ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ КУЛЬТУРНО-ДОЗВІЛЛЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СУЧАСНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ

Автор(и)

  • Олександра ЧУПРУН Полтавський національний педагогічний університет імені Володимира Короленка http://orcid.org/0000-0003-2754-7076

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.3.24

Ключові слова:

виховна робота, культурно-дозвіллєва діяльність, дозвілля дітей, професійна підготовка май- бутніх вчителів, соціально-педагогічна діяльність

Анотація

Метою статті є аналіз стану сучасних наукових досліджень з підготовки майбутніх вчителів початкової школи до організації культурно-дозвіллєвої діяльності. Саме дозвіллєва сфера представляє природну потребу дитини. Однак лише педагогічно організоване дозвілля дає можливість задовольнити дозвіллєві інтереси, нахили, розвити здібності, таланти дитини. Аналізується досвід зарубіжних країн щодо розробки і впровадження нових навчальних програм підготовки вчителів. Зазначається, що з усіх якостей майбутнього педагога американські дослідники ключовими вважають здатність до емпатії, ефективне неформальне спілкування та оптимістично налаштовану комунікабельність. У статті висвітлюються вектори сучасних українських наукових пошуків щодо підготовки майбутніх вчите- лів початкової школи. Серед них: розробка теоретичних засад позашкільної виховної роботи та функціонування позашкільних закладів, теоретико-методологічні засади культурно-дозвіллєвої діяльності, виховання духовної особистості та раціоналізація організованого дозвілля, організація виховної та культурно-дозвіллєвої діяльнос- ті у школі, підготовка майбутнього вчителя початкової школи до культурно-дозвіллєвої діяльності. Науковці роблять різні акценти на значенні культурно-дозвіллєвої діяльності у школі. Одні вважають культурно-дозвіллє- ву діяльність необхідним складником системи виховання, інші – розглядають організаційний аспект культурно- дозвіллєвої діяльності як ключовий або розуміють вільний час як умову поглиблення знань, соціалізації особис- тості, прояву здібностей, талантів дітей. Підсумовуючи, зазначимо, що сьогодні триває пошук шляхів та умов покращення педагогічної підготовки до організації культурно-дозвіллєвої діяльності в умовах позаурочної, поза- класної роботи. Науковці пропонують такі шляхи покращення підготовки: інтеграцію управлінських зусиль суб’єктів системи професійної підготовки; оновлення змісту теоретичної, методичної, практичної підготовки; перегляд змісту вузівських підручників; впровадження активних методів навчання; введення нових дисциплін.

Посилання

Combs, A. New Assumptions for Educational Reform. Educational Leadership. XLV. 1988. No. 5. P. 38–40.

Somerville, M., Green, M. A pedagogy of “organized chaos”: ecological learning in primary schools. Children, Youth and Environments. 2011. Vol. 21. Issue 1. P. 14–34.

Балахтар В. Педагогічні засади організації дозвілля дітей та підлітків у системі позашкільної освіти в Україні (1960–1991 рр.) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01. Івано-Франківськ, 2010. 21 с.

Бойчев І. Підготовка майбутнього вчителя до організації культурно-дозвіллєвої діяльності учнів : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 ; Одеса, 2005. 21 с.

Голік О. Організаційно-управлінський аспект позакласної дозвіллєвої діяльності старшокласників : монографія. Донецьк, 2008. 168 с.

Гончарук О. Дослідження стану підготовленості майбутніх учителів початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів. Збірник наукових праць Херсонського державного університету. Педагогічні науки. 2017. № 79 (1). С. 126–130.

Кічук Н. Інноваційні педагогічні технології як засіб розвитку критичного мислення сучасного студентства. ІV Дунайські педагогічні читання: гуманітарна освіта в теорії та практиці. 2018. С. 45–47.

Лесик А. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до формування комунікативної компетентності учнів. Journal “ScienceRise: Pedagogical Education”. 2018. № 2 (22). С. 21–24.

Огієнко Д. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності учнів. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» ім. Т.Г. Шевченка. 2019. Вип. 4 (160). C. 176–179.

Яцула Т. Підготовка майбутніх учителів до організації дозвілля школярів : монографія. Херсон : Айлант, 2010. 404 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-27

Як цитувати

ЧУПРУН, О. (2021). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ КУЛЬТУРНО-ДОЗВІЛЛЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СУЧАСНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ. Acta Paedagogica Volynienses, (3), 166–171. https://doi.org/10.32782/apv/2021.3.24

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА