СУЧАСНІ ОСВІТНІ ОРІЄНТИРИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.15

Ключові слова:

професійна підготовка, мотиваційно-цільова сфера, системний підхід, ціннісні орієнтації, мотиваційний механізм

Анотація

Метою статті є визначення чинників формування фахівців у системі мотиваційно-ціннісних ставлень осо- бистості в сучасному просторі соціально-економічних відношень суб’єктів педагогічної діяльності. Розгляну- ті питання підвищення ефективності функціонування вищого навчального закладу, формування нових ціннісних настанов у студентів та безпосередньо у вищому навчальному закладі, створення нових інструментів забез- печення якості освіти як парадигми вищого навчального закладу, формування шляхом підготовки спеціалістів, які гармонійно поєднують високий професійний рівень із гуманістичним мисленням і поведінкою, властивос- тей студентів відповідати цій парадигмі. Розкривається сутність таких понять, як «мотивація», «внутрішні та зовнішні мотиви», «мотиваційний механізм», «професійна підготовка», «якість освіти», «інноваційна куль- тура», «особистісно орієнтована освіта». У процесі наукового пошуку були задіяні методи системного аналізу науково-методичних джерел та узагаль- нення наукових поглядів на проблему дослідження. Здійснено аналіз, синтез і узагальнення теоретичних положень на принципах системного підходу. Це дозволяє стверджувати, що формування цілей, інтересу й мотивів майбутніх фахівців відбувається як під впливом зовніш- нього середовища, так і викликається внутрішніми спонуканнями. Зовнішні мотиви із часом повинні перетворюва- тися на внутрішні й тоді інтерес і цілі починають діяти в системній єдності та здатні формувати особистісні якості студента через формування стійких ціннісних орієнтирів. Висновки. Доведено, що в нових соціально-еконо- мічних умовах змінилися тенденції суспільного розвитку, які неминуче привели до зміни освітніх орієнтирів як дер- жавної політики, так і окремих індивідуумів. Це визначає пріоритет загальнолюдських цінностей, створення умов для вільного розвитку особистості, здатної бути найбільш ефективною й затребуваною продуктивною силою.

Посилання

Акофф Н., Рассел Л. О менеджменте. Санкт-Петербург : Питер, 2002. 448 с.

Кошевая Л. Системность педагогических технологий в формировании личностных качеств специалистов. Опыт и перспективы подготовки специалистов и Болонский процесс : материалы Научно-методической конференции профессорско-преподавательского состава ДГМА, г. Краматорск, 21 февраля – 1 марта 2005 г. / под общ. ред. С. Ковалевского. Краматорск, 2006. С. 197–207.

Медведева О., Суровцева Р. Новый подход к преподаванию основ корпоративной культуры в вузе. Корпоративна культура організацій XXI століття : збірник наукових праць / за заг. ред. С. Ковалевського. Краматорськ : ДДМА, 2010. С. 138–142.

Запесоцкий А. Какого человека должна сформировать сегодня система образования? Высшее образование в России. 2003. № 3. С. 45.

Жариков С., Гринь А. О системе формирования корпоративной культуры факультета. Корпоративна культура організацій XXI століття : збірник наукових праць / за заг. ред. С. Ковалевського. Краматорськ : ДДМА, 2006. С. 36–40.

Барановский А., Вольвач В. Инновационный вуз на рынке образовательных услуг: монография. Омск : Омский экон. институт, 2005. 171 с.

Столяров В., Быховская И., Лубышева Л. Концепция физической культуры и физкультурного воспитания (инновационный подход). Теория и практика физической культуры. 1998. № 5. С. 11–16.

Лях В., Копылов Ю., Малыхина Т. Физическое воспитание учащихся общеобразовательной школы : состояние, перспективы и пути реорганизации. Теория и практика физической культуры. 1998. № 9. С. 49–51.

Шадриков В. Философия образования и образовательные политики. Москва : Логос, 1993. 180 с.

Романова С. Синергетичний підхід як сучасна методологічна орієнтація корпоративної культури. Корпоративна культура організацій XXI століття : збірник наукових праць / за заг. ред. С. Ковалевського. Краматорськ : ДДМА, 2009. С. 25–29.

Бойчук Ю. Людина як космопланетарний та біопсихосоціальний феномен. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Серія «Філософія». 2013. Вип. 40. Ч. І. С. 51–67.

Богуш А. Дефініції «духовність» і «моральність» в аспекті національного виховання в Україні. Морально-духовний розвиток особистості в сучасних умовах : збірник наукових праць. Київ, 2000. Кн. 1. С. 18–23.

Науменко Н. Формування духовного здоров’я особистості як сучасна педагогічна проблема. Наукові записки : науково-методичний збірник. Серія «Психолого-педагогічні науки». Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2012. № 2. С. 32–36.

Воскобойнікова Г. Концепція комплексної оцінки адаптаційних можливостей у формуванні і збереженні індивідуального здоров’я людини. Наука і освіта : науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України. 2014. № 8/CXXV. 224 с. С. 35–39.

Маркова А. Психология профессионализма. Москва : Знание, 1996. 312 с.

Мироненко Е. Корпоративная культура инженерно-экономического факультета как составляющая корпоративной культуры ДГМА. Корпоративна культура організацій XXI століття : збірник наукових праць / за заг. ред. С. Ковалевського. Краматорськ : ДДМА, 2006. С. 12–17.

Яранський Д., Мішковець Н. Концептуальні основи формування вітчизняної моделі управління. Економічний вісник Донбасу. 2006. № 1 (3). С. 108–113.

Земская Ю., Кузнецова Е. Проектная деятельность как инструмент формирования ценностей в молодежной среде. Корпоративна культура організацій XXI століття : збірник наукових праць / за заг. ред. С. Ковалевського. Краматорськ : ДДМА, 2010. С. 128–130.

Блауберг И., Юдин Э. Становление и сущность системного подхода. Москва : Наука, 1973. С. 80–83.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-26

Як цитувати

КОШЕВА, Л. (2021). СУЧАСНІ ОСВІТНІ ОРІЄНТИРИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТІ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 99–104. https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.15

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА