РЕАЛІЗАЦІЯ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ВИПУСКНИКАМИ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕДЖУ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ НУШ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.5

Ключові слова:

мовленнєво-комунікативна компетенція, Державний стандарт початкової освіти, педагог

Анотація

Мета нашої наукової розвідки – за результатами аналізу ключових понять, дослідницьких джерел і нормативно-правової бази з проблеми дослідження зібрати, систематизувати і науково інтерпретувати об’єктивну інформацію про стан проблематики дослідження в педагогічній науці, що дає можливість дослідити важливість та значення реалізації мовно-літературної освіти в початковій школі випускниками педагогічного коледжу через призму Нової української школи. Методологічну основу дослідження становлять теоретичні методи наукового пізнання, як-от контент-аналіз, синтез, вивчення наукової літератури, узагальнення, конкретизація. Наукова новизна обраного дослідження виявляється в тому, що з’ясовано суть поняття «мовно-літературна освіта» в початковій школі в контексті Нової української школи та його вплив на учительську діяльність випускників педагогічного коледжу; проаналізовано основні принципи об’єкта дослідження, регламентовані законодавством України; визначено основу компетентнісного підходу до навчання молодших школярів у здобутті мовно-літературної освіти під час професійної діяльності випускників педагогічного коледжу; наголошено на важливій місії й стратегічній позиції випускників педагогічного коледжу в реалізації мовно-літературної освітньої галузі через призму Нової української школи; виокремлено концепцію людиноцентризму як кваліфікаційної компетентності педагога, підготовленого педагогічним коледжем, в освітньому процесі Нової української початкової школи. Революція гідності активізувала подальшу розбудову громадянського суспільства через реформування освіти України, а Державний стандарт початкової школи на основі нового Закону України «Про освіту» також констатував беззаперечну консолідацію у всебічному розвитку українськомовної освіти.

Посилання

Боса В.П. Формування мовленнєвої компетентності майбутніх учителів іноземних мов у процесі вивчення фахових дисциплін : монографія. Житомир, 2019. 160 с.

Гордійчук О., Сандуляк М.-М. Навчання молодших школярів аудіюванню у викладанні мовно-літературної освітньої галузі. Інновації в науці: сучасний вимір: матеріали Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. молодих дослідників (22 квітня 2021 року, м. Суми). Суми, 2021. С. 59–61.

Єфіменко А., Ішутіна О. Робота з медіатекстом на уроках мовно-літературної освітньої галузі як метод формування медіаграмотності молодших школярів. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. 2021. Вип. 14 (Ч. 1). С. 125–132.

Калінін В.О. Педагогічна технологія «діалог культур» як засіб формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови : монографія. Житомир, 2007. 276 с.

Климова К.Я. Теорія і практика формування мовно-комунікативної професійної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей педагогічних університетів : монографія. Житомир, 2010. 562 с.

Конституція України : Закон України від 28 червня 1996 р. № 254к/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр#Text (дата звернення: 28.01.2022).

Пономарьова К.І. Реалізація компетентнісного підходу в системі початкової мовної освіти. VІІ Волошинські читання «Шкільна мовно-літературна освіта: традиції і новаторство»: матер. Всеукраїнської наук.-практ. конф., (17 травня 2019 р., м. Київ). Ін-т педагогіки НАПН України. Київ, 2019. С. 105–111.

Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти : Пост. Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 р. № 688. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-п#Text (дата звернення: 28.01.2022).

Про затвердження Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти : Наказ Міністерства освіти і науки України від 15 січня 2018 р. № 36. ULR: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0036729-18#Text (дата звернення: 28.01.2022).

Про освіту : Закон України від 5 вересня 2017 р. № 2145-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 28.01.2022).

Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року : Розпорядження Кабінету Міністрів України; Концепція від 14 грудня 2016 р. № 988-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-р#Text (дата звернення: 28.01.2022).

Семеног О.М. Професійна підготовка майбутніх учителів української мови і літератури : монографія. Суми, 2005. 404 с.

Семеног О.М., Кожем’якіна І.В. Розвиток професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителя початкової школи: теорія і практика : монографія. Суми, 2020. 239 с.

Фенцик О. Тенденції методичної підготовки майбутніх учителів початкової школи: мовно-літературна освітня галузь. Освітні обрії. № 1 (50). 2020. С. 185–189.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

ВІНТОНЯК, О. (2022). РЕАЛІЗАЦІЯ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ВИПУСКНИКАМИ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕДЖУ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ НУШ. Acta Paedagogica Volynienses, 2(1), 31–36. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.5

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ПОЧАТКОВА ОСВІТА