РОЗВИТОК ПРОДУКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ «ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ» З ЛІПЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2023.5.4Ключові слова:
вчитель початкових класів, пластичне ліплення, професійна підготовка, творче сприйняття, спостережливість, зорову пам’ять, продуктивна діяльність, діти початкової освітиАнотація
У статті висвітлено діяльність педагогів початкової освіти в Новій українській школі для впливу сенсомоторного розвитку з моделювання пластичних матеріалів на уроках «Дизайн і технології». Такий процес розкриває почуття прекрасного та бажання творити красу. Встановлено, що поняття «Технологічне навчання» поширюється у навчанні і вихованні для розвитку дітей початкової освіти, яка реалізується засобами класноурочної та позаурочної діяльності в Новій українській школі. Доведено, що в освітньому процесі методи навчання технологічної освітньої галузі спонукають до активної розумової й практичної діяльності педагогів в процесі оволодіння навичками художньо-естетичного спрямування, сприяють розвитку їх творчих здібностей, пізнавальної активності й самостійності, оволодіння навичками професійної майстерності. Аргументовано, що застосування технологічних методів навчання допомагає зробити освітній процес власної діяльності не тільки цікавим для педагогів, а й результативним на уроках «Дизайн і технології». Практичний досвід роботи моделювання з пластичним матеріалом, що використовується вміле один із видів образотворчого мистецтва який впливає на психічний та естетичний розвиток дитини молодшого шкільного віку. У практичній діяльності розширюються знання учнів початкової освіти про підходи та принципи методів моделювання, пропорцій та ознайомлення об’ємних зображень дрібних деталей. Також навчаються використовувати та виконувати необхідні дрібні деталі у процесі навчання з технології. Набути найголовніше і найцінніше у ліпленні з іншими видами пластичних матеріалів, це бачити та відчувати закони краси в естетиці. Практична діяльність роз- виває у дітей дрібну моторику яка впливає на рухову сферу пов’язана з оволодінням предметними діями для розвитку продуктивних видів діяльності. Метою публікації є виокремлення особливостей розвитку продуктивної діяльності здобувачів початкової освіти під час занять «Дизайн і технології» з ліплення. Вважаємо, що розвиток дитячої творчості на уроках «Дизайн і технології» з ліплення в різних класах початкової школи користуються різноманітними прийомами навчання, які стимулюють прояв самостійності, активності, ініціативи дітей, які розвивають дитячу фантазію, уявлення, творче сприйняття, спостережливість, зорову пам’ять на уроках «Дизайн і технологія» з ліплення в Новій українській школі.
Посилання
Алексахін М. М. Вчимося ліпити і розписувати. Дошкільне виховання. 2013. № 9. С. 23–27.
Белевич Є. К. Навчання дітей ліпленню. Дошкільне виховання. 2013. № 10. С. 29–33.
Волкова А. А. Ліплення в початковій освіти. Дошкільне виховання. 2012. № 11–12. С. 33–37.
Ворончіхіна Ф. М. Ліплення і гри. Дошкільне виховання. 2013. № 5. С. 30–33.
Комарова Т. С., Лебедєва Е. В., Казакова Т. Г., Халезова Н. Б. Вчіться малювати і ліпити. Київ : Лотос, 2009. 68 с.
Ткаченко Т. А. Дрібна моторика. Гімнастика для пальчиків. Харків : Видавництво «ЄКСІМО», 2010. 129 с.