ПІДПРИЄМНИЦТВО УЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ ЯК ОСВІТНІЙ ФЕНОМЕН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.13

Ключові слова:

підприємництво педагога, підхід, освітнє підприємництво, підприємливість, фахова компетентність

Анотація

У статті науково обґрунтовано теоретичні підходи до аспектів формування підприємництва учителя в сучас- них освітніх умовах. Здійснено дефінітивний аналіз наукових розвідок із проблем підприємництва, що дозволяє розглядати поняття «підприємництво» як систему педагогічних дій, спрямованих на розвиток педагогічної сис- теми, мета якої полягала б у формуванні сукупності елементів підприємництва учителя Нової української шко- ли, яке є системною, багатофакторною, поліфункціональною, індивідуальною якістю педагога з характерним комплексом підприємницьких знань, умінь, навичок, здібностей до виконання професійних завдань, визначення траєкторії власного професійного зростання, реалізації власних підприємницьких ідей, модернізацією власної діяльності, орієнтованої на успіх та розвиток підприємницької ініціативи. Проаналізовано підходи до підпри- ємництва в педагогічній практиці учителя Нової української школи. Визначено роль та місце освітнього підпри- ємництва на ринку освітніх послуг, суть освітнього антрепренерства й інтрапренерства як принципово нових методів управління ринком освітніх послуг і найбільш прогресивних форм підприємництва. У процесі роботи над науковою розвідкою використовувалися такі методи дослідження: теоретичні: аналіз і синтез під час опрацю- вання педагогічної та методичної літератури з досліджуваної проблеми; теоретичне осмислення й узагальнення досвіду учителів і власного досвіду роботи для визначення передумов формування підприємництва в освітній сфері; емпіричні: спостереження й аналіз занять із підприємницьким тлом. Подальші наукові пошуки автора будуть пов’язані з розробленням і впровадженням педагогічних технологій формування підприємництва учителів Нової української школи з урахуванням визначених підходів та закономірностей освітнього підприємництва, що дозволить спостерігати динаміку цього процесу й деталізувати предмет дослідження.

Посилання

Гельбак А. Формування підприємливості учня як ключової компетентності для життя : методичні рекомендації. Кропивницький : КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2017. 24 с.

Дядін А. Дефініція категорії «підприємницька діяльність». Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі і послуг. 2017. № 1. С. 62–72.

Концепція нової української школи. URL: https://www. kmu.gov.ua / storage / app / media / reforms /ukrainskashkola-compressed.pdf.

Манчук Е. Развитие антрепренерства в системе предпринимательской деятельности вуза в условиях модернизации сферы высшего профессионального образования: концепция и механизмы реализации : дис. ... канд. экон. наук: 08.00.05. Ростов-на-Дону, 2008. URL: https:www. dissercat. Com /content /razvitie-antreprenerstva-v-sisteme-predprinimatelskoi-deyatelnosti-vuza-v-usloviyakh-modern.

Міньковська І. Шкільний вчитель = підприємець. Чи можливо це в Україні? URL: http:// nus.org.ua/ view /shkilnyj-vchytel-pidpryyemets-chy-mozhlyvo-tse vukrayini.

Пачковський Ю. Підприємництво як предмет соціопсихологічного дослідження : діяльнісно-поведінковий аспект : автореф. дис. … докт. соціол. наук: 22.00.04. Київ, 2004.

Пачковський Ю. Психологія підприємництва : навчальний посібник. Київ : Каравела, 2007. 190 с.

Позняков В. Предприимчивость. Энциклопедия гуманитарных наук. Знание. Понимание. Умение. 2012. № 3. С. 345–346.

Сліпенко В. Особливості розвитку підприємницької компетентності школярів у загальноосвітніх навчальних закладах: Американський досвід. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка». 2017. № 5/37. P. 197–205.

Смерічевська С. Концепція освітнього інтрапренерства як запорука інноваційного розвитку та логістизації національної економіки. Проблеми ефективності використання людських і природних ресурсів України : збірник наукових праць Донецького державного університету управління. Донецьк : Цифровая печать, 2012. Т. ХІІІ. С. 210–220.

Смерічевська С. Стратегія освітнього інтрапренерства: сутність і механізм реалізації. 2015. URL: http://www.experts.in.ua/baza/analitic/index.php?ELEMENT_ID=13553.

Lavaroni C. Bringing the Excitement of Entrepreneurism to the Public Schools. URL: http://www.edentrepreneurs.org/edupreneur.php.

Lăcătu M. Entrepreneurship in education. International Conference Knowledge-Based Organization. 2016. № 2. Р. 438–443.

Hisrich R. Entrepreneurship / intrapreneurship. American Psychologist. 1990. № 45. P. 209–222.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-26

Як цитувати

КІНАХ, Н. (2021). ПІДПРИЄМНИЦТВО УЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ ЯК ОСВІТНІЙ ФЕНОМЕН. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 83–89. https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.13

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА