ДО ПИТАННЯ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ У СПЕЦІАЛЬНІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.5.25

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, комп’ютер, інформатика, учні з особливими освітніми потребами, спеціальна освіта

Анотація

У статті звернено увагу на гостру потребу створення нової філософії освіти, спрямованої на розкриття життєвого потенціалу дитини з особливими освітніми потребами, що спонукає до пошуку нових ідей, сучасних методів і прийомів роботи, започаткованих на інноваційній основі. Для учнів спеціальної школи питання використання сучасних комп’ютерних засобів навчання є надзвичайно актуальним, тому що вони зазнають суттєвих труднощів в їх опануванні через свої обмежені можливості. Тому потребують удосконалення педагогічні технології формування знань, умінь і навичок користування комп’ютерною технікою і засобами комунікації в учнів із психофізичними порушеннями. У статті подано аналіз сучасних досліджень щодо проблеми використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках інформатики в контексті спеціальної освіти. Установлено, що сучасний стан теоретичного і практичного розв’язання зазначеної проблеми в спеціальній педагогіці не задовольняє суспільні потреби, тому на часі його перегляд, доповнення й оновлення. Обґрунтовано необхідність використання комп’ютерних засобів навчання в роботі з особливими дітьми. Розглянуто стан практики щодо використання комп’ютерних засобів навчання на уроках інформатики у спеціальній загальноосвітній школі. З’ясовано, що: процес використання комп’ютерно-орієнтованих форм, методів та засобів навчання на уроках інформатики у спеціальному навчальному закладі вимагає глибокого аналізу і має здійснюватися ретельно та виважено; використання інформаційних технологій надає можливість модернізувати й підвищити якість навчання, а також інтерес учнів до оволодіння базовими знаннями, що впливає на формування в них інформаційно-комунікаційних компетентностей взагалі. Акцентовано увагу на корекційну спрямованість використання комп’ютерних технологій у процесі опанування учнями навчального матеріалу. Окреслено перспективи подальших наукових праць у досліджуваній сфері.

Посилання

Глазкова Н.Н. Обучение элементам информатики старших школьников с недоразвитием интеллекта : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.03. Санкт-Петербург, 2007. 22 с.

Єжова Т.Є. Наукові підходи до навчання комп’ютерної грамоти розумово відсталих дітей. Наукові підходи до навчання комп’ютерної грамоти. 2010. № 7 (9). С. 218. URL: http://ap.uu.edu.ua/article/327 (дата звернення: 18.10.2021).

Запорожченко Ю.Г. Використання засобів ІКТ для підвищення якості інклюзивної освіти. Інформаційні технології в освіті. 2013. № 15. С. 138–145.

Качуровська О. Новітні засоби корекції та розвитку мовлення учнів із тяжкими вадами мови. Дефектологія. 2006. № 2. С. 46–49.

Легкий О.М. Організаційно-педагогічні умови використання комп’ютера у спеціальній школі : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.03. Київ, 2001. 16 с.

Миронова С. Використання комп’ютера у корекційному навчанні дітей з вадами інтелекту. Дефектологія. 2003. № 3. С. 41–45.

Савінова Н.В. Інформаційно-комунікаційні технології в корекційній освіті. Науковий часопис. Корекційна педагогіка. 2015. Вип. 30. С. 156–164. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/12014/1/Savinova.pdf (дата звернення: 17.10.2021).

Татьянчикова І., Сахно Т. Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей в учнів на уроках інформатики. Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи : зб. тез доповідей учасників всеукр. наук.-практ. семінару, 12 березня, 2019 р. Київ : Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, 2019. С. 91–94.

Трикоз С. Використання комп’ютерних технологій у навчанні дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи : зб. тез доповідей учасників всеукр. наук.-практ. семінару, 12 березня, 2019 р. Київ : Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, 2019. С. 99–100.

Холковська І.Л. Корекційна педагогіка. Вінниця : ВДПУ ім. М. Коцюбинського, 2007. 328 с.

Шеремет М.К. Сучасні комп’ютерні технології в логопедичній роботі. Педагогіка та методики. 2001. Вип. 1. С. 183–192.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

ТАТЬЯНЧИКОВА, І., & САХНО, Т. (2021). ДО ПИТАННЯ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ У СПЕЦІАЛЬНІЙ ШКОЛІ. Acta Paedagogica Volynienses, (5), 165–170. https://doi.org/10.32782/apv/2021.5.25

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА