ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ЗДІЙСНЕННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ: КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.6

Ключові слова:

національно-патріотичне виховання, вчитель початкових класів, компетентісний та діяльніший підходи

Анотація

Стаття присвячена одній з актуальних проблем підготовки майбутніх вчителів початкової школи до здійснення національно патріотичного виховання. Розкрито питання професійної підготовки вчителів початкової школи у світлі нових вимог сучасності та нормативно-правових документів для забезпечення національно-патріотичного виховання, зокрема, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Розкривається сутність компетентнісного та діяльнісного підходу у цьому процесі. Основна увага зосереджується на ролі вчителя початкової школи у організації умов діяльності учнів для реалізації мети і завдань національно-патріотичного виховання молодших школярів. Встановлено, що підготовка майбутнього вчителя початкової школи на засадах компетентнісного підходу у світлі вимог українського сьогодення вимагає забезпечення досконалих умов професійної підготовки та вимагає усвідомлення ролі студента у процесі його професійного становлення, підготовки до постійного самовдосконалення та самореалізації, вміння відчувати високий особистий смисл всього, що відбувається в процесі професійної діяльності. У Державному стандарті початкової освіти зазначено, що вимоги до обов’язкових результатів навчання визначаються з урахуванням компетентнісного підходу, а громадянські та соціальні компетентності належать до ключових компетентностей здобувачів освіти першого рівня. Формування активної громадянської позиції, відповідальності за своє життя, розвиток громади та суспільства, збереження навколишнього світу – один з ціннісних орієнтирів на якому ґрунтується реалізація мети початкової освіти. Процес формування патріотичних поглядів і переконань потребує постійного удосконалення і коригування шляхів, змісту та комплексу заходів для здобувачів освіти різних вікових категорій у закладах освіти всіх ступенів.

Посилання

Бех. І.Д. Виховання особистості : У 2 кн. Кн. 2 : Особистісно орієнтований підхід : науково-практичні засади : навч.-метод. посібник. Київ : Либiдь, 2003. 344 с.

Енциклопедія освіти. Акад. пед. наук України ; Головний редактор В.Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Козакова Н.Б. Реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів. Методика та технологія. URL https://urok.osvita.ua/materials/edu_technology/31210/ (дата звернення: 21.11.2022).

Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України :затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 06 червня 2022 року №527. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0527729-22#n7 (дата звернення: 17.09.2022).

Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України : Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 URL https://drive.google.com/file/d/1XVeAD492Hj-Wy3o2PxFMX2L7bBbx5enC/view (дата звернення: 07.11.2022).

Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.р. : Лист МОН від 10.08.2022 № 1/9105-22 URL: https://drive.google.com/file/d/1HvuZxzpuZyaiyJJxE_88rbZDT8J8RbdP/view

Моренко О.М. Розвиток професійної компетентності майбутніх фахівців як педагогічна проблема. Молодий вчений. 2018. № 1(1). С. 361–364.

Про затвердження Державного стандарту початкової освіти затверджено : постанова Каб. Мін. УКРАЇНИ від 21 лютого 2018 року № 87. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text (дата звернення: 12.10.2022).

Про затвердження професійного стандарту за професіями "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти", "Вчитель закладу загальної середньої освіти", "Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)" : затверджено Наказом Мінекономіки від 23.12.2020 року № 2736. URL: https://zakon.rada.gov. ua/rada/show/v2736915-20#Text (дата звернення: 15.10.2022).

Про повну загальну середню освіту : Закон України від 16.01.2020 № 463-IX: редакція від 01.07.2022, підстава-2315-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text (дата звернення: 07.10.2022).

Теличко Н.В. Професійна компетентність як базова основа педагогічної майстерності вчителя початкових класів. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Педагогіка, психологія, філософія. 2014. Вип. 199(1). С. 376–383. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnau_ped_2014_199%281%29__61 (дата звернення: 15.11.2022).

Шевчук Т.Є. Громадянська компетентність як елемент формування особистості майбутніх фахівців. «Young Scientist» № 4.1 (56.1) April, 2018. С. 85–88.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

МОРЕНКО, О. (2023). ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ЗДІЙСНЕННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ: КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 36–43. https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.6

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА