ДО ПИТАННЯ НАВЧАННЯ АКАДЕМІЧНОГО ПИСЬМА АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЗВО

Автор(и)

  • Олена Ботвінко-Ботюк
  • Еліна Коляда

Ключові слова:

академічне письмо англійською мовою, науковий стиль, академічна доброчесність, навчання, підхід

Анотація

Стаття присвячена питанням викладання академічного письма англійською мовою студентам закладів вищої освіти. На сьогодні важливим завданням вищої школи України є підвищення якісного рівня мовної підготовки фахівців і їхнього вміння застосовувати отримані знання у практичній діяльності. Здобуття вищої освіти передбачає належний рівень володіння англійською літературною мовою і насамперед її науковим стилем. Знання норм і канонів сучасного англомовного наукового стилю і вміння презентувати наукові здобутки англійською мовою уможливлять українських фахівців активно спілкуватися із зарубіжними колегами. Відтак постає необхідність формування здатності студентів виражати власні думки в письмовій формі відповідно до жанрових і стилістичних особливостей англомовних письмових текстів і до соціокультурних особливостей англомовного соціуму. Донедавна основним недоліком концепції навчання іншомовної письмової наукової мови в Україні було те, що вона реалізовувалася переважно на рівні засвоєння граматичних навичок і вмінь, що негативно позначалося на якості формування навичок і умінь формулювання письмового висловлювання іноземною мовою. Навчання студентів академічного письма англійською мовою передбачає врахування відмінностей англійського наукового письма порівняно з українським. Найбільш прийнятною для формування компетентності в академічному письмі є інтеграція двох основних підходів: 1) підходу, орієнтованого на продукт, що являє собою зв’язний текст, оформлений без граматичних, лексичних та стилістичних помилок, який є результатом аналізу, імітації та трансформації тексту-зразка, запропонованого вчителем і 2) процесуального підходу до навчання писемного мовлення, орієнтованого на автора письмового твору та процес його створення, основними характеристиками якого є планування писемного висловлювання з урахуванням комунікативного наміру, зверненість до читача, перегляд та коригування змістової та мовної складових тексту для забезпечення бажаного результату. Надзвичайно важливим є формування у студентів навичок академічної грамотності, культури академічної доброчесності, які необхідні для успішного провадження науково-дослідницької та науково-навчальної роботи.

Посилання

Andriyko, Iryna. 2011. “Navchannia nimetskomovnoho tvorchoho pysma studentiv movnykh spetsialnostei”. Inozemni movy 4: 26–29.

Barysh, I. 2000. “Etnolinhvistychni aspekty naukovoi komunikatsii”. Movoznavstvo 1:21–31.

Dubenko, Olena. 2005. Porivnialna stylistyka anhliyskoi ta ukrainskoi mov. Vinnytsya: Nova knyha.

Ilchenko, Olha. 2002. Etyket anhlomovnoho naukovoho dyskursu. Kyiv: Politekhnika.

Karpenko, Nataliya and Smelianska, Viktoriya. 2019. “Intehrovanyi pidkhid do formuvannia kompetentnosti v inshomovnomu akademichnomu pysmi studentiv 1-ho kursu movnykh fakultetiv”. Journal “ScienceRise: Pedagogical Education”. 3(30):18–22. DOI: 10.15587/2519-4984.2019.166289

Lavrynenko, Tetyana. 2017. “Akademichna hramotnist yak zasib formuvannia mizhkulturnoi komunikatsii”. Stratehii mizhkulturnoi komunikatsii v movnii osviti suchasnoho VNZ. Kyyiv : KNEU, 60–65.

Onufriyenko, Halyna. 2009. Naukovyy styl ukrayinskoi movy. Kyyiv: Tsentr uchbovoi literatury.

“Proekt spryiannia akademichnoi dobrochesnosti v Ukraini (SAIUP)”. Mode of access: http://www.saiup.org.ua/.

Revutska, Svitlana. 2018. Kurs lektsii z dystsypliny “Akademichne pysmo”. Kryvyy Rih: DonNUET.

Selihey, Pylyp. 2018. Svitlo i tini naukovoho stylyu. Kyyiv: Vydavnychyy dim “Kyievo-Mohylyanska akademiya”.

Yakhontova, Tetyana. 2003. Osnovy anhlomovnoho naukovoho pysma. L’viv: PAIS.

Zorivchak, Roksoliana. “Inozemna mova yak zasib hlybshoho piznannia ridnoii movy”. Mode of access: http://kulturamovy.univ.kiev.ua/KM/pdfs/Magazine7-8.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-22

Як цитувати

Ботвінко-Ботюк, О., & Коляда, Е. (2021). ДО ПИТАННЯ НАВЧАННЯ АКАДЕМІЧНОГО ПИСЬМА АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЗВО. Актуальні питання іноземної філології, (11), 22–27. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/philology/article/view/999

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають