FORMATION OF FOREIGN LANGUAGE COMPETENCE OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS TO TEACH FINE ARTS IN ENGLISH

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.30

Keywords:

foreign language competence, language and speech components, fine arts, primary school teachers

Abstract

The aim of the article is to determine the features of the formation of foreign language competence of future primary school teachers to teach fine arts in a foreign language. The following scientific methods: study and analysis of linguistic, didactic and methodological literature on the topic, modeling the process of formation of foreign language competence in relation to pedagogical activities of future primary school teachers to teach fine arts in a foreign language are used. The article analyzes the existing definitions of language and speech components of foreign language competence and identifies their features in relation to the pedagogical activities of future primary school teachers to teach fine arts in a foreign language, namely: specific vocabulary related to fine arts: names of paintings, tools for drawing creation, surfaces for drawing, materials forming colour, ways of drawing creation; grammar that includes: different tense forms of the verbs to characterize artistic actions, active and passive voices to compare artistic actions, emotionally-coloured grammatical expressions for showing emotions concerning the created drawings; listening that includes listening to speeches of English-speaking artists, watching movies about exhibitions, participating in communication with foreign painters; speaking that includes expressing own ideas on professional activities both as a teacher and a specialist in the field of fine arts, communication with foreign artists; professional talks at international conferences; discussions of paintings in the museum, interviewing foreign artists; reading that includes implementation of various reading activities related to fine arts; writing that includes a written presentation of the content of drawings, correspondence with foreign painters, writing instructions for students to perform step-by-step drawing activities.

References

Боднар С.В. Когнітивний підхід до формування англомовної лексичної компетентності студентів економічних спеціальностей. Наука і освіта : науково-практичний журнал. Одеса : Південний науковий центр НАПН України, 2014. №10/CXXVII. С. 34–38.

Боднар С.В. Интегрированное обучение профессиональной и иноязычной речевой деятельности. International scientific professional periodical journal «The Unity of Science». Vienna-Austria, April № 2, 2015. P. 16–20.

Єременко Т.Є. Фонологічна компетенція викладача іноземної мови: сутність і структура / Мовна освіта: шлях до євроінтеграції: міжнародний форум. матеріали II Міждународної науково-практичної конференції (17–18 березня 2005 р.). Київ, 2005. С. 51–52.

Кличникова З.И. Психологические особенности обучения чтению на иностранном языке. Москва : Просвещение, 1983. 206 с.

Колкова М.К. Обучение контекстуальной догадке о значении слова при чтении иноязычных текстов (в неязыковом вузе) : автореф. дис. … канд. пед. наук. Ленінград, 1973. 25 с.

Мартинова Р.Ю. Цілісна загальнометодична модель навчання іноземних мов: [монографія]. Київ : Вища шк., 2004. 454 с.

Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студентів класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / за заг. ред. С.Ю. Ніколаєвої. Київ : Ленвіт, 2013. 590 с.

Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. Москва : Русский язык, 1991. 223 с.

Скалкин В.Л. Обучение диалогической речи. Киев : Рад. шк.,1989. 240с.

Чебыкин А.Я. Теория и методика эмоциональной регуляции учебной деятельности: научно-метод. пособие. Одесса : «АстроПринт», 1999. 158 с.

Фрумкина А.Л. Актуальность и сущность подготовки будущих учителей начальних классов к обучению школьников практическим дисциплинам на иностранном языке. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. «Педагогічні науки: реалії та перспективи». 2019. № 69. С. 264–268.

Aryna Frumkina Postmodern principles in integrated teaching of foreign languages and fine art to primary learners in the New Ukrainian School Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, vol. 13, issue 4, 2021. Рр. 579–594.

Published

2022-04-14

How to Cite

ФРУМКІНА, А. (2022). FORMATION OF FOREIGN LANGUAGE COMPETENCE OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS TO TEACH FINE ARTS IN ENGLISH. Acta Paedagogica Volynienses, 2(1), 197–204. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.30

Issue

Section

SECTION 3 PRE-SCHOOL EDUCATION