ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КУРСАНТІВ МВС

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.34

Ключові слова:

компетентність, професійна підготовка, вищий заклад освіти Міністерства внутрішніх сил, критерій формування компетентності

Анотація

Окреслено важливість запровадження компетентнісного підходу у систему вищої освіти. Визначено цільову орієнтацію компетентнісного підходу. Виявлено основне завдання освітнього процесу у вищій школі. Розглянуто змістовне наповнення системи професійної підготовки курсантів МВС. Надано визначення поняття «професійна компетентність курсантів МВС», розглянуто різні авторські підходи до трактування поняття. Охарактеризовано міру охопленості професійної компетентності курсантів МВС. Представлено ознаки готовності до професійної діяльності. Вказано структурні компоненти професійної компетентності та етапи професійного становлення курсантів МВС (варіанти, професійна підготовка, професійна адаптація, первинна і вторинна професіоналізація, навички). Визначено умови досягнення ефективності у професійній діяльності. Представлено та охарактеризовано критерії професійної компетентності: мотиваційно-цільовий, когнітивний, результативно-діяльнісний. Охарактеризовано особливості змістовного наповнення професійно-психологічної підготовки. Визначили роль професійної орієнтації у забезпеченні застосування ситуаційних завдань в ході вивчення предметів блоку професійно-практичної підготовки та різноманітних ситуаційних завдань під час проходження різноманітних сценаріїв. Наголошено на важливості виконання сценаріїв, майбутнім співробітникам доводиться вирішувати нові завдання, ймовірні та нестандартні професійні ситуації. Вказано, що серед видів професійної компетентності найвагомішими є ті, що важливі для реалізації посадових обов’язків в ході професійної діяльності (пошукова, профілактична, атестаційна, комунікативна, конструктивна та організаційна). Підсумовано доречність включення знань, навичок та вмінь, які знадобляться працівникам у майбутній професійній діяльності до змістовного наповнення освітнього процесу у вищих закладах освіти МВС України.

Посилання

Артюшин Г.М. Сучасні вимоги до змісту та результатів освітньої діяльності у вищих військових навчальних закладах України. Збірник наукових праць. Ч. 1. 2015. №22, URL: https: // library. udpu. edu. ua / library_files / zbirnuk_nayk praz / 2015 / 1 / 3. pdf.

Бондаренко В.В., Худякова Н.Ю., Давигора Ю.І. Практичні аспекти формування професійної компетентності працівників патрульної поліції. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. 202. № 5(125) 20. С. 29–35.

Борисюк О.М. Характеристика професійної компетентності офіцерів ОВС. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія «Психологічна». 2014. № 1. С. 67–76.

Гапоненко Г.М. Формування професійної компетентності водолазів-підривників у вищих військових навчальних закладах : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Хмельницький, 2014. 308 c.

Задорожна М. Основні характеристики сформованості професійної компетентності майбутніх дільничних офіцерів поліції. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: «Педагогічні науки». 2021. № 22(3), С. 93–102.

Заїка Л.А. Формування професійної компетентності майбутніх магістрів військового управління із застосуванням технологій імітаційного моделювання : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2019. 305 с.

Кришевич О.В. Психологічні аспекти розв’язання конфліктів у слідчій діяльності МВС України : автореф. дис. … канд. психол. Наук : 19.00.06. Київ, 2002. 18 с.

Литвин В.В. Формування та розвиток професійної компетентності патрульного поліцейського. Науковий вісник Національної академії внутрішніх справ. 2018. № 1. С. 277–288.

Скрябін О.М. Професійна компетентність працівників карного розшуку та її види. Наука і освіта. 2009. № 1 / 2. С. 115–119.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

ТЯГНИРЯДНО, Є. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КУРСАНТІВ МВС. Acta Paedagogica Volynienses, 1(1), 217–221. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.34

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА