ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.12

Ключові слова:

здоров’язбережувальні технології, здоров’язбережувальні компетенції, молодші школярі НУШ, початкова освіта, здоровий спосіб життя.

Анотація

В статті висвітлено сутність та особливості формування здорового способу життя учнів початкової школи при умові застосування здоров’язбережувальних технологій. Метою статті є аналіз процесу формування здоров’язбережувальної компетенції дітей молодшого шкільного віку та визначення ролі й місця закладу початкової освіти в означеному процесі. Проаналізовано наукову базу дослідження формування здорового способу життя за допомогою здоров’язбережувальних технологій у початковій освіті. Аналіз показав на те, що вони видозмінювались разом з появою нових глобальних викликів. Визначено сутність поняття здоров’язбережувальні технології як один із чинників формування здорового способу життя дітей. Наведено підходи до трактування понять, акцентовано увагу на класифікації технологій у галузі здоров’язбереження. Процес формування здорового способу життя полягає у власній активності дитини, а результат досягається за допомогою здоров’язбережувальних технологій: казкотерапії, музикотерапії, пісочної терапії, пет-терапії, фототерапії, ігрової терапії, лялькотерапії, бібліотерапії, терапії кольором, сміхотерапії, ароматерапії, літотерапії тощо. Виявлено роль вчителя та переваги впровадження нетрадиційних технологій в навчально-пізнавальній діяльності, що передбачають цілеспрямовану суб’єкт-суб’єктну взаємодію, послідовну систему активних дій усіх учасників освітнього процесу. На основі аналізу розглянутих технологій можна стверджувати, що в умовах сьогодення є нагальна потреба в застосуванні атр-терапевтичних ехнологій, які б реалізувалися в закладі початкової освіти та у сім’ї. Зроблено узагальнюючі висновки, що для формування здорового способу життя доцільно застосовувати здоров’язбережувальні технології, що надають змогу зміцнювати та зберігати належне здоров’я молодших школярів, піклуватися про високий рівень їх самореалізації.

Посилання

Аксьонова О.П. Визначення здоров’язберігаючих і здоров’яформуючих педагогічних технологій у моделі школи сприяння здоров’ю. Сучасні проблеми науки та освіти: Матеріали Міжнародної міждисциплінарної науково-практичної конференції. Харків : ХНУ ім. В.Н. Карабіна, 2007. С. 251–254.

Банкул Л. Д. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ МУЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ В УМОВАХ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ // Збірник наукових праць «Педагогічні науки». 2010. №. 55. С. 116–120.

Ващенко О. Організація здоров`язберігаючої діяльності початкової школи / О. Ващенко, С. Свириденко// Початкова освіта. 2005. № 46. С. 2–4.

Дахнюк Г. І. Здоров’язбережувальні аспекти сучасного уроку. Формування інноваційного здоров’язбережувального освітнього середовища: досвід проектування і реалізації : матеріали круглого столу / упоряд. Н. А. Поліщук. Луцьк : ВІППО, 2018. С. 22–26.

Дубогай О. Навчання учнів початкової школи в системі здоров’язбереження засобами освітньо-рухової методики / Олександра Дубогай // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць. 2015. № 3(31). С. 69–74. 6. Онищенко Н.П. Здоров’язбережувальні технології у системі підготовки майбутніх учителів до інноваційної діяльності / Н.П. Онищенко, О.Р. Лиховид // Молодий вчений. 2016. № 9.1(36.1). C. 122–126.

Півненко Ю.В. Психолого-педагогічні умови впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітній процес початкової школи. Теорія та методика фізичного виховання. 2017. № 5. С. 31–34

Про затвердження професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста»: Наказ № 2736 від 23.12.2020. URL: https://rada.info/upload/users_files 41868892/07679bad 4b9af36be54148ac42826c1b.pdf (дата звернення 20.06.2022).

Романець А. Мета здоров’язберігаючих технологій в початковій школі в умовах реалізації концепції Нової української школи. Формування стратегій міжкультурної комунікації особистості учня в онтогенезі: від методики до методології: тези міжнародної науковопрактичної конференції (13–14 вересня 2018 р.). Мелітополь, 2018. С. 188–192.

Садова І. Казкотерапія–сучасний метод роботи з дітьми, які мають особливі потреби //Актуальні питання гуманітарних наук. 2015. №. 11. С. 293–298.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-09

Як цитувати

ПОТЮК, С. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ. Acta Paedagogica Volynienses, (3), 82–88. https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.12

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА