КОНТЕНТНІ ОСОБЛИВОСТІ ПОЛІКОДОВОЇ РЕКЛАМИ В АВСТРАЛІЙСЬКІЙ ДРУКОВАНІЙ ПРЕСІ

Автор(и)

  • Алла Павлюк
  • Юлія Рогач

Ключові слова:

друкована преса Австралії, рекламне повідомлення, полікодовість, візуалізація, функції реклами, контент

Анотація

Стаття присвячена аналізу контентно-семантичних особливостей полікодової реклами друкованої преси Австралії з урахуванням її цільового призначення. Особливу увагу звернуто на використання вербального тексту в кореляції з такими невербальними засобами, як піктограми, ідеограми, шрифти, площинне розміщення структурних компонентів реклами (заголовка, підзаголовка, основного тексту та слогану), фотозображення, незвичне написання літер, кольорова гама тощо. Встановлено, що для друкованих часописів Австралії характерним є використання візуально-текстової кольорової реклами, у яких вербально представлена інформація підсилена, уточнена чи доповнена невербальними візуальними засобами. Зазначено, що дієвим засобом візуалізації виступають літерні субституції, атипове написання літер, їхня капіталізація чи декорування початкових мовних знаків. Важливим засобом візуалізації слугує мовна графічна гра, що передбачає креолізацію вербального ряду та залучення одиниць інших знакових систем до створення мультимодального тексту. Зауважено, що диференційною ознакою ландшафту австралійської реклами є використання окремих рекламних каталогів та газет, дизайн та кольорова гама яких визначені цільовою аудиторією. Здійснений аналіз фактичного матеріалу підтвердив, що полікодові рекламні повідомлення зреалізовують основні прагматичні інтенції копірайтерів, а саме: привертають увагу споживачів, зацікавлюють, змушують замислитися над рекламованими продуктами чи послугами, і, у результаті, прийняти пропоноване рішення. На основі контентного наповнення і цільового спрямування рекламних текстів виокремлено корпоративну, бізнес-рекламу, торгово-роздрібну, рекламу торгової марки, політичну, суспільну або соціальну, адресно-довідкову рекламу, а також рекламу із зворотним зв’язком, що уможливлює спілкування з цільовою аудиторією та отримання відгуків. Акцентовано увагу на тому, що у тематиці рекламних повідомлень превалює корпоративна, комерційна, бізнесова та соціальна реклами, тоді як політична представлена поодинокими зразками, що свідчить про те, що політики Австралії не використовують друковану пресу для висвітлення своє діяльності, послуговуються іншими інформативними платформами.

Посилання

Безлатный Д. В. Психология в рекламе: исскуство манипуляции общественнымсознанием / Д. В. Безлатный. – М. : ООО “Ваш полиграфический партнер”, 2011 – 236 с.

Вашунина И. В. Взаимовлияние вербальных и невербальных (иконических) составляющих при восприятии креолизованного текста : автореф. дисс. ... д-ра филол. наук : 10.02.19 / И. В. Вашунина. – Москва, 2009. – 42 с.

Гладкіх С. Л. Використання шрифтів у візуальній рекламі на транспорті / С. Л. Гладкіх // Теорія та практика дизайну. Технічна естетика : зб. наук. пр. – К., 2015. – Вип. 8. – С. 60–67.

Ильясова С. В. Языковая игра в коммуникативном пространстве СМИ и рекламы / С. В. Ильясова, Л. П. Амири. – М. : Флинта, 2009. – 296 с.

Макарук Л. Л. Візуалізація як характерна ознака сучасного англомовного газетного дискурсу / Л. Л. Макарук // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. Серія “Філологічні науки. Мовознавство”. – Луцьк, 2012. – № 6 (231). – С. 47–52.

Минаева Л. В. Мультимодусность текстов печатных СМИ и рекламы / Л. В. Минаева // Вестн. МГУ. Серия 19 “Лингвистика и межкультурная коммуникация”. – 2002. – № 4. – С. 26–33.

Морозова І. Б. “З’їж мене!”: слоган як ключовий елемент англомовного рекламного повідомлення / І. Б. Морозова // Актуальні проблеми романо-германської філології та прикладної лінгвістики. – Чернівці : Видавничий дім “РОДОВІД”, 2017. − Вип. 2 (15). − С. 67–72.

Шевченко В. Е. Шрифтове оформлення видань [Електронний ресурс] / В. Е. Шевченко // Електронна бібліотека Інституту журналістики : сайт. – Режим доступу : http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act= article&article=1663. – (Дата звернення: 07.09.18)

Bell A. The Language of News Media / A. Bell. – Oxford : Blackwell, 1991. – 277 p.

Colour Affects. Research [Electronic resource]. – Mode of access : http://www.colour-affects.co.uk/research.

Forceville C. Pictorial Metaphor in Advertisements / C. Forceville // Metaphor and symbolic activity. – 1994. – № 9 (1). – P. 1–29.

Kress G. Multimodality: A Social Semiotic Approach to Contemporary Communication / G. Kress. – 1st ed. – London : Routledge, 2009. – 236 p.

The Cairns Weekend Post. – 2013. – June 22–23.

The Cairns Weekend Post . – 2013. – January 26.

The Currier Mail – 2011. – October 11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Павлюк, А., & Рогач, Ю. (2021). КОНТЕНТНІ ОСОБЛИВОСТІ ПОЛІКОДОВОЇ РЕКЛАМИ В АВСТРАЛІЙСЬКІЙ ДРУКОВАНІЙ ПРЕСІ. Актуальні питання іноземної філології, (9), 168–174. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/philology/article/view/2607