ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ НАСТУПНОСТІ МІЖ ЗДО І НУШ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.5.1

Ключові слова:

дошкільна освіта, початкова освіта, наступність, діти дошкільного віку, молодші школярі, логіко-математичний розвиток, навчання математики

Анотація

У статті проаналізовано проблему наступності дошкільної і початкової ланок освіти у контексті логіко-математичного розвитку дітей. Висвітлено погляди дослідників на це багатоаспектне явище. З’ясовано сутність дефініції «наступність», яка є однією з найголовніших психолого-дидактичних понять обраної проблематики й трактується як внутрішній зв’язок між окремими частинами єдиного курсу математики, як використання отриманих в ЗДО знань і умінь (формування логіко-математичної компетентності дошкільника) при подальшому вивченні предмета «Математика» в початковій ланці загальної середньої освіти, а також як сталість і єдність вимог, що ставляться перед учнями. Проаналізовано основні документи, які визначають зміст дошкільної і початкової освіти – Базовий компонент дошкільної освіти і Державний стандарт початкової загальної освіти, де наголошується на пріоритетності компетентнісного підходу до розв’язання основних завдань логіко-математичного розвитку дітей з урахуванням наступності між ланками освіти. Узагальнено педагогічні умови ефективної реалізації наступності між ЗДО і школою при вивченні математики, які передбачають урахування в педагогічній практиці загально-дидактичних аспектів (педагогічна підтримка учасників освітнього процесу, пріоритетна позиція дитини в освітньому процесі, встановлення перспектив в змісті освіти, опора на провідний вид діяльності тощо), а також питань, пов’язаних із реалізацією завдань математичної освіти в ЗДО і ЗЗСО (збереження основних видів діяльності дітей дошкільного віку в початковій школі на уроках математики, узгодженість усіх компонентів методичної системи навчання початкової математики на основі діяльнісного підходу та акценту на ігровій діяльності як провідній у дошкільному віці, наступність у змісті математичної підготовки дітей та у формах і методах роботи педагогів ЗДО і ЗЗСО тощо).

Посилання

Базовий компонент дошкільної освіти / авт. кол.: Байєр О. М., Безсонова О. К., Брежнєва О. Г., Гавриш Н. В., Загородня Л. П., Косенчук О. Г., Корнєєва О. Л., Лисенко Г. М., Левінець Н. В., Машовець М. А., Мордоус І. О., Нерянова С. І., Піроженко Т. О., Половіна О. А., Рейпольська О. Д., Шевчук А. С. Сайт МОН. 2021. 38 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01.pdf

Державний стандарт початкової освіти. Сайт Zakon.Rada. 2018. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text

Дорошенко Т. М., Мацько В. В. Теорія та методика формування елементарних математичних уявлень : навч. посіб / упоряд. Кременчук : ПП «Бітарт», 2019. 96 с.

Етимологічний словник української мови : у 7 т. / Ін-т мовознавства ім. О. О. Потебні; редкол. О. С. Мельничук (гол. ред.) та ін. Київ : Наукова думка, 1985.

Інноваційна практика в роботі вихователя ДНЗ / Н. Дятлеко, А. Гончаренко, А. Шевчук та ін. Київ : Шкільний світ, 2010. 128 с.

Макарова Г. М. Формування відповідальності як якості особистості молодших школярів в умовах ігрової діяльності. Педагогічні науки. 2018. № 4 (22). С. 76–80.

Наступність між дошкільною та початковою освітою. Сайт МОН. 2018. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/nastupnist-mizh-doshkilnoyu-ta-pochatkovoyu-osvitoyu

Нова українська школа: порадник для вчителя / за заг. ред. Н. М. Бібік. Київ : Літера ЛТД, 2018. 160 с.

Савченко О. Я. Наступність і перспективність в роботі перших двох ланок освіти. Дошкільне виховання. 2000. № 11. С. 4–5.

Сухомлинський В. О. Вибрані твори: в 5-ти т. Київ : Рад. шк., 1976. Т. 3. 670 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-18

Як цитувати

ВІЛЬХОВА, О., & ПАВЛЕНКО, Ю. (2023). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ НАСТУПНОСТІ МІЖ ЗДО І НУШ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ. Acta Paedagogica Volynienses, (5), 3–9. https://doi.org/10.32782/apv/2022.5.1

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають