ІНТЕНСИФІКАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗАСОБАМИ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2022.2.25Ключові слова:
самостійна робота, іноземна мова, мобільне навчання, інформаційно-комунікаційні технології, мобільні технології.Анотація
Нині існує необхідність перегляду підходів до підготовки кваліфікованих фахівців у ЗВО. Особливого значення набуває питання самостійності студентів при вивченні іноземної мови та їх відповідальності за результат вивчення. Самостійна робота є важливою умовою оптимізації процесу вивчення мови та її ефективність значно залежить від раціонального застосування зусиль студентів. Стратегії вивчення предмету допоможуть майбутнім фахівцям стати більш самостійними, сприятимуть збільшенню зацікавленості в навчанні, самооціюванню й самокорекції. Метою статті є дослідження можливостей сучасних технологій як ефективного засобу для інтенсифікації організації самостійної роботи студентів при вивченні іноземної мови. У статті доведено, що при запровадженні самостійної роботи на основі інформаційно-комунікаційних технологій відбувається технологічна інтеграція аудиторної та позааудиторної роботи, завдяки чому забезпечуються умови для надання неперервності освітньому процесу. Сприяючи підвищенню пізнавальної активності, мотивації та якості знань студентів, сучасні інформаційно-комунікаційні технології є однією з найперспективніших технологій, що використовуються для навчання та є здатними інтенсифікувати навчальну діяльність. Серед сучасних інформаційних технологій особливим потенціалом для інтенсифікації самостійної роботи володіють мобільні технології, які здатні забезпечити високу інформативну ємність матеріалу й безперервність навчання, сприяти стимулюванню пізнавальної активності студентів, підвищувати мотивацію. Обґрунтовано актуальність використання мобільних технологій у процесі навчання іноземної мови студентів з метою підвищення якісного рівня лексичної компетентності. Встановлено, що мобільне навчання як інноваційний напрямок електронного навчання має значну перевагу перед традиційними методами навчання внаслідок інтенсифікації самостійної діяльності, індивідуалізації навчання, підвищення пізнавальної активності й мотивації навчання.
Посилання
Гречаник Б.В. Інноваційний потенціал вітчизняних ВНЗ: особливості та проблеми його формування. Інвестиції: практика та досвід. 2010. № 11. С. 24–27.
Гуревич Р. С., Кадемія М. Ю., Козяр М. М. Інформаційно-комунікаційні технології в професійній освіті майбутніх фахівців : монографія. Львів : СПОЛОМ, 2012. 502 с.
Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та інтеграції в європейський освітній простір : затв. наказом МОН України від 31.12.2004 р. № 998. Освіта. 2005. 12-19 січ. (№ 2-3). С. 2-3.
Літвінчук А. Т. Формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх інженерів-технологів у процесі гуманітарної підготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Рівне, 2018. 283 с.
Нісімчук А.С., Падалка О.С., Шпак О.Т. Сучасні педагогічні технології : навч. посіб. Київ : Просвіта, 2000. 368 с.
Рекомендации ЮНЕСКО по политике в области мобильного обучения UNESCO. URL: http://iite.unesco.org/ pics/ publications/ru/files/3214738.pdf. (дата звернення 15.04.2022).
Hojnacki L. Pokolenie m-learningu – Nowe Wyzwanie dla Szkoly. E-mentor. 2006. № 1(13). URL: https:// www.e-mentor.edu.pl/arty kul/index/numer/13/id/239 (дата звернення 20.03.2022).
Kukulska-Hulme A. Will mobile learning change language learning? ReCALL. 2009. № 21(2) pp. 157-165. URL: http://oro.open.ac.uk/16987/1/download.pdf. (дата звернення 10.03.2022).
Traxler J. Current state of mobile learning. Mobile learning: Transforming the delivery of education and training / ed. by M. Ally. Edmonton : AU Press, 2009. pp. 9-24.