СТРУКТУРНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В КОЛЕДЖІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.3Ключові слова:
модель, іншомовна комунікативна компетентність, майбутні вчителі початкової школи, коледжАнотація
У статті розглянуто структурну модель формування іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в коледжі, визначено теоретико-методологічне підґрунтя процесу формування іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи, виокремлено такі наукові підходи, як гуманістичний, особистісно орієнтований, системний, які відображені в спроєктованій моделі. Представлено й охарактеризовано етапи формування іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в коледжі. На підставі аналізу підходів вітчизняних та зарубіжних дослідників виділено такі чотири блоки: цільовий, теоретико-методологічний, змістовий та результативний. Цільовий блок передбачає відбір студентів учасників, визначення етапності проведення експерименту, врахування адаптаційних особливостей учасників. У першому блоці передбачено викладання спеціалізованого навчального курсу «Іншомовна комунікативна компетентність». Теоретико-методологічний блок полягає у впровадженні виокремлених педагогічних умов формування іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в коледжі. У межах етапу розроблені інтегровані завдання різнорівневої складності для здобувачів безпосередньо відпрацьовуються на практичних заняттях. Третій змістовий блок містить традиційні та інноваційні форми та методи формування іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в коледжі. Учасники експерименту, поділені на групи, розробляють власні дослідницькі проєкти під керівництвом викладача. Названі блоки направлені на виконання єдиної мети – розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Результативний блок є підсумковим та дає змогу оцінити позитивні зміни отриманих результатів дослідження.
Посилання
Киливник В.В. Формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземної мови в системі педагогічного коледжу : дис. … канд. пед. наук за спец. 015 – професійна освіта (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти). Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Міністерство освіти і науки України. Вінниця, 2019. 290 с. URL: https://vspu.edu.ua/content/specialized_academic_council/doc/2019/Kilivnick_V/dis.pdf.
Мороз О. Модель. Філософський енциклопедичний словник / В.І. Шинкарук (гол. редкол.). Київ : Інститут філософії імені Григорія Сковороди НАН України: Абрис, 2002. 742 с.
Поплавська С.Д. Методологічні підходи формування комунікативної компетентності майбутніх медичних сестер. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. 2018. № 6 (320). С. 240–248.
Словник іншомовних слів. URL: https://www.jnsm.com.ua/cgi-bin/u/book/sis.pl?Qry=%EC%EE%E4%E5%EB%FC.
Словник української мови. Академічний тлумачний словник. URL: http://sum.in.ua/s/modelj.
Тур О.М. Особистісно орієнтований підхід у процесі формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців із документознавства та інформаційної діяльності. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2015. Вип. 18. С. 111–116.
Шевченко О.В. Гуманістичний та особистісно-діяльнісний підхід процесу формування комунікативної компетентності студентів-гуманітаріїв. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія». Острог : НаУОА, 2019. Вип. 5(73). С. 277–279.
Філософський енциклопедичний словник. URL: https://slovnyk.me/dict/fes/%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8C.
Pakhomova T., Drach A., Vasilieva P., Serdiuchenko Y., Piddubtseva O. The use of educational computer programs in the training of foreigh language teachers for speech activity. Rev. EntreLínguas,Araraquara,v.00, n.00, p.000-000, 2021. E-ISSN: 2447–3529. URL: https://periodicos.fclar.unesp.br/entrelinguas/article/view/15664/11719.