ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.2.8

Ключові слова:

компетентнісний підхід, лексична компетентність, студенти педагогічного факультету, лексичні навички, іноземна мова за професійним спрямуванням.

Анотація

У статті розглядається методичний аспект та необхідні умови для формування професійно орієнтованої лексичної компетентності на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням у студентів педагогічного факультету. Іншомовна комунікативна компетентність передбачає володіння комплексом компетентностей, серед який одну з провідних посідає лексична компетентність. Достатній рівень володіння професійно орієнтованою лексикою дозволить майбутнім вчителям початкової школи та вихователями дошкільних начальних закладів читати професійну іноземну літературу з фаху; переглядати та прослуховувати іноземні канали або відеозаписи, що стосуються сфери початкової та дошкільної освіти; спілкуватися з іноземними колегами; шукати в мережі Інтернет цікаву й корисну інформацію, яка пов’язана з професійною діяльністю вчителів та вихователів в інших країнах світу; порівнювати іноземні системи освіти, аналізувати дидактичні принципи та засади, на яких ці системи засновані; розширювати власні знання з кола питань, що цікавить; брати участь у міжнародних конференціях та публічно виступати іноземною мовою тощо. Таким чином, формування іншомовної лексичної компетентності у майбутніх педагогів на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням є одним із важливих напрямів підвищення якості підготовки студентів, який дає можливість використовувати власні знання в ситуаціях майбутньої професійної діяльності. У статті розглядаються різні підходи науковців до визначення поняття «компетентність», «компетентнісний підхід», «лексична компетентність». Визначено основні етапи та педагогічні умови формування лексичної компетентності на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням. Визначено методи формування лексичної компетентності на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням.

Посилання

Бондар С. П. Компетентнісна спрямованість змісту і структури навчального предмета в умовах фундаменталізації освіти. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 17. Теорія і практика навчання та виховання. Вип. 20. К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. 232 с. С. 10-23. URL: https://lib.iitta.gov. ua/3566/1/2012_Drg_S17_V20_BSP.pdf (дата звернення 19.04.2022)

Бондар С. П. Компетентність особистості – інтегрований компонент навчальних досягнень учнів. Біологія і хімія в школі. 2003. № 2. С. 8-9.

Єрмаков І.Г., Пузіков Д.О. Структура життєвої компетентності: життєтворчі компетенції особистості. Компетентнісно спрямована освіта: перший досвід, порівняльні підходи, перспективи : матер. всеукр. наук.-практ. конф., 28 квітня 2011 року. Київ : Київ. ін.-т сучасн. підр., 2011. С. 20-25.

Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання; наук. ред. укр. видання д-р пед. наук, проф. С.Ю. Ніколаєва. Київ : Ленвіт, 2003. 273 с.

Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата современного образования. URL: https:// cyberleninka.ru/article/n/klyuchevye-kompetentsii-novaya-paradigma-rezultata-obrazovaniya/viewer (дата звернення 19.04.2022)

Микитенко Н.О. Теорія і технології формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничих спеціальностей: дис…докт. пед. наук: 13.00.04; 13.00.02; Терноп. нац. пед. ун-т імені Володимира Гнатюка. Тернопіль, 2012. 450 с. 7. Романов І.І. Методичні засади формування професійно орієнтованої лексичної компетентності на заняттях з іноземної мови в майбутніх правознавців. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019 р. № 62. Т. 2. C. 157-162.

Сиземина А.Е. Методика развития лингвистической компетенции студентов лингвистического вуза на основе формирования мотивационной базы обучающихся : автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02; Нижний Новгород, 2010. 22 с.

Смоліна С.В. Методика формування іншомовної лексичної компетенції. Іноземні мови. 2010. № 4. С. 16-23. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJ RN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_ S21STR=im_2010_4_4 (дата звернення 23.04.2022)

Хуторской А. Ключевые компетенции и образовательные стандарты. Эйдос: интернет-журнал. URL: http:// www.eidos.ru/journal /2002/0423.htm (дата звернення 21.02.2022)

Шамов А.Н. Лексические навыки устной речи и чтения – основа семантической компетенции обучаемых. Иностранные языки в школе. 2017. № 4. С. 19-21.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-10

Як цитувати

ГОРОДИСЬКА, О. (2022). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 54–60. https://doi.org/10.32782/apv/2022.2.8

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА