ВИКОРИСТАННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ІГОР ТА ВПРАВ У РОЗПОРЯДКУ ДНЯ (РЕЖИМНИХ МОМЕНТАХ) У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2025.2.9

Ключові слова:

ігрова компетентність, гра, психологічні ігри / вправи, психогімнастика, розпорядок дня, режимні моменти, діти дошкільного віку

Анотація

Розпорядок дня або режимні моменти в закладі дошкільної освіти часто є джерелом педагогічних викликів (зниження мотивації, негативізм, конфлікти) та потребують науково обґрунтованих методів оптимізації. Дослідження потенціалу психологічних ігор у цьому контексті є актуальним для розробки ефективних стратегій практичного застосування в роботі вихователя, що дозволяють зробити розпорядок дня більш цікавим, змістовним та сприяти всебічному розвитку особистості кожної дитини дошкільного віку. Незважаючи на визнання важливості ігрової діяльності в дошкільному віці, питання цілеспрямованого використання психологічних ігор саме в режимних моментах залишається недостатньо вивченим. Існує потреба в теоретичному обґрунтуванні ефективності таких ігор / вправ у режимних моментах в закладі дошкільної освіти. Сучасна дошкільна освіта орієнтована на гуманізацію та індивідуалізацію освітнього процесу. Психологічні ігри можуть стати інноваційним інструментом, що сприяє реалізації цих принципів у повсякденній практиці ЗДО. Дослідження впливу організації розпорядку дня (режиму дня) на розвиток дітей дошкільного віку показує, що правильний режим сприяє фізичному, емоційному та соціальному благополуччю. Зокрема, він забезпечує гармонійний розвиток нервової системи та покращує загальний стан дитини. Ігрова діяльність, що виникає у процесі ускладнення досвіду людства, виникнення виробничих і культурних відносин і відображає суспільні зміни, є соціальною за своїм походженням і змістом. У цій діяльності діти дошкільного віку опановують інші види діяльності, у психічній та особистісній сферах виникають важливі новоутворення, відбувається інтенсивний інтелектуальний розвиток дитини, формується психологічна та педагогічна готовність до навчання у школі. Крім того, в ігровій діяльності розвиваються базові якості особистості дитини, наприклад, самостійність, ініціативність, справедливість, допитливість, чуйність, спостережливість та ін.

Посилання

Андрусенко М. П., Балла Л. В. Застосування психогімнастики в аспекті розвитку емоційного інтелекту дошкільників. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки», 2016, 2.2: 7–11. URL: surl.li/cuzljg (дата звернення : 29.04.2025).

Базовий компонент дошкільної освіти / Науковий кервівник: Т.О. Піроженко, член-кореспондент НАПН України, д-р псих.наук, проф; Авт. кол-в: Байєр О.М., Безсонова О.К., Брежнєва О.Г., Гавриш Н.В., Загородня Л. П.,Косенчук О. Г., Корнєєва О.Л., Лисенко Г. М., Левінець Н. В., Машовець М.А., Мордоус І.О., Нерянова С. І., Піроженко Т. О., Половіна О. А., Рейпольська О.Д., Шевчук А. С. URL: https://surl.lu/ikhtje (дата звернення: 10.04.2025).

Бєлєнька, Г. В. Вплив ідеї Нової української школи на зміст діяльності педагогів закладів дошкільної освіти Освітній простір України. 2018. № 12. С. 7–14. URL: surl.li/krkwqt (дата звернення : 26.04.2025).

Гаврило, О. І., Гаврило, О. І. Система роботи з успішної адаптації дітей раннього віку в закладі дошкільної освіти. Актуальні питання природничо-математичної освіти. 2020. № 1. С. 12–20. URL: surli.cc/gqtori (дата звернення : 26.04.2025).

Журавко Т. Ігри під час війни для дітей дошкільного віку. URL: https://surl.lu/ukslkx (дата звернення : 27.04.2025).

Журавко Т. В. Психологічна підтримка дітей під час війни. Věda a perspektivy. № 4(11). 2022. С. 177–187. URL: https://surl.li/ntydes (дата звернення : 27.04.2025).

Завязун Т.В. Вплив ігрової діяльності на всебічний розвиток дитини-дошкільника. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2018. Вип. 64. С. 93–96. URL: https://surl.li/unhyja (дата звернення : 26.04.2025).

Калініна Т. С. Психологічна допомога батькам дітей з особливими освітніми потребами в умовах військових дій. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права, 2022. Вип. 3. С. 103–107. URL: http://repository.khpa.edu.ua:8080/jspui/bitstream/123456789/2878/1/Kalinina_st.6.pdf (дата звернення : 27.04.2025).

Методичні рекомендації до Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти), 2021. URL: https://surl.lu/odifzw (дата звернення: 10.04.2025).

Рібцун Ю. Психогімнастика. URL: https://surl.li/mnfyuu (дата звернення : 29.04.2025).

Парашкевова С. Психологічні ігри. 2024. URL: https://surl.li/mbeigy (дата звернення : 25.04.2025).

Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів. Наказ Міністерства охорони і здоров’я України № 234 від 24.03.2016. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0563-16#n14 (дата звернення: 10.04.2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-27

Як цитувати

СУЯТИНОВА, К. . (2025). ВИКОРИСТАННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ІГОР ТА ВПРАВ У РОЗПОРЯДКУ ДНЯ (РЕЖИМНИХ МОМЕНТАХ) У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 60–65. https://doi.org/10.32782/apv/2025.2.9

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА