МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2025.3.15Ключові слова:
модель, професійна підготовка, учитель польської мови, інформаційно-комунікаційні технології, цифровізаціяАнотація
У статті представлено авторську модель формування професійної підготовки майбутніх учителів польської мови засобами інформаційно-комунікаційних технологій, яка включає три блоки: ціле-методологічний (мета, підходи, принципи), змістово-організаційний (етапи, зміст, форми, технології, методи, засоби), оцінно-результативний (критерії, показники, рівні, діагностичний інструментарій, результат). Описано зміст складових моделі. У межах ціле-методологічного блоку визначено основні підходи до реалізації моделі, сформульовано ключові принципи, що забезпечують її цілісність та ефективність. Змістово-організаційний блок моделі розкриває етапи впровадження, а також визначає форми організації освітнього процесу, технології, методи й засоби, які сприяють розвитку професійної підготовки здобувачів вищої освіти. Особливу увагу приділено використанню інформаційно-комунікаційних технологій як чинника модернізації освітнього процесу, що забезпечує поєднання традиційного й цифрового компонентів підготовки. Подано харак- теристику кожного етапу реалізації моделі, окреслено дидактичні засади інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій в освітній простір закладу вищої освіти. У межах оцінно-результативного блоку визначено критерії (мотиваційно-ціннісний, пізнавально-інформаційний, операційно-діяльнісний), показники та рівні сформованості (високий, середній, низький) професійної підготовки майбутніх учителів польської мови. Представлено діагностичний інструментарій, що дозволяє відстежувати динаміку змін та ефективність запропонованої моделі. Результати впровадження моделі в освітній практиці засвідчили її позитивний вплив на якість професійної підготовки здобувачів у контексті цифровізації вищої освіти. Зроблено висновок, що модель є комплексною, цілісною, динамічною системою, спрямованою на підвищення ефективності професійної підготовки майбутніх учителів-полоністів.
Посилання
Бобрицька В., Процька С. Модель формування професійних компетентностей майбутніх філологів засобами комп’ютерно орієнтованих технологій. Інформаційні технології і засоби навчання. Том 58, № 2. 2017. С. 59–66.
Зязюн І. А. Сучасні дидактичні моделі і логіка учіння. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць. Київ ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2000. С. 4–7.
Клак І. Моделювання процесу формування професійної комунікативної компетентності у майбутніх учителів філологів. Педагогіка і психологія професійної освіти. № 5. 2013. С. 58–67.
Костікова І. І. Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов засобами інформаційно-комунікаційних технологій : автореф. дис. на здоб. наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 – теор. і метод. проф. осв. ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків : ХНПУ, 2009. 34 с.
Поселецька К. А. Підготовка майбутніх учителів філологічних спеціальностей до професійної самореалізації : дис.. ... кандидата пед. наук: 13.00.04. Вінниця, 2016. 339 с.
Сорока О. В. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання арт-терапевтичних технологій : дис. ... д-ра пед. наук : спеціальність 13.00.04. Тернопіль, 2016. 534 с.
Цехмістрова Г. С. Основи наукових досліджень : навч. посіб. К. : Слово, 2003. 240 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.