ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ПРОЄКТНОГО НАВЧАННЯ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2021.3.10Ключові слова:
проєкт, проєктна технологія, проєктна діяльність, молодші школярі, вчитель, Нова українська школа.Анотація
У статті розглядається проблема використання технології проєктного навчання в Новій українській школі. Зазначено, що в Новій українській школі пріоритетом стає формування загальноосвітніх умінь і навичок, а також способів діяльності, рівень освоєння яких в значній мірі визначає успішність всього подальшого навчання. Метою статті є дослідження теоретичних основ та особливостей використання технології проєктного навчання в Новій українській школі. Під час аналізу поняття «проєктна технологія», було сформулюване робоче визначення проєктної технології молодших школярів як спільна навчально-пізнавальна, творча ігрова діяльність учнів, що має спільну мету, узгоджені способи діяльності, спрямовані на досягнення загального результату. З’ясовано, що в основі методу лежить розвиток пізнавальних інтересів учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, показувати свої знання в питаннях, пов’язаних з темою проєкту. Встановлено, що у процесі організації проєктної діяльності учнів учитель виступає в різних рольо- вих позиціях. Представлена класифікація проєктів: за тривалістю часу, за рівнем інтеграції, за способом переважної діяльності, за способом переважної діяльності учнів. Визначені етапи, відповідні структурі освітньої діяльності: мотиваційний, підготовчий, інформаційно-операційний, рефлексивно-оцінний. З метою оптимізації проєктної діяльності дітей запропонований алгоритм. Для прикладу був розглянутий проєкт по темі «Річки та водойми нашої місцевості», який створювався та реалізовувався на інтегрованому курсі «Я досліджую світ». Зроблено висновки, що цінність проєктної діяльності полягає в збагаченні суб’єктивного досвіду дітей новими знаннями і способами діяльності, а також використання проєктів дозволяє розвивати творчі здібності, логічне мислення, прагнення самому відкривати нові знання і вміння виявляти їх в сучасній дійсності.
Посилання
Бібік Н. Нова українська школа: порадник для вчителя: підручник. Київ: Літера ЛТД, 2018. 160 с.
Білик В. Проєктна діяльність – основа розвитку творчих здібностей молодших школярів. Початкова школа, 2013. № 5. С. 6–8.
Використання проєктної технології у початковій школі. URL: http://osvita.ua/school/lessons_summary/ edu_technology/33260.
Бєляєв С. Підготовка студентів до використання проєктної технології. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін. Запоріжжя, 2009. Вип. 55. С. 31–34.
Державний стандарт початкової освіти URL: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/prozatverdzhennyaderzhavnogo- standartu-pochatkovoyi-osviti.
Зимняя И., Сахарова Т. Проектная методика обучения английскому языку. Иностранные языки в школе. 1991. № 3. С. 9–12.
Коваленко Є. Проєктна технологія як засіб формування творчої особистості: історико-теоретичний аспект. Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки : науковий журнал / гол. ред. Є. І. Коваленко. Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2011. № 3. С. 14–18.
Концепція Нової Української Школи : ухвалений рішенням колегії МОН 27 жовтня 2016 р. URL: https://inlnk.ru/WDDxk.
Лук’янова Л. Технологія організації проєктної діяльності. Імідж сучасного педагога. 2009. № 10 (99). С. 16–21.
Онопрієнко О. Проєктна діяльність у початковій школі. URL: https://inlnk.ru/WyYQy
Освітні технології: навчально-методичний посібник / за ред. О. М. Пєхоти. Київ: АСК, 2002. 255 с.