ПОСТАНОВКА МЕТИ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ЕФЕКТИВНОГО КОУЧИНГУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.4.1

Ключові слова:

коучинг, розвиток потенціалу особистості, робота з клієнтами, мета коучингу, хибна мета, техніки коучингу (SMART, Декартові координати)

Анотація

Коучинг – це сучасна технологія, яку створили для розвитку потенціалу людей і команд. У процесі коучингу відбувається розкриття потенціалу людини, розвиток її якостей, підвищується ефективність роботи та покращується якість життя людини в цілому. В умовах сьогодення України, велика частина її населення переживає посилений стрес та емоційну напругу, стикнулась із необхідністю прийняття рішень в умовах невизначеності та підвищених ризиків, управління ресурсними станами, потребує навичок швидкої адаптації та ефективної роботи в умовах критичних змін. Саме тому надзвичайно важливою є коучингова підтримка населення. Однак ефективність такої підтримки залежить від правильно визначеної та сформульованої клієнтом мети. Мета публікації – висвітлити особливості ефективної постановки мети в коучингу. Досягнення поставленої мети в процесі коучингу обумовлено успішним завершенням кожного з його етапів: аналіз ситуації, планування, впровадження, оцінка. Дуже важливо, щоб кожна ціль, яка зазначена в плані роботи з клієнтом, була конкретною, її можна було виміряти, вона була би досяжною, доречною на даний момент, і мала би конкретні терміни досягнення. Існують певні критерії, яким повинні відповідати поставлені цілі. У статті звертається увага на техніки SMART, «ДСР – ефективне цілепокладання», «Декартові координати», які спрямовані на краще розуміння та ефективне формулювання мети клієнтом. Звертається увага на ряд критеріїв хибної мети, наприклад, бажання комусь щось довести, статусність мети, батьківська мета тощо. Наголошено на емоційних маркерах хибної мети (запинання клієнта, невпевненість клієнта, очікування клієнта на підтримку), які необхідно вчасно помітити та враховувати при роботі з клієнтом. Наведено перелік семи базових запитань, які дозволяють визначити хибну мету.

Посилання

Интегральная коучинг школа. URL: http://www.zhyvoedelo.com/treners/detail.php?ID=672]

Коучинг : технологія розкриття внутрішнього потенціалу дослідника : навчально-методичний посібник для здобувачів освітньо-наукового ступеня «доктор філософії» зі спеціальності 051 Економіка усіх форм навчання /упоряд. О. В. Захарова. М-во освіти і науки України; Черкас. держ. технол. ун-т. Черкаси : ЧДТУ, 2020. 65 с. URL: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2274

Лоза Т. В. Розвиток особистості клієнта соціальної роботи в контексті коучингового підходу. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2018. № 2(16). С. 109–113.

Нежинська О. О., Тименко В. М. Основи коучингу : навчальний посібник. Київ ; Харків : ТОВ «ДІСА ПЛЮС», 2017. 220 с.

Сайко Н. О. Технологія коучингу у роботі соціального педагога. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 3(78). 2017. С. 207–214.

Суятинова К. Є. Коучинг у соціально-педагогічній діяльності. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2018/7/part_2/31.pdf

ICF. Coachcampus. Coaching models. URL: https://coachcampus.com/coach-portfolios/coaching-models/jeanbiacsi-the-success/

ICF Ukraine Chapter. URL: https://icf-ukraine.org/kompetenciyi-koucha-69

International Coach Federation (ICF). URL: http://www.coachfederation.org/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-15

Як цитувати

БЄЛКІНА-КОВАЛЬЧУК, О. (2022). ПОСТАНОВКА МЕТИ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ЕФЕКТИВНОГО КОУЧИНГУ. Ввічливість. Humanitas, (4), 3–7. https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.4.1

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ