ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ З БАТЬ КАМИ У РОЗВИТКУ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНИХ ПРАКТИК В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2025.2.15

Ключові слова:

арт-терапія, освітнє середовище, взаємодія, педагогічні практики, арт-терапевтичні методики, психосоціальний розвиток, партнерство в освіті

Анотація

У публікації розглянуто особливості взаємодії вчителя та батьків у Новій українській школі з урахуванням впровадження арт-терапевтичних практик. Досліджено роль педагогів та батьків у формуванні та розвитку арт-терапевтичного підходу в освітньому середовищі. Мета статті – аналіз та обґрунтування особливостей взаємодії вчителя з батьками у процесі впровадження арт-терапевтичних практик в освітньому середовищі Нової української школи. Дослідження ефективних форм та методів співпраці, які сприяють гармонійному розвитку дитини, її емоційній стійкості та творчій самореалізації, а також визначення ролі батьків у підтримці арт-терапевтичних підходів як засобу емоційного та соціального благополуччя молодших школярів. Стаття акцентує увагу на значущості спільної дії та обміну досвідом між вчителями та батьками для створення оптимальних умов розвитку учнів. Засвідчення конкретних прикладів та стратегій взаємодії надає практичні інсайти щодо ефективного впровадження арт-терапії у сучасну шкільну практику. Це джерело стане важливим для педагогів, батьків та фахівців, які прагнуть вдосконалити взаємодію та сприяти розвитку арт-терапевтичних підходів у шкільному оточенні. Визначено напрями, які мають пріоритет у майбутніх дослідженнях та практичних заходах щодо реалізації психотерапевтичного та психокорекційного потенціалу мистецтва та художньо-творчої діяльності у роботі з дітьми, та активній взаємодії вчителів та батьків в таких заходах. Це сприятиме створенню умов для подолання страху перед майбутнім, розвитку життєвої самореалізації та формуванню відчуття власної цінності через використання світоглядно-ціннісного потенціалу творів мистецтва. Ця стаття стане корисним джерелом для педагогів, батьків та фахівців, які зацікавлені в розвитку арт-терапевтичних підходів у шкільному середовищі.

Посилання

Бугаєць Н. Професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів до роботи з сім’єю учня : автореф. дис. … на здобуття наук. ступеня к. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Харків : Харків. пед. ун-т ім. Г. Сковороди, 2002. 18 с.

Вознесенська О., Мова Л. Арт-терапія в роботі практичного психолога : Використання арт-технологій в освіті. К. : Шкільний світ, 2007. 120 с.

Вознесенська О.Л. Арт-терапія в Україні: стан та перспективи розвитку. Львівсько-Ряшівські наукові зошити : Культура – Мистецтво – Освіта – Терапія в міждисциплінарній перспективі. Вип. 2. 2014. С. 93–103.

Козігора М.А. Арт-терапія як засіб навчання і виховання учнів початкової школи. Молодий вчений. 2018. № 7 (59) липень, С.198- 201.

Нова українська школа: організація взаємодії з батьками учнів початкової школи: навч.-метод. посіб. / Т.М. Бабко, О.В. Банах, А.В. Вознюк, Г.А. Коломоєць, Л.Г. Кудрик, О.М. Мельник. К.: Видавничий дім «Освіта», 2020. 208с. URL: https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/navchalno-metodychny-posibnyky/dlya-pedpraytsivnykiv/Metod-Babko.pdf

Предик А. Роль арт-терапії у розвитку та психосоціальному самопочутті дітей молодшого шкільного віку на уроках мистецтва. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2023. № 8-9 (132-133). С. 194–202.

Хіля, А. Арт‐терапія як об’єкт наукового дослідження у працях зарубіжних та вітчизняних учених. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології 2016. № 5, С. 394–405.

Tipple, Robin Anthony Looking for a Subject – Art Therapy and Assessmentin Autism: Art Psychotherapy Unit Goldsmiths College University of London : PhD submission. University of London. 2011.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-27

Як цитувати

ПРЕДИК, А. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ З БАТЬ КАМИ У РОЗВИТКУ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНИХ ПРАКТИК В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 106–112. https://doi.org/10.32782/apv/2025.2.15

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА