ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ ОПЕРАТИВНОГО РІВНЯ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ ТА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЇХ ЕФЕКТИВНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.19

Ключові слова:

офіцери-прикордонники; професійна підготовка; професійна компетентність; розвиток; педагогічні умови.

Анотація

Стаття присвячена проблемі професійної підготовки офіцерів-прикордонників оперативного рівня військової освіти. Метою статті є здійснення вибірково-аспектного аналізу наукової літератури з представленої проблеми визначення педагогічних умов розвитку професійної компетентності офіцерів-прикордонників. Автор довів актуальність запропонованої у статті проблеми: зміст професійної підготовки офіцерських кадрів Державної прикордонної служби України повинен ураховувати кращий світовий досвід фахової підготовки представників сектору безпеки та оборони, зміни у сучасній світовій спільноті й водночас – євроінтеграційний вектор. Одним із шляхів забезпечення якісної професійної підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників оперативного рівня військової освіти є підвищення рівня їхньої професійної компетентності. Запропоновано такі педагогічні умови: врахування вимог компетентнісного підходу та особливостей професійної діяльності офіцерів-прикордонників у професійній підготовці офіцерів оперативного рівня; використання методів моделювання в освітньому процесі з метою виконання лідерських функцій у професійній діяльності офіцерів-прикордонників; системне впровадження в процес офіцерів-прикордонників сучасних педагогічних технологій, що дають можливість вивчити складові оперативно-службової діяльності; удосконалення методики проведення організаційних форм і способів реалізації професійної діяльності за стандартами НАТО. Розкрито зміст кожної педагогічної умови. Представлено результати формувального етапу педагогічного експерименту щодо ефективності педагогічних умов розвитку професійної компетентності офіцерів-прикордонників оперативного рівня військової освіти. Сформульовано висновки проведеного дослідження та перспективи подальших наукових пошуків (з’ясування змісту методичних рекомендацій науково-педагогічним працівникам щодо її розвитку).

Посилання

Багрій В. Н. Критерії та рівні сформованості професійних умінь майбутніх соціальних педагогів. Зб. наук. пр. Хмельницького ін-ту соціальних технологій Університету «Україна». 2012. № 6. С. 10–15.

Канівець Т. М. Основи педагогічного оцінювання: [навчально-методичний посібник]. Ніжин : Видавець ПП Лисенко М.М., 2012. 102 с.

Коджаспірова Г. М., Коджаспірова А. Ю. Словник з педагогіки. М. : ІКЦ «МАРТ», 2005. 149 с.

Лемешко О. Професійна компетентність як складова готовності майбутніх офіцерів-прикордонників до локалізації нестандартних ситуацій в пунктах пропуску через державний кордон. Збірник наукових праць «Військова освіта» Національного університету оборони України імені Івана Черняховського. 2016. № 1(33). С. 179–184

Луговська Е. М. Критерії оцінювання фахової компетентності техніків-механіків агропромислового виробництва. Науковий вісник Донбасу. 2013. № 1. URL: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN21/13lemtav.pdf (дата звернення: 12.06.22).

Мішенюк Р. М. Результати експериментальної перевірки педагогічних умов розвитку професійної компетентності у майбутніх магістрів управління органами охорони державного кордону в процесі фахової підготовки. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Сер. : Педагогічні та психологічні науки. 2015. № 1. С. 145–160. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnapv_ppn_2015_1_14 (дата звернення: 12.06.22).

Миропольська О. В. Формування професійної компетентності фахівців митних органів в умовах службової діяльності : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. : 13.00.04 / Нац. акад. Держ. прик. служби України ім. Б. Хмельницького. Хмельницький, 2010. 20 с.

Тернопільська В. І., Дерев’янко О. В. Визначення критеріїв сформованості професійної компетентності майбутніх гірничих інженерів. Наук. часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Пед. науки. 2010. Вип. 31. С. 264–267.

Торічний О. В. Формування професійної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників засобами проектної діяльності. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. 2016. Вип. 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2016_1_10 (дата звернення: 12.06.22).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-09

Як цитувати

МОСКАЛЕНКО, С. (2022). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ ОПЕРАТИВНОГО РІВНЯ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ ТА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЇХ ЕФЕКТИВНОСТІ. Acta Paedagogica Volynienses, (3), 132–136. https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.19

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА