МОДЕЛЬ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ У КОНТЕКСТІ ПОСТ- ТА МЕТАМОДЕРНІЗМУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.16

Ключові слова:

змішаний тип навчання, інноваційний освітній простір, постмодернізм, метамодернізм, іноземна мова за професійним спрямуванням, традиція, децентрація, осциляція, ІКТ, іншомовна комунікативна компетентність

Анотація

Актуальність розвідки зумовлена сучасною соціокультурною ситуацією у світі, яка неминуче екстраполюється на освітній вимір і диктує свої норми та вимоги, визначає стратегічну скерованість навчання, задає вектор навчальних та учбово-виховних процесів, окреслює пріоритетні напрями розвитку освіти загалом. Проаналізовано механізми втілення пост- та метамодерністських ідей в сучасній освітній парадигмі. Закцентовано на активній тенденції поширення цих ідей у сучасних освітніх системах, яка проявляє себе в стихійній трансформації основних компонентів навчального процесу, оновленні педагогічного тезаурусу, появі нових змішаних / гібридних форм навчання та дидактичних теорій З’ясовано, що виражена залученість пост та метамодерністських концептуальних підходів формує фон / background усієї інноваційної діяльності всього освітнього простору. Підкреслено наскільки непростим завданням постає ініціювання діалогу між традицією та інновацією для синтезу якісно нових освітніх продуктів. Наголошено на важливості поєднання класичних підходів як певної освітньої матриці з передовими методами та інформаційно-комунікаційними технологіями в моделі змішаного навчання при вивченні іноземної мови за професійним спрямуванням. Проаналізовано новітній освітній контент крізь призму концептуальних істин пост- та метамодернізму, які виражають себе в категоріях плюралізму, індивідуалізму, мультикультурності, інтерактивності, еклектичності, деконструкції, множинності, відкритості, гетерогенності, діалогу, інакшості, осциляції та ін. Спрогнозовано, що кореляція традицій та інновацій розширить розмаїття та інструментарій навчального репозитарію, дасть можливість рекомбінувати освітні функції, створити індивідуальні навчальні траєкторії в умовах змішаного типу навчання.

Посилання

Бодрийяр Ж. Система вещей. Москва : Рудомино, 2001. 224 с.

Гранин Ю.Д. Глобализация и образование. Социология. 2004. № 3–4. С. 166–172.

Делез Ж. Логика смысла. Москва : Академия, 1995. 298 с.

Эко У. Имя розы. Санкт-Петербург : Симпозиум, 2007. 632 с.

Квієк М. Глобалізація і вища освіта. Вища школа. 2001. № 4–5. С. 107–117.

Кікоть Г.В. STEM-освіта як засіб формування критичного мислення учнів на уроках англійської мови. Таврійський вісник освіти. 2019. Вип. 1. С. 62–69.

Красновицький М., Бєлкіна О. Проблеми виховання критичного мислення учнів у контексті теорії і практики американської школи. Рідна школа. 2003. Вип. 2. С. 73–76.

Лиотар Ж. Состояние постмодерна. Санкт-Петербург : Алетейя, 1998. 160 с.

Маньковская Н.Б. Эстетика постмодернизма. Санкт-Петербург : Алетейя, 2000. 347 с.

Deleuze G., Guattari F. Rhizome. Introduction. Paris : Éditions de Minuit, 1976. 74 p.

Kincheloe J. Toward a critical politics of teacher thinking: Mapping the postmodern. Westport : Praeger, 1993. 280 p.

Orenstein A.C., Hunkins F.P. Curriculum – foundations, principles, and issues. Needham Heights, MA : Allyn and Bacon, 2003. 188 p.

Vermeulen T., van den Akker R. Notes on metamodernism. Aesthetics & Culture. 2010. vol. 2. Р. 1–14. URL: http://metamodernizm.ru/notes-on-metamodernism/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

КРЮКОВА, Ю. (2022). МОДЕЛЬ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ У КОНТЕКСТІ ПОСТ- ТА МЕТАМОДЕРНІЗМУ. Acta Paedagogica Volynienses, 2(1), 99–108. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.16

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ПОЧАТКОВА ОСВІТА