ЗАЛУЧЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ОРГАНІЗАЦІЇ ФАКУЛЬТАТИВНИХ ЗАНЯТЬ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ НА ЗАСАДАХ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ В 5-6 КЛАСАХ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-0927-2020-12-23Ключові слова:
відеофрагмент, експериментальний курс, інтеграція, інформаційно-комунікаційні технології, освітній простірАнотація
Статтю присвячено експериментальним курсам і факультативним заняттям як засобу розширення мовленнєвого простору в середній школі. Встановлено передумови залучення інформаційно-комунікаційних технологій. Акцентовано на актуальності питання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті з огляду на 10 компетентностей Нової української школи. Окреслено важливість відеометоду як оптимальної форми організації факультативних занять англійської мови на засадах інтегративного підходу. Простежено кореляцію сучасних засобів унаочнення та сформованої лінгвокультурної компетенції. Зіставлено поняття Information Technology та Information and Communication Technology з подальшим виявленням відмінностей у їх змістовому наповненні. Актуалізовано поняття інформаційно-комунікаційних технологій як інтенсифікатора навчального процесу, що мотивує здобувачів освіти, забезпечуючи формування лiнгвокультурної компетенцiї. Окреслено змістове наповнення модуля «Земля: подорож у часі» експериментального курсу «Крізь епохи та континенти», що сприяє успішному засвоєнню мовного матеріалу в ігровій формі. Виокремлено вісім тематичних блоків, а саме: «Льодовиковий період», «Великий шовковий шлях», «Дарвін і теорія еволюції», «Географічні відкриття минулого та перша навколосвітня подорож», «Піраміди Єгипту», «7 чудес Стародавнього світу», «Як відкрили світ рослин», «Вікінги», що становлять змістовий модуль, присвячений короткому екскурсу в історію планети та великих географічних і наукових відкриттів. Доведено компліментарність «кейс»-методу, який у формі ситуативних вправ сприяє формуванню ерудованої, соціально активної особистості здобувачів освіти, з розвиненим мисленням та здатністю самостійно, активно і творчо розв’язувати поставлені практичні завдання. Визначено позитивний вплив «кейс»-методу при навчанні здобувачів освіти поколінь Z та Альфа з кліповим мисленням. Проілюстровано зразки завдань та ситуативних вправ окремих тематичних блоків змістового модуля «Земля: подорож у часі». Підкреслено важливість поєднання відеометоду з книжковими фрагментами задля реалізації освітніх цілей. Продемонстровано комплекс вправ на прикладі тематичного блоку «Вікінги».
Посилання
Burovytska, Yuliia. 2016. “Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii u vuschykh navchalnykh zakladakh: alhorytm vprovadzhennia”. Pedahohichni nauky 133: 23–26.
Bykov, Valerii. 2009. Modeli orhanizatsiinykh system vidkrytoi osvity. Kyiv: Atika.
Durkin, Frances. 2019. A Viking Adventure (The Histronauts). North Star Editions; Reprint edition.
Frehan, Nataliia and Tetiana Yeremeieva. 2016. “Vykorystannia avtentychnykh videomaterialiv dlia formuvannia komunikatyvnykh navychok u slukhachiv movnykh kursivˮ. Suchasni informatsiini tekhnolohii u sferi bezpeky ta oborony 1: 144–147.
Hurevych, Roman Maiia Kademiia, Mykhailo Koziar. “Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v profesiinii osviti maibutnikh fakhivtsivˮ. http://ito.vspu.net/repozitariy/Kademiia/book/1_15monogr.pdf
Kozlakova, Halyna. 2002. Informatsiino-prohramne zabezpechennia dystantsiinoi osvity: zarubizhnyi i vitchyznianyi dosvid.Kyiv: Prosvita.
Merriam-Webster Dictionary. https://www.merriam-webster.com/dictionary/information%20technologies
Nova ukrainska shkola: integrovane navchannia: tematychnuy i diialnisnyi pidkhody. https://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-1
Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednioi shkoly. 2016. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf
Palamarchuk, Valentyna and Olena Baranovska. 2018. “Pedahohichni tekhnolohii navchannia v umovakh novoi ukrainskoi shkoly : vector rozvytku”. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal. Kyiv: Instytut pedahohiky Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 3: 60–65. DOI 10.32405/2411-1317-2018-3-60-66
Pinchuk, Olga and Oleksandra Sokolyuk. 2018. “Cognitive activity of students under conditions of digital transformation of learning environment”. Informatsiini tekhnolohii v osviti. Kyiv : Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine, 3(36): 71–81. DOI: 10.14308/ite000675
Redko, Volodymyr. 2011. “Interaktyvni tekhnolohii navchannia snozemnoi movy”. Kyiv: Ridna shkola 8–9: 28–35.
Savchenko, Raisa. 2017. “Klipove myslennia ta shkola: sumischaiuchy nesumisneˮ. https://osvita.ua/school/57359/
Sheludchenko, Olha and Svitlana Sheludchenko. 2019. Eksperymentalnyi kurs «Kriz epokhy ta kontynenty». Chastyna І «Podorozh kontynentamy»: metodychni rekomendatsii (dlia 5 klasu). Lutsk : Vezha-Druk.
Sheludchenko, Olha and Svitlana Sheludchenko. 2020. Eksperymentalnyi kurs «Kriz epokhy ta kontynenty». Chastyna ІI «Zemlia: podorozh u chasi»: metodychni rekomendatsii (dlia 6 klasu). Lutsk : Vezha-Druk.
Smeliakova, Lidiia. 1992. Khudozhestvennyi tekst v obuchenii inostrannym yazykam v yazykovom vuze (teoriia i praktika otbora). SPb.: Obrazovaniie.
“TechTerms“. https://techterms.com/definition/ict
Videometod : terminolohichnyi slovnyk. https://pidru4niki.com/16790422/pedagogika/terminologichniy_slovnik_osnovi_didaktiki
World Ahoy Animation Series. https://www.youtube.com/channel/UCwFhxWXKpF2SVZZOXXOOOgA
Zabolotnyi, Volodymyr. 2010. “Dydaktychni zasady zastosuvannia multimedia u formuvanni metodychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv fizykyˮ. PhD diss., Kyiv.