WEB-QUEST У СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ КОНТЕНТІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.6

Ключові слова:

заклад вищої освіти, смартосвіта, інтернет-технології, сучасні форми освітнього процесу, вебквест, самостійна робота майбутніх педагогів

Анотація

У статті з’ясовано сутність технології WEB-QUEST у сучасному освітньому контенті закладу вищої освіти, висвітлено сутнісне значення поняття вебквесту та основні підходи до його організації та проведення в закладах вищої освіти, представлено змістові аспекти його розуміння. Виокремлено низку сучасних форм в освітньому процесі закладів вищої освіти: майстер-класи, подкасти, блоги, вебблоги, квести, вебквести та ін. Зосереджено увагу на одній із новітніх форм організації самостійної роботи студентів – вебквесті. З’ясовано, що вебквест є не дитячою грою в соціальній мережі, а конструктивним підходом до навчання, цікавим, цілеспрямованим і перспективним видом діяльності, що нагадує рольову гру серед студентів. Доведено, що студенти, обираючи та виконуючи різні ролі (пошукові, дослідні тощо) в інтернет-мережі, досліджують навчальну проблему з різних аспектів, а згодом її презентують онлайн або офлайн. Виокремлено основні вимоги до організації самостійної роботи майбутніх педагогів: складання сценарію веб-квесту; визначення головних ролей, учасників, плану роботи, основних завдань; поділ студентів на групи (підгрупи), їх мотивація для спільної пізнавально-пошукової діяльності; перелік інтернет-джерел, посилання на вебсайти з теми, проблеми; формулювання критеріїв і параметрів оцінювання вебквесту; підбиття підсумків. Запропоновано вебквест із навчальної дисципліни «Методика організації та проведення свят та розваг у закладі дошкільної освіти» для майбутніх вихователів. Акцентовано, що використання вебквестів у навчанні під час самостійної роботи змінює традиційний освітній процес закладу вищої освіти на нетрадиційний підхід до пізнання навчального предмета, робить його цікавим, якісно-ціннісним, сприяє розвитку інтересів студентів, активізує самостійну пізнавальну діяльність. Наголошено, що вебквест потрібно розуміти і як технологію, і як освітній процес. Вебквест посідає сьогодні важливе місце серед основних педагогічних мережевих новацій в Інтернеті, а як освітня діяльність він приваблює й залучає всіх студентів групи до цікавої пізнавальної віртуальної гри, мотивуючи їх до активної участі не лише на початкових етапах, а й упродовж усього проєктного шляху квесту.

Посилання

Єрмоленко С., Тарасенко Н. Квест як інноваційний метод формування здорового способу життя підлітків. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Випуск 136. Чернігів. 2016. С. 76–78.

Кадемія М.Ю., Шестопалюк О.В. Веб-квест як інноваційна технологія навчання у вищій і середній школі. Веб-квест у підготовці майбутніх учителів : навчально-методичний посібник. Вінниця : ТОВ Фірма «Планер», 2013. 155 с.

Крутієнко С.А. Роль веб-квест технологій у розвитку творчої особистості вчителів і учнів. Режим доступу : http://krutienko. ucoz.ua/2013-2014/rol_veb-kvest_tekhnoloigq.pdf

Куземко Л. Формування у студентів педагогічних спеціальностей навичок ХХІ століття у процесі виконання самостійної роботи. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2017. Вип. 1–2. С. 20–25. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2017_1-2_5

Рассказова О.І., Тарасенко Н.В., Григоренко В.Л. Актуальні питання інформаційно-технологічного супроводу процесу підготовки майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей як суб’єктів здоров’язбереження молодого покоління в умовах карантинних заходів та дистанційного навчання. 2021 р. URL: http://dspace.khntusg.com.ua/bitstream/123456789/16515/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA.%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8C-37-41.pdf с. 36-40.

Савченко Л. Використання веб-квест технологій у вищій школі при підготовці майбутніх фахівців. Педагогіка вищої та середньої школи. 2017. № 1. С. 67–74.

Фомічова О. Веб-квести як засіб формування готовності до інноваційної діяльності студентів у вищій школі. Scientific Journal “ScienceRise: Pedagogical Education”. 2016. № 10. С. 31–34. http://journals.uran.ua/sr_edu/article/view/81171/77217.

Short E. The Concept of Competence : Its Use and Misuse in Education. Journal of Teacher Education. 1985. Vol. 36. № 2.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-13

Як цитувати

ГОРОДИСЬКА, В. (2022). WEB-QUEST У СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ КОНТЕНТІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Acta Paedagogica Volynienses, 1(1), 38–43. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.6

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА