ТЕХНОЛОГІЇ ТА ФОРМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ВЕТЕРАНАМИ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ В ІНСТИТУЦІЙНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.32782/humanitas/2025.2.10Ключові слова:
технології соціальної роботи, форми соціальної роботи соціального працівника, соціальний працівник, соціальна робота в інституційних закладах, реінтеграційне середовище, модель технології соціальної роботиАнотація
У статті розглядаються технології та форми соціальної роботи з ветеранами в інституційних закладах. Здійснено аналіз наукових праць з проблеми дослідження з метою розроблення структурно-функціональної моделі соціальної роботи з ветеранами та виявлення ефективних технологій і форм соціальної роботи з даною соціальною групою. Мета дослідження, висвітленого в статті, полягає у теоретичному аналізі поняття «технологія соціальної роботи з ветеранами» та розробленні структурно-функціональної моделі технологій соціальної роботи із ветеранами та форм роботи із зазначеною категорією клієнтів в інституційних закладах. Досягнення поставленої мети дослідження було здійснено за допомогою методів структурно-логічного аналізу наукових джерел, що дозволило з’ясувати сучасні технології та форми соціальної роботи з ветеранами та розробити технології та форми соціальної роботи із ветеранами в інституційних закладах України. Новизна дослідження полягає у розроблені структурно-функціональної моделі, технологій та форм соціальної роботи з ветеранами в інституційних закладах. У висновках підтверджено, що розроблення і впровадження технологій соціальної роботи з ветеранами в інституційних закладах є важливим процесом підтримки ветеранів у процесі їх соціальної реінтеграції. Урахування всіх структурних компонентів структурно-функціональної моделі дозволяє якісно організувати процес роботи соціального працівника з ветераном у процесі його повернення у невоєнний соціум. Обґрунтовано, що технології та форми соціальної роботи із ветеранам повинні враховувати потреби ветеранів та розроблятись із урахуванням комплексного підходу до проблеми підтримки ветеранів у процесі їх повернення у невоєнний соціум.
Посилання
Александрович Т. Педагогіка співробітництва як необхідна складова сучасних технологій навчання. Спеціальний тематичний випуск "Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору", 2019, 4, Том II (84), 8-18М. URL: https://surl.li/fkagwa
Безпалько О. Технології активізації громади. Методичний посібник. Т.П. Авельцева. Н.І. Мацевко (упор); у О.В. Безпалько (ред.). Київ. Наук. світ., 2006. 90 с.
Дітковська Л. Інформаційно-комунікаційні технології у фаховій підготовці соціальних працівників. Зб. наук. праць Хмельницького ін-ту соц. технол. Ун-ту «Україна». Хмельницький. ХІСТ, 2013. №7, С. 78–81.
Заверико Н. Теоретичні засади соціально-педагогічної технології роботи з підлітками. Соціологія. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. Управління, 2004, №11, С. 81–87.
Захаріна Т. Теоретико-методичні засади соціальної реінтеграції ветеранів російсько-української війни у закладах вищої освіти : дис. д-ра пед. Наук : 13.00.05. Київ, 2024. 672 с.
Звєрєва І., Безпалько О., Лактіонова Г. Соціальна робота в Україні. Навч. Посібн. Центр навчальної літератури, 2004. 256 с.
Мамчур І. Сутність та умови технології ігрової взаємодії в розвитку самопізнання старшокласників. Наукові записки «Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка». Серія: Педагогічні науки. 2012. №107 (2), С. 8–15.
Михайліченко М., Рудик Я. Освітні технології. Навч. Посібн. ЦП «КОМПРИНТ», 2016. 583 с.
Надвинична Т. Технології здійснення ефективної соціальної роботи. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України, Психологічні науки. 2013. №3. С. 3–33.
Нісімчук А., Падалка О., Шпак С. Сучасні педагогічні технології. Навч. Посібн. Просвіта, 2000. 368 с.
Освітні технології. Навч.-метод. посіб. / за заг ред. Пєхота О.М. Київ. АСК, 2002. 255 с.
Положення про Міністерство у справах ветеранів України. 2020, № 276. URL: http://surl.li/ecmfc
Рудницька Н., Синиця М. Педагогічні технології в початковій школі. Методичні рекомендації. Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2010. 87 с.
Технології соціальної роботи і соціальної допомоги в умовах трансформаційного періоду : навчально-метод посібник/ за заг ред. А.Поляничко, А. Кирилюк. ФОП Цьома, 2020. 336 с.
Федоренко О. Особливості педагогіки співробітництва як інноваційної технології навчання в закладах вищої освіти. Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ). Харків : ХНУВС, 2020. С. 494–497.
Шатковська Г. Педагогічні технології фундаменталізації навчання. Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія Педагогіка. Соціальна робота, 2011. №22, 193–197.
Янкович О., Беднарек Ю., Анджеєвська А. Освітні технології сучасних навчальних закладів. ТНПУ ім В. Гнатюка, 2015. 212 с.