ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДЛЯ ВИКЛАДАННЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.30

Ключові слова:

іншомовно-мовленнєва компетентність, мовні та мовленнєві складові, образотворче мистецтво, вчителі початкових класів

Анотація

Мета статті – визначення особливостей формування іншомовно-мовленнєвої компетентності майбутніх учителів початкових класів для викладання образотворчого мистецтва іноземною мовою. Використано методи: вивчення та аналіз лінгвістичної, дидактичної та методичної літератури за темою, моделювання процесу формування іншомовно-мовленнєвої компетентності стосовно педагогічної діяльності майбутніх учителів початкових класів для викладання образотворчого мистецтва іноземною мовою. У статті проаналізовано наявні визначення мовних і мовленнєвих складових іншомовно-мовленнєвої компетентності та визначено їхні особливості стосовно педагогічної діяльності майбутніх учителів початкових класів для викладання образотворчого мистецтва іноземною мовою, а саме: специфічна лексика, що пов’язана з образотворчим мистецтвом: назви видів живопису, інструменти створення малюнків, поверхня для малювання, матеріали, що утворюють колір, способи зображення малюнків; граматика, що включає: різні видочасові форми дієслова для характеристики образотворчих дій, активний і пасивний стан для порівняння образотворчих дій, емоційно-забарвлені граматичні висловлювання для проявів емоцій щодо створюваних малюнків; аудіювання, що охоплює прослуховування виступів англомовних художників, перегляд фільмів щодо проведення виставок, участь у комунікації із зарубіжними майстрами живопису; говоріння, що включає висловлювання точки зору щодо власної професійної діяльності як педагога, так і фахівця у галузі образотворчого мистецтва, спілкування із зарубіжними митцями; бесіди учасників міжнародних конференцій; обговорення картин у музеї; інтерв’ювання зарубіжних художників; читання, що включає реалізацію різних читацьких дій, пов’язаних із образотворчим мистецтвом; письмо, що включає писемний виклад змісту малюнків, листування із зарубіжними діячами образотворчого мистецтва; написання інструкцій для учнів щодо виконання покрокових дій малювання.

Посилання

Боднар С.В. Когнітивний підхід до формування англомовної лексичної компетентності студентів економічних спеціальностей. Наука і освіта : науково-практичний журнал. Одеса : Південний науковий центр НАПН України, 2014. №10/CXXVII. С. 34–38.

Боднар С.В. Интегрированное обучение профессиональной и иноязычной речевой деятельности. International scientific professional periodical journal «The Unity of Science». Vienna-Austria, April № 2, 2015. P. 16–20.

Єременко Т.Є. Фонологічна компетенція викладача іноземної мови: сутність і структура / Мовна освіта: шлях до євроінтеграції: міжнародний форум. матеріали II Міждународної науково-практичної конференції (17–18 березня 2005 р.). Київ, 2005. С. 51–52.

Кличникова З.И. Психологические особенности обучения чтению на иностранном языке. Москва : Просвещение, 1983. 206 с.

Колкова М.К. Обучение контекстуальной догадке о значении слова при чтении иноязычных текстов (в неязыковом вузе) : автореф. дис. … канд. пед. наук. Ленінград, 1973. 25 с.

Мартинова Р.Ю. Цілісна загальнометодична модель навчання іноземних мов: [монографія]. Київ : Вища шк., 2004. 454 с.

Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студентів класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / за заг. ред. С.Ю. Ніколаєвої. Київ : Ленвіт, 2013. 590 с.

Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. Москва : Русский язык, 1991. 223 с.

Скалкин В.Л. Обучение диалогической речи. Киев : Рад. шк.,1989. 240с.

Чебыкин А.Я. Теория и методика эмоциональной регуляции учебной деятельности: научно-метод. пособие. Одесса : «АстроПринт», 1999. 158 с.

Фрумкина А.Л. Актуальность и сущность подготовки будущих учителей начальних классов к обучению школьников практическим дисциплинам на иностранном языке. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. «Педагогічні науки: реалії та перспективи». 2019. № 69. С. 264–268.

Aryna Frumkina Postmodern principles in integrated teaching of foreign languages and fine art to primary learners in the New Ukrainian School Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, vol. 13, issue 4, 2021. Рр. 579–594.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

ФРУМКІНА, А. (2022). ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДЛЯ ВИКЛАДАННЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ. Acta Paedagogica Volynienses, 2(1), 197–204. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.30

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ПОЧАТКОВА ОСВІТА