АНГЛІЙСЬКА МОВА ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ В ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНОМУ СЕРЕДОВИЩІ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.26

Ключові слова:

англійська мова, професійна комунікація, інженерно-педагогічне середовище, глобалізація, міжнародна співпраця, інженерна освіта, педагогіка, міжкультурна компетентність, критичне мислення, аналітичні здібності, технічна термінологія, мовний бар’єр

Анотація

Стаття присвячена дослідженню значення англійської мови як ключового інструменту професійного спілкування в сучасному інженерно-педагогічному середовищі. В умовах глобалізації та міжнародної інтеграції, коли науково-технічний прогрес і обмін знаннями набувають транснаціонального характеру, володіння англійською мовою стає невід’ємною умовою успішної професійної діяльності інженерно-педагогічних працівників.У статті детально розглядається роль англійської мови у забезпеченні доступу до найновіших наукових публікацій, технічної документації, участі в міжнародних конференціях, семінарах та інших формах обміну інформацією. Підкреслюється, що саме англійська мова є мовою міжнародного спілкування в науково-технічній сфері, що робить її знання критично важливим для інженерів-педагогів, які прагнуть бути в курсі останніх досягнень науки і техніки.Особлива увага приділяється аналізу значення англійської мови для налагодження міжнародних контактів, участі в спільних дослідницьких проектах, обміну досвідом та ідеями з колегами з різних країн. Автор наголошує на тому, що володіння англійською мовою сприяє розширенню професійних горизонтів, встановленню партнерських відносин з іноземними освітніми та науковими установами, а також відкриває можливості для міжнародної академічної мобільності.У статті також розглядається вплив вивчення англійської мови на розвиток когнітивних здібностей інженерно-педагогічних працівників, таких як критичне мислення, аналітичні здібності, вміння вирішувати проблеми та генерувати нові ідеї. Автор зазначає, що володіння англійською мовою сприяє формуванню міжкультурної компетентності, що є важливим фактором успішної професійної діяльності в умовах полікультурного та багатомовного світу. Окремо аналізуються проблеми, пов’язані з використанням англійської мови в інженерно-педагогічному середовищі, такі як недостатній рівень володіння мовою, труднощі у розумінні технічної термінології, мовний бар’єр та інші. У статті пропонуються шляхи вирішення цих проблем, зокрема, шляхом вдосконалення програм навчання англійської мови для інженерно-педагогічних працівників, використання сучасних методів навчання, створення умов для практики спілкування англійською мовою та ін.

Посилання

Баландіна Н. В. Міжнародна мобільність як фактор підвищення якості освіти. Педагогіка вищої школи. 2012. № 1. С. 25–30.

Захарова Л. Глобалізація та міжкультурна комунікація. Харків : Видавництво НТУ «ХПІ», 2012.

Іванова О. Професійне спілкування: теоретичні аспекти та практика. Київ : Наукова думка, 2020.

Когут І. В. Англійська мова в системі професійної підготовки майбутніх інженерів. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2015. № 812. С. 10–15.

Леонтьєв О. А. Іноземна мова в системі професійної освіти. Вища освіта України. 2010. № 3. С. 4–7.

Михайлова Т. Мовні норми професійного спілкування. Одеса : Фенікс, 2014.

Петренко В. Психолого-педагогічні особливості професійного спілкування інженерів-педагогів. Дніпро : ДНУ, 2019.

Сергієнко І. Психологічні аспекти вивчення іноземних мов. Київ : Либідь, 2012.

Anderson R. Public speaking in English. Cambridge : Cambridge University Press, 2015.

Brown P. International conferences in engineering education. Cham : Springer, 2019.

Clark M. Scientific and technical writing in English. Boston : Thomson, 2009.

Crystal D. The Cambridge encyclopedia of the English language. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2019.

Davis K. Communication in engineering. New York : McGraw-Hill, 2017.

Holmes J. An introduction to sociolinguistics. 4th ed. London : Routledge, 2013.

Jackson C. Negotiation skills in English. London : Palgrave Macmillan, 2012.

Lee D. Professional jargon in engineering. London : Routledge, 2010.

Mauranen A. Exploring discourse boundaries: A study of written academic discourse. Amsterdam : John Benjamins Publishing, 2006.

Moore B. Business writing in English. Oxford: Oxford University Press, 2013.

Smith J. English for engineering. Oxford: Oxford University Press, 2020.

Swales J. M. Genre analysis: English in academic and research settings. Cambridge : Cambridge University Press, 2004.

Taylor L. English for academic purposes. Harlow : Pearson, 2016.

Thomas S. Technical communication in English. Hoboken : Wiley, 2014.

Wilson M. Publishing scientific articles in English. Amsterdam : Elsevier, 2018.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-01

Як цитувати

ЛУЧЕНЦОВА, І. (2025). АНГЛІЙСЬКА МОВА ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ В ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНОМУ СЕРЕДОВИЩІ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ. Acta Paedagogica Volynienses, (1), 181–187. https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.26

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА