМ» ДІТЕЙ ПІДЛІТКОВОГО ТА ЮНАЦЬКОГО ВІКУ. Ввічливість. Humanitas, (2), 58–62. https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.2.9

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ