ДІАГНОСТИКА ЦІННІСНО-ЕСТЕТИЧНОГО КОМПОНЕНТА ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО НАВЧАННЯ ІНТЕГРОВАНИХ КУРСІВ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» І «МИСТЕЦТВО» В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Ольга КРАСОВСЬКА ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» http://orcid.org/0000-0002-1394-1374
  • Ольга ХОМ’ЯК ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» http://orcid.org/0000-0001-9573-9040
  • Алла ВЕРЕМЧУК Рівненський державний гуманітарний університет http://orcid.org/0000-0002-3458-9584

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.3.13

Ключові слова:

ціннісно-естетичний компонент, професійна готовність майбутніх учителів початкової школи, інтегровані курси, Нова українська школа

Анотація

Статтю присвячено проблемі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до навчання інтегрованих курсів «Я досліджую світ» і «Мистецтво» в умовах Нової української школи. Авторами уточнено зміст поняття «професійна готовність до освітньої діяльності майбутніх учителів початкової школи», яке тлумачиться як інтегроване утворення особистості, спрямоване на ефективне розв’язання освітніх завдань інтегрованих курсів «Я досліджую світ» і «Мистецтво» за допомогою сформованої системи психолого-педаго- гічних і методико-галузевих знань, умінь, мотивів і ціннісних ставлень, якостей і здібностей педагога, необхідних для ефективного виконання всіх видів освітньої діяльності. Доведено, що важливе значення в структурі профе- сійної готовності майбутнього вчителя початкової школи до навчання інтегрованих курсів «Я досліджую світ» і «Мистецтво» відіграє ціннісно-естетичний компонент, який містить світоглядний та емоційно-естетичний критерії. Здійснено діагностику означеного компонента професійної готовності майбутніх учителів початкової школи до навчання інтегрованих курсів «Я досліджую світ» і «Мистецтво» в умовах Нової української школи. За проаналізованими результатами діагностики зроблено висновки, що емоційно-естетична готовність сту- дентів до професійної діяльності в початковій школі зафіксована на елементарному й репродуктивному рівні, зростання якого залежить від розвитку емпатійних здібностей майбутніх педагогів і здатності емоційно-есте- тичної оцінки людських взаємин, природних явищ та об’єктів, цінностей художньої культури, творів мисте- цтва, отже, виникає потреба в оновленні змісту й процесуальної сторони професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи з метою формування емоційно-естетичного компонента професійної готовності до навчання інтегрованих курсів «Я досліджую світ» й «Мистецтво» в умовах Нової української школи.

Посилання

Авраменко К.Б. Методична підготовка вчителів початкових класів у педагогічних навчальних закладах України (1956–1996) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Київ, 2002. 20 с.

Андрущенко В.П. Роздуми про освіту : Статті, нариси, інтерв’ю. 2-ге вид., доповн. Київ : Знання України, 2008. 819 с.

Безпалько О.В. Формування готовності студентів педвузу до проєктування організаційних форм виховної діяльності : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01. Київ, 1998. 190 с.

Бойко В.В. Тест на емпатійні здібності. URL: http://psytests.org/boyko/empathy.html.

Дурай-Новакова К.М. Формирование профессиональной готовности студентов к педагогической деятельности : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01. Москва, 1983. 32 с.

Кацинська Л.Л. Визначення рівня сформованості ціннісних орієнтацій. Технології виховного процесу. Рівне : Видавництво ІПКПК, 1997. С. 10‒14.

Мартиненко С.М. Основи діагностичної діяльності вчителя початкової школи : навчально-методичний посібник. Київ : Сім кольорів, 2010. 262 с.

Невмержицький О.А. Теоретичне обґрунтування динаміки світоглядних переконань студентів. Концептуально-методологічні основи проєктування методів і засобів діагностики освітніх результатів у вищих навчальних закладах : монографія / За заг. ред. В.І. Лугового, О.Г. Ярошенко. Київ : «Педагогічна думка», 2014. С. 119‒130.

Самчук З.Ф. Світоглядні основи соціально-філософського дослідження ідеології: проблема критеріїв та пріоритетів вибору / АПН України. Донецьк : АРТ-ПРЕС, 2009. 328 с.

Сластёнин В.А. Профессионально-педагогическая подготовка современного учителя. Педагогика. 1991. № 10. С. 79–84.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-27

Як цитувати

КРАСОВСЬКА, О., ХОМ’ЯК, О., & ВЕРЕМЧУК, А. (2021). ДІАГНОСТИКА ЦІННІСНО-ЕСТЕТИЧНОГО КОМПОНЕНТА ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО НАВЧАННЯ ІНТЕГРОВАНИХ КУРСІВ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» І «МИСТЕЦТВО» В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Acta Paedagogica Volynienses, (3), 83–91. https://doi.org/10.32782/apv/2021.3.13

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА