ДО ПИТАННЯ ВИЗНАЧЕННЯ КРИТЕРІЇВ ОЦІНКИ ЯКОСТІ ПІДРУЧНИКА З ЮРИДИЧНОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.23

Ключові слова:

критерії оцінки, підручник, юридична англійська мова

Анотація

Важливим аспектом професійної іншомовної підготовки майбутнього правника залишається належне навчально-методичне забезпечення дисциплін іншомовного спрямування, здатне врахувати як сучасні потреби юридичної практики України, так і новітні підходи до викладання іноземної мови для спеціальних цілей. Метою даного дослідження є визначення критерії оцінки якості підручника з юридичної англійської мови. Зазначається, що якісний підручник має відображати методичну систему діяльності викладача (викладання), систему діяльності студента (навчання) та зміст виучуваного (навчальний матеріал). Обґрунтовано, що для підручника з юридичної англійської мови характерна як макроструктура, основними компонентами якої є вступна частина у формі звернення до студентів, тематичні розділи, граматичний довідник, двомовний словник вивченої лексики), так і мікроструктура, яка складається із вправ і завдань різних типів і видів, а також позатекстових ілюстративних матеріалів. Основна увага в дослідженні приділена визначенню критеріїв оцінки якості підручника з юридичної англійської мови. Під якістю підручника авторка розуміє систему взаємосприяючих компонентів, що забезпечують виконання підручником його основних функцій та сприяють досягненню учнями необхідних предметних результатів освіти. Обґрунтовано, що критерії оцінки якості підручника з юридичної англійської мови повинні вимірювати його здатність реалізувати основні цілі навчання іноземної мови для професійного спілкування, а саме практичну, освітню, пізнавальну, розвиваючу, соціальну та соціокультурну. У межах статті авторка також розглядає на прикладі навчального видання Legal English through the Prism of the Law of Ukraine : training manual реалізацію окреслених критеріїв. Зазначається, що розглянуті аспекти у цій роботі можуть слугувати підґрунтям для розробки комплексного підручника для навчання юридичній англійській мові в умовах ЗВО.

Посилання

Бориско Н.Ф. Концепция учебно-методического комплекса для практической языковой подготовки учителей немецкого языка (на материале интенсивного обучения) : монография. Киев : Изд. центр КГЛУ, 1999.

Буква закону : навчальний посібник з англійської мови для навчання професійного спілкування майбутніх правників / Л.М. Черноватий, І.П. Липко, В.Я. Міщенко та ін. ; за ред. Л.М. Черноватий, І.П. Липко. Харків : Право, 2011. 526 с.

Гриненко Д.В. Підручник з іноземної мови як один із ключових засобів забезпечення ефективності іншомовної освіти у школі: досвід країн Європейського Союзу, 2015. URL: http://ipvid.org.ua/upload/iblock/8d8/8d819c1d41a4375ef9c0d7a2cee2be2b.pdf

Гришкова Р.О. Сучасний підручник іноземної мови як засіб міжкультурного спілкування. Наукові праці. Педагогічні науки. Випуск 15, 2018. С. 165–169.

Дзіман Г.М. Формування у майбутніх військових фахівців з інформаційних технологій англомовної компетентності в академічному письмі. Кандидатська дисертація ; Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Київ, 2020. 270 c.

Михеева С.А. Система формализованных критериев оценки школьного учебника. Теоретические и прикладные исследования. 2017. С. 147–183.

Навчально-методичне забезпечення освітніх компонентів : довідник для пед. та наук.-пед. працівників / уклад. Н.М. Савельєва. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2017. 80 с.

Національний стандарт вищої освіти за спеціальністю 081 «Право» для першого (бакалаврського) рівня освіти. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/ media/vishcha-osvita/zatverdzeni %20standarty/12/21/081-pravo-bakalavr.pdf

Посібник з англійської мови для студентів-юристів / В.П. Сімонок, Т.І. Костюченко, Т.В. Олійник та ін. ; за заг. ред. проф. В.П. Сімонок. Харків : Право, 2005. 264 с.

Про затвердження Інструктивно-методичних матеріалів для проведення експертами експертиз електронних версій проектів підручників : Наказ Міністерства освіти і науки України № 1183 від 31.10.2018.

Програма з англійської мови для професійного спілкування / Бакаєва Г.Є., Борисенко О.А., Зуєнок І.І. та ін. Київ : Ленвіт, 2005. 119 с.

Сем’янів А.Є. Компетентнісний підхід у підручниках з іноземної мови. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 62, Т. 1. С. 74–79.

Callanan H. and Linda Edwards. Absolute Legal English Book (English for International Law), Delta Publishing, 2011.

Frost A. English for Legal Professionals, Oxford University Press Elt, 2009.

Grenman K. The future of printed school books. Finland : Utgivare, 2010. 42 p.

Grishyna O., Zaiarna I., Kyryievskyi O., Vorenberg A., Swenson D.R. Model Course Syllabus “Advanced Legal Writing”, Chemonics International Inc., 2021. 39 p.

Krois-Lindner A. and TransLegal. International Legal English Student’s Book: A Course for Classroom or Self-Study Use, Cambridge University Press, 2011.

Krois-Lindner A., Firth M. and TransLegal. Introduction to International Legal English Student’s Book: A Cours for Classroom or Self-Study Use, Cambridge University Press, 2008.

Legal English through the Prism of the Law of Ukraine : training manual. S. A. Volhina, K. A. Yuzefovych, I. S. Zaiarna, O. Yu. Zhyhadlo ; I. S. Zaiarna, T. A. Trubchaninova (Eds.). Odesa : Publishing house “Helvetica”, 2021. 394 p.

Legal path : навч.-практ. Посіб / Уклад.: О.Ю. Кузнецова, Л.О. Голубнича, Т.П. Бесараб та ін. Харків : Право, 2017. 188 с.

Reinders H. Do Classroom Textbooks Encourage Learner Autonomy, 2011. P. 265–272.

Richards C. J. The Role of Textbooks in a Language. Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge : Cambridge University Press, 2001. Р. 45–51.

Stolbova et al. Model Syllabus. Legal English Course, 2021. URL: https://docs.google.com/document/d/1f2e7WW_NEAciZNXun_cJITjngIP4Gtdw/edit?usp=sharing&ouid=108473680469298683493&rtpof=true&sd=true

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-14

Як цитувати

ЗАЯРНА, І. (2022). ДО ПИТАННЯ ВИЗНАЧЕННЯ КРИТЕРІЇВ ОЦІНКИ ЯКОСТІ ПІДРУЧНИКА З ЮРИДИЧНОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 150–155. https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.23

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА