НОВІ ПІДХОДИ У ЗАСТОСУВАННІ ОЗДОРОВЧОЇ ГІМНАСТИКИ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗІ ЗДОБУВАЧАМИ ВІЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2021.3.27Ключові слова:
фізичне виховання, студенти, оздоровча гімнастика, підготовча медична група, заклади вищої освітиАнотація
Стаття присвячена результатам розробки та експериментального застосування комплексів оздоровчої гім- настики в системі фізичного виховання для здобувачів вищої освіти, що належать за станом здоров’я до підго- товчої медичної групи. Наукова розробка комплексів розкриває ефективні методи проведення занять з оздоровчої гімнастики, які сприяють залученню студентів до активного засобу життя в період навчання в закладах вищої освіти. Заняття, апробовані на практиці, представлені у вигляді комплексів оздоровчих вправ: танцювальні рухи аеробіки, загальнорозвиваючі комплекси вправ та комплекс вправ з м’ячем, надані методичні рекомендації. Окремо зазначено, що проблемою залучення студентів підготовчої групи до занять оздоровчою гімнастикою цікавляться педагоги і вчені в багатьох країнах, розглянуті деякі результати науково-педагогічних досліджень. Аналіз наявного навчального процесу і дослідницька робота показали, що введення в програму з фізичного виховання оздоровчої гімнастики і вправ з м’ячем дає позитивний результат у підвищенні активності студентів. У проведенні занять оздоровчою гімнастикою в поєднанні з вправами з м’ячем виділені основні цілі: – навчання різним танцювальним рухам; – формування стійкого інтересу до рухової активності; – збереження і зміцнення здоров’я студентів. Висунуто припущення, що такі методи проведення занять нададуть можливість систематизувати теоре- тичні знання, урізноманітнити практичні вміння, формувати навички для самостійних занять у позанавчальний час, що в підсумку дозволить успішно вирішити головне, найбільш актуальне на сьогодні завдання навчання. Розроблено план проведення заняття оздоровчою гімнастикою в поєднанні з вправами з м’ячем, зроблена порівняльна характеристика даних фізичної підготовленості до і після експериментальних занять, зроблено математичний аналіз та підбито підсумки застосування запропонованих комплексів вправ.
Посилання
Долженко Л.П. Фізична підготовка і функціональні особливості студентів з різним рівнем фізичного здоров’я : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення». Збірник наукових праць : КНУФВіСУ. Київ, 2007. 21 c.
Брусник Т.А. Оздоровительные виды гимнастики как эффективные средства, направленные на укрепление опорно-двигательного аппарата студенток. Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта. 2009. № 8 (54). С. 27–31.
Карпов В.Ю., Сапожникова Ю.И. Проектирование содержания и методики учебных занятий по физическому воспитанию коррекционной направленности со студентами специальных медицинских групп. Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта. 2009. № 2 (48). С. 41–44.
Селуянов В.Н. Технология оздоровительной физической культуры. Москва : Спорт Академ Пресс, 2001. 169 с.
Афонская А.О. Эффективность методики формирования основных приемов оздоровительной аэробики у студентов в процессе физического воспитания: автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 Тул. гос. пед. ун-т им. Л. Н. Толстого. Тула, 2004. 19 c.
Белкина Н.В. Здоровьеформирующая технология физического воспитания студенток вуза. Теория и практика физ. культуры. 2006. № 2. С. 7–11.
Болуева В.А. Организация физического воспитания для учащихся с отклонениями в состоянии здоровья. Фізична культура i здоров’я / 2005. № 3. С. 59–60.
Бурдыгина Е.В. Методика занятий оздоровительной аэробикой для реабилитации здоровья студенток с нарушениями функций позвоночника : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04. Волгоград, 2000. 26 с.
Лю Юн Цянь. Физическая культура в ценностных ориентациях современных студентов. Мир спорта. 2008. № 1 (30). С. 33–34.
Прокопьев В.Н. Методология здоровья: пособие для педагогов. СПб. 2000. 265 с.
Сусолина Е.С. Комплексное использование оздоровительных видов гимнастики в физическом воспитании девушек 10–11 классов : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 Омск, 2006. 24 с.
Чайлдерс Г. Великолепная фигура за 15 минут в день. Минск : Попурри, 2002. 208 с.
Шилько В.Г. Организация физического воспитания студентов в классическом университете с использованием спортивно-оздоровительных технологий. Теория и практика физ. культуры. 2007. № 3. С. 2–6.
Аreiss А., Weiss А. The AbSmart Fitness Plan / McGraw-Hill, 2008. 256 р.
Chia М. Maximal intensity exercise performance of youths. Anaerobic fitness of children and adolescents. М. : Triumph Books, 2010. 292 р.
Hartman В., Campbell А. (2007) Total Body Plan: Men’s Fitness. М. : Triumph Books, 2007. 190 р.