ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ ВИКОРИСТАННЯ ЗНАНЬ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2021.3.7Ключові слова:
початкова школа, англійська мова, інтерференція, білінгвальне навчання, лексико-граматичні навички, типові помилки.Анотація
Стаття присвячена методиці викладання англійської мови у початкових класах, а саме впливу української мови на процес навчання іноземної. Приділяється увага аналізу помилок, які допускають учні в англійській мові, як діє закон аналогії (уподібнення побудови англійської структури мови моделям рідної та моделям інтерферуючого впливу рідної мови на процес формування навичок англійської мови у молодших школярів та прогнозування типових лексичних та граматичних помилок, порівняння явищ української та англійської мови, які необхідно враховувати у процесі формування лексико-граматичних навичок англійської мови. Приділяється увага навчанню в умовах білінгвізму, яке визнано багатьма вченими однією з можливостей найбільш ефективного формування викладання іноземної мови в школі. Метою роботи є дослідження інтерферуючого впливу рідної мови на процес формування навичок англійської мови у молодших школярів та прогнозування типових лексичних та граматичних помилок, порівняння явищ української та англійської мови, які необхідно враховувати у процесі формування лексико-граматичних навичок англійської мови. Дослідження ґрунтується на методологічних принципах науковості, теоретичному та психолого-педагогічному аналізі літератури, нормативних документів, синтезу, порівняння, узагальнення, розгляду різних підходів до вивчення іноземних мов. Системний підхід у викладанні мов дає змогу вивчати мовну систему з погляду її структури та функціонування, яка перебуває у зв’язку з іншими компонентами всього освітнього процесу, який постійно змінюється та розвивається. Соціокультурний підхід передбачає розгляд мовного розвитку людини, її потребу і розуміння необхідності знати іноземні мови для спілкування. Володіння англійською мовою, яка вже стала засобом міжкультурної комунікації, відкриває можливості для спілкування у всіх сферах життя, допомагає вільно навчатися та працевлаштовуватися за кордоном, розуміти представників різних культур.
Посилання
Бех І. Молодший школяр у вікових закономірностях. Початкова школа. 2015. № 1. С. 10–13.
Душницька І. Важливість вивчення іноземних мов у сучасному світі та роль навчальної гри у цьому процесі. Англійська мова та література. 2018. № 19–21. С. 30–35.
Клименко М.В. Упровадження інтегрованого навчання в умовах реалізації НУШ. Англійська мова та література. 2018. № 27. С. 2–3.
Коломінова О., Роман С. Сучасні технології навчання англійської мови у початковій школі. Іноземні мови. 2010. № 2. С. 40–47.
Коваленко О. Світові тенденції навчання іноземних мов у початковій школі та їх реалізація в Україні. Іноземні мови в сучасній школі. 2012. № 1. С. 13–15.
Левашов А. Преемственность обучения иностранным языкам на разных этапах непрерывного образования. Актуальные научные исследования в современном мире: сборник научных трудов ХІV Междунар. науч. конф. (г. Переяслав-Хмельницкий, 26–27 июнь 2016 г.). Переяслав-Хмельницкий, 2016. Вып. 6 (14). Ч. 10. С. 56–61.
Морозова О. НУШ очима дитини. Початкова школа. 2018. № 6. С. 62.
Редько В. Оновлення змісту навчання іноземних мов у сучасній шкільній освіті прерогатива Нової української школи. Іноземні мови в школах України. 2018. № 4. С. 10–15.
Савченко О. Початкова освіта в контексті ідей Нової української школи. Рідна школа. 2018. № 1–2. С. 3–7.
Эсхаг Р. Влияние родного язика на усвоение иностранного языка. Учебная мотивация школьников. Молодий вчений. 2017. № 7. С. 25.