ФОРМИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З МОЛОДИМИ ПЕДАГОГАМИ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.11

Ключові слова:

заклад дошкільної освіти, методична робота, молоді педагоги, традиційні форми, інноваційні форми

Анотація

У статті конкретизовано сутність методичної роботи з молодими педагогами в закладі дошкільної освіти; висвітлено основні підходи до її організації та наведено змістові характеристики її різновидів. Окреслено вимоги до організації методичної роботи з молодими педагогами у сучасному закладі дошкільної освіти: інноваційність, діалогічність, довіра, творчий характер, спрямованість на підтримку індивідуального розвитку педагога, надання необхідного простору для прийняття самостійних рішень, відповідальність, компетентність. Виокремлено традиційні (педагогічні ради, педагогічні читання, конференції, методичні семінари, методичні об’єднання, школи передового досвіду, школи молодого вихователя, ініціативні творчі групи) та інноваційні (використання сучасних діагностичних методик для виявлення рівня компетентності вихователів; реалізація методичного супроводу в закладі дошкільної освіти; залучення молодого педагога до інноваційної освітньої діяльності; покращення самоосвіти через застосування онлайн-ресурсів) форми організації методичної роботи з молодими педагогами в умовах закладу дошкільної освіти. Увагу акцентовано на тому, що тільки правильний підхід до вибору змісту, форм і методів методичної роботи, їх раціонально доречне поєднання дадуть змогу ліквідувати прогалини в теоретичних знаннях і практичних навичках молодих вихователів, дозволять досягти успіху та самореалізуватися в професії. Наголошено, що методичну роботу з молодими педагогами в закладі дошкільної освіти слід орієнтувати на: оновлення змісту дошкільної освіти, вивчення та застосування освітніх технологій; поглиблення та розширення знань молодих вихователів, активізацію їхнього творчого потенціалу; організацію дієвого освітнього простору для дітей; інноваційну діяльність фахівців тощо.

Посилання

Безсонова О. Сучасний стан професійного розвитку молодих педагогів у ДНЗ. Молодий вчений. 2018. № 1 (1). С. 253–257.

Боярчук І. Шляхи оновлення змісту та форм методичної роботи в умовах реформування освітньої галузі. URL: https://wp.nmc-pto.rv.ua/DOK/IS_2018/Bojarchuk.pdf.

Бусленко В. Індивідуальні форми методичної роботи з педагогами дошкільного навчального закладу. URL: http://bilatserkva-dnz12.edukit.kiev.ua/metodichna_robota/.

Гурковська Т. Самоосвіта педагогічних працівників. Практика управління дошкільним закладом. 2016. № 7. С. 18–22.

Добош О. Організація роботи методичного кабінету дошкільного навчального закладу в умовах інноваційної діяльності. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2013. Вип. 26. С. 64–67.

Дячковська Л. На допомогу методисту : порадник. Миколаїв, 2012. 116 с.

Калуська Л. Нові підходи до методичної роботи в ДНЗ. Дошкільне виховання. 2005. № 11. С. 10–11.

Кіндрат І. Інтелектуальні карти в методичній та управлінській діяльності. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2018. № 9. С. 24–28.

Погрібняк Н. Методичні засади організації індивідуальних форм науково-методичної роботи з педагогами дошкільного навчального закладу. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2012–2013 навчальному році (дошкільна освіта) : метод. реком.; у 3-х ч. / упоряд. Л. Батліна, Г. Григоренко. Запоріжжя : Акцент Інвест-Трейд, 2012. Ч. ІІІ. С. 82–93.

Примірне положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти : Наказ МОН від 16.04.2018 р. № 372. URL: http://osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/60597/.

Стаєнна О. Віртуальний методичний кабінет: доступ 24/7. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2019. № 10. С. 20–24.

Сучасні вимоги до методичної роботи у дошкільному навчальному закладі : методичний посібник. Черкаси, 2011. 55 с. URL: http://www.twirpx.com/file/877410/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-13

Як цитувати

ІВАХ, С. (2022). ФОРМИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З МОЛОДИМИ ПЕДАГОГАМИ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Acta Paedagogica Volynienses, 1(1), 66–72. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.11

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА