АНАЛІЗ СУЧАСНОГО ДОСВІДУ ЗАСТОСУВАННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ ПІДХОДІВ ДО ПРОЦЕСУ СПІВАЦЬКОГО РОЗВИТКУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.12

Ключові слова:

нетрадиційні підходи, процес співацького розвитку, молодші школярі

Анотація

У статті наведено аналіз сучасного досвіду застосування нетрадиційних підходів до процесу співацького розвитку молодших школярів. Як відомо, творчість стимулює інтерес, який вище розглядався нами як провідна рушійна сила навчального процесу. Проблемі творчості учнів у різноманітних видах музичної діяльності, зокрема у співацькій, присвячене дослідження. Головним під час розучування будь-якого твору, на думку дослідниці, є, звичайно, його зміст, характер, емоційний настрій. Діти долають будь-які складнощі тільки в тому разі, якщо вони глибоко проникли в художній образ твору. Ніколи не потрібно жаліти часу на пояснення змісту. Потрібно ще раз читати текст, вдумуватися в нього. Інколи треба і вірші прочитати, і казку розказати, показати репродукції картин, детально розповісти про епоху створення твору, про автора. Багато часу приділяється на заняттях Л. Щетініної бесідам про мистецтво, про людські долі та характери, моральні проблеми. Важливе в роботі автора над репертуаром те, що всі веселі, життєрадісні пісні діти не просто співають, а проживають їх, доповнюючи спів різноманітними рухами танцювального характеру відповідно до образу. Адже доведено, що музикальність розвивається через пластику. Звичайно, важко досягти синхронності колективних рухів, але краси руху, відтворення в ньому внутрішніх почуттів дітей вчитель обов’язково домагається. Це ж стосується і творів спокійного характеру. Учні пропонують найбільш адекватні рухи тулубом, головою, руками, імпровізують на образно-емоційну тему хорового твору, що вивчається.

Посилання

Алексєєва Л. Викладання мистецтва в школі: нетрадиційні форми й методи. Мистецтво та освіта. 2012.

№ 3. С. 16–18.

Дьяченко В.К. Диалоги об образовании. Школьные технологии. 2001. № 4. С. 65–82.

Жорнова О. Сходинки до співацької майстерності. Мистецтво та освіта. 2002. № 1. С. 4–8.

Калюжна О. Я зробив сам! Творчість на уроках музики – радість для дітей. Мистецтво в школі. 2010. № 3. С. 9–10.

Лашина О.М. Розвиток творчої активності дітей на уроках музики. Мистецтво в школі. 2010. № 12. С. 28–29.

Літвінова О.К. Система музичного виховання молодших школярів. Мистецтво в школі. Фаховий сервер № 2. 2012. № 6. С. 161–168.

Мовчан О.О. Музично-співацьке виховання дітей у загальноосвітній школі за системою Д. Огороднова. Мистецтво в школі. 2014. № 9. С. 36–39.

Печерська Е.П. Уроки музики в початкових класах. Київ: «Либідь», 2001. 272 с.

Тищенко І.В. Розвиток емоційно-чуттєвої сфери учнів засобами інноваційних технологій. Мистецтво в школі. 2010. № 9. С. 20–23.

Ціос Л.Л. Архітектоніка сучасного уроку музичного мистецтва Мистецтво в школі. 2015. № 1. С. 16–19.

Шихова Г.І. Інсценізація пісні як засіб музичного виховання. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості: зб. наук. пр. Рівне: Волинські обереги, 2016. Вип. 2. С. 311–320.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-14

Як цитувати

ПОТАПЧУК, Т., БІДА, О., & ГУНДЕР, Л. (2022). АНАЛІЗ СУЧАСНОГО ДОСВІДУ ЗАСТОСУВАННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ ПІДХОДІВ ДО ПРОЦЕСУ СПІВАЦЬКОГО РОЗВИТКУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 73–81. https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.12

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА