МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.4

Ключові слова:

граматична компетентність, комунікативний підхід, соціокультурний підхід, студенти педагогічного факультету, іноземна мова за професійним спрямуванням.

Анотація

Стаття присвячена актуальним проблемам іншомовної граматичної компетентності. У статті розкрито поняття граматичної компетентності та визначено її основні компоненти. До основних компонентів граматичної компетентності вчені відносять граматичні навички, знання та граматичну усвідомленість, а механізмом формування граматичної компетентності є різні види вправ. Визначено основні методичні засади та принципи формування граматичної компетентності майбутніх учителів початкової школи. У статті відзначається ефективність використання комунікативного та соціокультурного підходів, вказуються основні принципи навчання граматики майбутніх вчителів початкових класів на заняттях іноземної мови за професійним спрямуванням. Процес навчання граматики студентів педагогічного факультету повинен бути спрямований на формування іншомовної граматичної компетентності з урахуванням національно-культурних особливостей мови, що вивчається, в складі професійної іншомовної комунікативної компетентності, необхідної для здійснення майбутньої професійної діяльності. Зміст граматичної компетентності, окрім знань елементів мови та вміння їх використовувати в мовленні, повинен включати також знання, навички та вміння, які сприяють засвоєнню соціально- культурних норм і національно-культурних особливостей мовленнєвої поведінки представників іншомовної культури. Успішне формування граматичною компетентністю з урахуванням національно-культурних особливостей мови, що вивчається, можливе за умови реалізації комунікативного підходу в поєднанні з соціокультурним підходом викладання іноземної мови. Граматичні завдання повинні бути максимально наближеними до реального спілкування, зверненими до самого студента та передбачати використання його власного життєвого досвіду. Комунікативно-орієнтоване навчання граматики дозволяє підвищити мотивацію, розширити експресивні можливості мовлення, що додає природності висловлюванням здобувачів вищої освіти.

Посилання

Вовк О. І. Формування англомовної граматичної компетенції у майбутніх учителів в умовах інтенсивного навчання : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02. К., 2008. 276 с.

Гнаткевич Ю. В. Обучение иноязычной лексике в неязыковом вузе. К. : Высшая школа, 1989. 185 с.

Городиська О. М. Формування професійно орієнтованої лексичної компетентності на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням у студентів педагогічних факультетів: методичний аспект / Науковий журнал «Acta Paedagogiсa Volynienses». Вип. 2. Видавничий дім «Гельветика», 2022. С. 55–62.

Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання; наук. ред. укр. видання д-р пед. наук, проф. С.Ю. Ніколаєва. Київ : Ленвіт, 2003. 273 с.

Касаткіна, О.В. До питання розвитку граматичноı̈ компетентності студентів на заняттях іноземноı̈ мови / Вісник Житомирського державного університету. Педагогічні науки. 2011. Вип. 59. С. 52–55.

Мезенин С. М. Грамматика в курсе интенсивного обучения английскому языку в старших классах / Иностранные языки в школе. 1992. № 5–6. С. 5–12.

Прокопенко Н. П. Формування іншомовної комунікативної компетенції у навчанні граматиці англійської мови студентів напряму підготовки «Міжнародна економіка» та «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» : зб. матеріалів МНПІК [«Соціум. Наука. Культура»], (29–31 січня 2008 р.) [Електронний ресурс] К., 2008. Режим доступу: http://intkonf.org/

Скляренко Н. К. Методика формування іншомовної граматичної компетенції в учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. 2011. № 1. С. 15–25.

Стеченко Т.О. Формування професійно орієнтованої англомовної граматичної компетенції майбутніх філологів (дис. ... канд. пед. наук). Київ, 2004.

Тригуб І. П. Формування граматичноı̈ компетенціı̈ у студентів немовних спеціальностей ВНЗ у процесі вивчення англійськоı̈ мови / Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Філологія. 2014. Вип. 10(2). С. 74–77.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-09

Як цитувати

ГОРОДИСЬКА, О. (2022). МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ. Acta Paedagogica Volynienses, (3), 25–30. https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.4

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА