МОТИВАЦІЙНІ ВІДМІННОСТІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
Ключові слова:
мотивація, мотиваційні відмінності, іноземна мова, метод навчання, успіхАнотація
Проаналізовані основні мотиваційні чинники, які впливають на процеси вивчення іноземних мов. Зважаючи на загальносвітові процеси глобалізації, тенденції до інтернаціоналізації бізнесової діяльності, наукових досліджень, одержання освітніх послуг, співробітництва в галузі культури і релігії, вивчення іноземної мови відіграє одну з ключових ролей у розвитку сучасного світу. Серед основних причин, що спонукають до вивчення іноземних мов, виділяють шкільну програму, прагнення особистого зростання і розвитку, інтеграцію в міжнародну спільноту, пізнання іншомовної культури, а також іноземна мова для особливих цілей (професійні, академічні, дослідницькі). Мотивація – одна з основних чинників успіху, тому учні/студенти, котрі прагнуть вивчити іноземну мову, вчитимуть її за будь-яких умов. Науковці називають її внутрішньою рушійною силою, завдяки якій студенти/учні досягають поставлених цілей – короткотривалих чи довготривалих. Довготривалі цілі пов’язані з бажанням, наприклад, здобути добру освіту, одержати кращу роботу, бути здатним спілкуватися з членами цільової іншомовної спільноти. Короткотривалі цілі можуть передбачати такі компоненти, як бажання скласти підсумковий іспит, завершити модуль чи тему. Мотивацію можна поділити на дві категорії: зовнішня, яка пов’язана з чинниками поза межами класу, та внутрішня – що відбувається в аудиторії. Зовнішню мотивацію класифікують на інтегративну (у тих випадках, коли студенти прагнуть інтегруватися в культурну спільноту цільової мови) та інструментальну (цільову мову використовують як інструмент для досягнення конкретної мети). Варто звернути увагу на те, що потужним чинником впливу на успіх студента/учня у вивченні іноземної мови є його попередній досвід вивчення мови, адже якщо він був позитивним, то це сприятиме досягненню ефективного результату. В цьому контексті релевантною є пропедевтична функція міжнародної мови есперанто, оволодіння якою як першої іноземної мови не тільки в рази підвищує результат вивчення нової іноземної мови, але й створює позитивне ставлення студентів/учнів до вивчення іноземної мови загалом.
Посилання
Dobson J. M. Effective Techniques for English Conversation Groups / J. M. Dobson. – Washington : United States Information Agency, 1992. – 137 p.
Gamble M., Gamble T. K. Communication Works / M. Gamble, T.K. Gamble. – USA : The McGraw-Hill Companies, Inc., 1996. – 538 p.
Gardner R. C. Attitudes and Motivation in Second-language Learning / R. C. Gardner, W. E. Lambert. – Rowley : Newbury House, 1972. – 213 р.
Harmer J. The Practice of English Language Teaching / J. Harmer. – Longman Group UK Limited, 1993. – 296 p.
Richards J. C. Longman Dictionary of Language Teaching and Applied Linguistics / J. C. Richards, J. Platt, H. Platt. – UK : Longman, 1999. – 423 p.
Teacher Development. Making Right Movements // Edited by Thomas Karl. – Washington : United States Information Agency, 1994. – 278 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.