LINGUISTIC AND DIDACTIC PRINCIPLES OF THE USAGE OF KNOWLEDGE IN UKRAINIAN LANGUAGE AT THE LESSONS OF ENGLISH LANGUAGE IN PRIMARY SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2021.3.7Keywords:
primary school, English language, interference, bilingual studying, lexical and grammatical skills,typical mistakes.Abstract
The article is dedicated to the method of studying of English language in primary classes, to the impact of Ukrainian language on the process of foreign language’s studying. It is paid an attention to the analyses of the mistakes,which the pupils make in English language, as the law of analogy acts (likening of the construction of English language structure to the models of native language and to the models of the interfering impact of native language on the process of the forming of skills of English language of the young schoolchildren and the forecasting of the typical lexical and grammar mistakes, comparison of the effect of Ukrainian and English language, which is necessary to consider in the process of formation of the lexical and grammar skills of English language. It is paid an attention to the studying in the conditions of bilinguism, as it’s defined by many scientists of one of the opportunities of the most effective formation of the studying of foreign language at school. The aim of the investigation is a work under the interfering impact of a native language to the process of the formation of skills of English language of the young pupils and the forecasting of the typical lexical and grammar mistakes, comparison of the effects of Ukrainian and English language, which are necessary to take into account in the process of the formation of lexical and grammar skills of English language. The investigation is based on the methodological principles of a science, theoretical and psychological, pedagogical analyses of a literature, normative documents, synthesis, comparison, generalization, examination of the different approaches to the foreign languages’ studying. The systematic approach in the teaching of languages gives an ability to study the language system from the point of view of its structure and functioning, which is in the connection with other components of the whole education process which constantly is changing and developing. Social and cultural approach is predetermined the consideration of language development of a man, his demand and understanding of the necessity to know the foreign languages for the communication. The dominion of English language which had already become the means of intercultural communication, opens the possibilities for a communication in all life’s spheres, helps freely to study and to get a place abroad, to understand the representatives of different cultures.
References
Бех І. Молодший школяр у вікових закономірностях. Початкова школа. 2015. № 1. С. 10–13.
Душницька І. Важливість вивчення іноземних мов у сучасному світі та роль навчальної гри у цьому процесі. Англійська мова та література. 2018. № 19–21. С. 30–35.
Клименко М.В. Упровадження інтегрованого навчання в умовах реалізації НУШ. Англійська мова та література. 2018. № 27. С. 2–3.
Коломінова О., Роман С. Сучасні технології навчання англійської мови у початковій школі. Іноземні мови. 2010. № 2. С. 40–47.
Коваленко О. Світові тенденції навчання іноземних мов у початковій школі та їх реалізація в Україні. Іноземні мови в сучасній школі. 2012. № 1. С. 13–15.
Левашов А. Преемственность обучения иностранным языкам на разных этапах непрерывного образования. Актуальные научные исследования в современном мире: сборник научных трудов ХІV Междунар. науч. конф. (г. Переяслав-Хмельницкий, 26–27 июнь 2016 г.). Переяслав-Хмельницкий, 2016. Вып. 6 (14). Ч. 10. С. 56–61.
Морозова О. НУШ очима дитини. Початкова школа. 2018. № 6. С. 62.
Редько В. Оновлення змісту навчання іноземних мов у сучасній шкільній освіті прерогатива Нової української школи. Іноземні мови в школах України. 2018. № 4. С. 10–15.
Савченко О. Початкова освіта в контексті ідей Нової української школи. Рідна школа. 2018. № 1–2. С. 3–7.
Эсхаг Р. Влияние родного язика на усвоение иностранного языка. Учебная мотивация школьников. Молодий вчений. 2017. № 7. С. 25.