ПРОБЛЕМА НАСТУПНОСТІ У ЗМІСТІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ МІЖ ЗДО І ПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2023.5.1

Ключові слова:

дошкільна освіта, початкова освіта, логіко-математичний розвиток, наступність, діти дошкільного віку, молодші школярі, математична освіта

Анотація

У статті проаналізовано проблему наступності дошкільної і початкової ланок освіти у системі неперервного математичного розвитку. З’ясовано, що показником ефективності реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти є його наступність зі стандартами початкової школи. Виділено три групи питань, що дозволяють ефективно і поетапно реалізовувати чинні програми розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітні програми для 1 класу початкової школи. Виокремлено одну з ключових позицій у забезпеченні наступності в освітньому процесі – зв’язок змісту дошкільної і початкової освіти, що забезпечується шляхом побудови Базового компоненту дошкільної освіти та Концепції нової української школи на компетентісній основі. Відповідно, наступність та перспективи математичного розвитку дитини в закладах дошкільної та початкової освіти забезпечується завдяки: наступності у змісті навчання і виховання; наступності у формах і методах освітньої діяльності; наступності педагогічних вимог і умов навчання і виховання дітей. На етапі переходу вихованців ЗДО у початкову школу окреслено коло проблем, що стосуються особливостей предметного змісту математичної підготовки дошкільників, а також організаційні питання їхньої діяльності, які будуть суголосними педагогічному інструментарію вчителя початкової школи. Виділено педагогічні умови ефективної реалізації наступності у вивченні математики дітьми на етапі переходу із ЗДО до школи: наступність у побудові змісту навчальних завдань; узгодженість усіх компонентів методичної системи на основі діяльнісного підходу; педагогічна підтримка учасників освітнього процесу, що забезпечить гнучку адаптацію дитини дошкільного віку до навчання в початковій школі. Відтак, з’ясовано особливості успішного досягнення безперервності освіти, якісного математичного розвитку дітей старшого дошкільного віку та їх готовності до вивчення математики у Новій українській школі. Автори називають одним із визначальних результатів ефективного забезпечення наступності між ЗДО і школою при вивченні математики – готовність до продовження формування математичної компетентності в ЗЗСО.

Посилання

Базовий компонент дошкільної освіти / авт. кол.: Байєр О. М., Безсонова О. К., Брежнєва О. Г., Гавриш Н. В., Загородня Л. П., Косенчук О. Г., Корнєєва О. Л., Лисенко Г. М., Левінець Н. В., Машовець М. А., Мордоус І. О., Нерянова С. І., Піроженко Т. О., Половіна О. А., Рейпольська О. Д., Шевчук А. С. Сайт МОН. 2021. 38 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01.pdf

Вашуленко О. В. Психологічні передумови організації повторення. Електронна бібліотека. URL: http://library.udpu.org.ua/bl_shkolu.pdf

Державний стандарт початкової освіти. Сайт Zakon.Rada. 2018. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text

Дорошенко Т. М., Мацько В. В. Теорія та методика формування елементарних математичних уявлень : навч.посіб. / упоряд. Кременчук : ПП «Біт арт», 2019. 96 с.

Павленко Л. Г. Роль дидактичних ігор у розвитку логіко-математичних здібностей дошкільників. Таврійський вісник освіти. 2013. № 2(42) С. 44–49.

Туркіна В.М. Встановлення зв’язків наступності в процесі навчання математики : автореф. дис. на здоб. ст.док. пед. наук. К., 2003. 49 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20

Як цитувати

ВІЛЬХОВА, О., & ПАВЛЕНКО, Ю. (2023). ПРОБЛЕМА НАСТУПНОСТІ У ЗМІСТІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ МІЖ ЗДО І ПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ. Acta Paedagogica Volynienses, (5), 3–9. https://doi.org/10.32782/apv/2023.5.1

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА