WEB-QUEST IN MODERN EDUCATIONAL CONTENT HIGHER EDUCATION INSTITUTION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.6

Keywords:

WEB-QUEST IN MODERN EDUCATIONAL CONTENT HIGHER EDUCATION INSTITUTION

Abstract

The article clarifies the essence of WEB-QUEST technology in the modern educational content of higher education institutions; the essential meaning of the concept of web-quest and the main approaches to its organization and conduct in higher education institutions are highlighted, the semantic aspects of its understanding are presented. A number of modern forms in the educational process of higher education institutions have been identified: master classes, podcasts, blogs, web blogs, quests, web quests, etc. The focus is on one of the newest forms of organizing students’ independent work – a web quest. It turned out that the web quest is not a children’s game on a social network, but a constructive approach to learning, an interesting, focused and promising activity that resembles a role play among students. It is proved that students, choosing and performing various roles (search, research) in the Internet, explore the educational problem in various aspects, then present it online or offline. The main requirements for the organization of independent work of future teachers: scripting a web-quest, defining the main roles, participants, work plan, main tasks, dividing students into groups (subgroups), motivating them for joint cognitive search activities, a list of Internet sources, links to websites on the topic, problems; formulation of criteria and parameters for web quest evaluation; drawing conclusions. A web-quest on the subject “Methods of organizing and conducting holidays and entertainment in preschool education” for future educators is offered. It is emphasized that the use of Web-quests in teaching while doing independent work changes the traditional educational process of higher education to a non-traditional approach to learning the subject, makes it personally interested, qualitative and valuable, promotes students’ interests, enhances their independent cognitive activity.

References

Єрмоленко С., Тарасенко Н. Квест як інноваційний метод формування здорового способу життя підлітків. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Випуск 136. Чернігів. 2016. С. 76–78.

Кадемія М.Ю., Шестопалюк О.В. Веб-квест як інноваційна технологія навчання у вищій і середній школі. Веб-квест у підготовці майбутніх учителів : навчально-методичний посібник. Вінниця : ТОВ Фірма «Планер», 2013. 155 с.

Крутієнко С.А. Роль веб-квест технологій у розвитку творчої особистості вчителів і учнів. Режим доступу : http://krutienko. ucoz.ua/2013-2014/rol_veb-kvest_tekhnoloigq.pdf

Куземко Л. Формування у студентів педагогічних спеціальностей навичок ХХІ століття у процесі виконання самостійної роботи. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2017. Вип. 1–2. С. 20–25. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2017_1-2_5

Рассказова О.І., Тарасенко Н.В., Григоренко В.Л. Актуальні питання інформаційно-технологічного супроводу процесу підготовки майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей як суб’єктів здоров’язбереження молодого покоління в умовах карантинних заходів та дистанційного навчання. 2021 р. URL: http://dspace.khntusg.com.ua/bitstream/123456789/16515/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA.%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%8C-37-41.pdf с. 36-40.

Савченко Л. Використання веб-квест технологій у вищій школі при підготовці майбутніх фахівців. Педагогіка вищої та середньої школи. 2017. № 1. С. 67–74.

Фомічова О. Веб-квести як засіб формування готовності до інноваційної діяльності студентів у вищій школі. Scientific Journal “ScienceRise: Pedagogical Education”. 2016. № 10. С. 31–34. http://journals.uran.ua/sr_edu/article/view/81171/77217.

Short E. The Concept of Competence : Its Use and Misuse in Education. Journal of Teacher Education. 1985. Vol. 36. № 2.

Published

2022-04-13

How to Cite

ГОРОДИСЬКА, В. (2022). WEB-QUEST IN MODERN EDUCATIONAL CONTENT HIGHER EDUCATION INSTITUTION. Acta Paedagogica Volynienses, 1(1), 38–43. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.6

Issue

Section

SECTION 1 PRE-SCHOOL EDUCATION