РІЗНОАСПЕКТИНЙ АНАЛІЗ ФЕНОМЕНУ «СИСТЕМА НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/pet-2021-1-9

Ключові слова:

Неперервна освіта, система неперервної освіти, контент-аналіз, суб’єкт орієнтовані й засобово орієнтовані складники, формальна освіта, інформальна освіта, неформальна освіта

Анотація

Розглянуто певні аспекти проблеми неперервної освіти на основі аналізу наукових праць. Зокрема це акту- альність реалізації неперервної освіти, мета її здійснення, погляди на процес реалізації неперервної освіти. Вио- кремлено смислові одиниці інформації, які розглядаються як значущі для представлення суті поняття «система неперервної освіти». Неперервну освіту розглянуто: як провідний чинник соціального та економічного розвитку суспільства; як про- цес, що охоплює все життя людини; як складне утворення, сутність якого передається за допомогою таких лек- сем, як: «освіта впродовж життя», «неперервна професійна (фахова) освіта», «неперервна педагогічна освіта». Акцентовано увагу на причинах, якими обумовлюється функціонування й розвиток системи неперервної осві- ти в епоху інформаційного суспільства та епоху суспільства знань. Наведено авторське трактування понят- тя «система неперервної освіти». Проаналізовано особливості становлення й розвитку системи неперервної освіти, виокремлено й розкрито суть початково-часткового, продовжуючо-часткового та цілісно-наскрізного напрямів розгортання цих процесів. Розгляд сутнісного змісту поняття «система неперервної освіти» спрямовано на розкриття двох підходів трактування суті зазначеного поняття, узагальнення наукових поглядів провідних учених України щодо мети як системотвірного чинника реалізації системи неперервної освіти, конкретизації законодавчо-нормативної бази, вертикальної та горизонтальної структурної організації, а також віднесення до суб’єкт орієнтованих складни- ків системи неперервної освіти дитячо-юнацької освіти та освіти дорослих, а до засобово орієнтованих – фор- мальної, інформальної та неформальної освіти.

Посилання

Аніщенко В. Падалка О. Міжнародний досвід організації навчання людей третього віку. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2010. Вип. 2. С. 217.

Ничкало Н. Г. Неперервна професійна освіта як філософська та педагогічна категорія. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2001. Вип. 1. С. 9–22.

Савицкий И.О. Философии глобального образования и философия образования для ХХІ века. М., 1992. С. 9.

Александров И.А. Философская концепция образования. Социальные и психолого-педагогические проблемы высшего образования. Молодые ученые промышленности – науке, технологиям и профессиональному образованию для устойчивого развития : материалы междунар. конф. М.: МВТУ им. Н.Э. Баумана, 2001. С. 72.

Кулюткин Ю.Н. Психологические проблемы образования взрослых [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://www.voppsy.ru/issues/1989/892/892005.htm.

Кузнецов Г., Калюжна Т. Науково-методичні та соціально-педагогічні аспекти безперервної освіти в контексті Болонського процесу. Вища освіта України. 2006. № 1. С. 76.

Ушинский К.Д. Педагогические сочинения. М. ; Л., 1988. Т. 2. С. 65.

Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу (документи і матеріали 2003-2004 рр.) / за ред. В.Г. Кременя. Київ ; Тернопіль : Вид-во ТДПУ, 2004. С. 128.

Лук’янова Л. Провідні особливості навчання дорослих. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2009. Вип. 1. С. 76.

Енциклопедія освіти: [енциклопедія] / гол. ред. В.Г. Кремень. К.: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Поляков А.О. Педагогічні умови мотивації професійного зростання студентів педагогічних університетів у процесі неперервної освіти: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Харків, 2008. С. 21.

Савош В.О. Діадний базис розгляду феномену «система неперервної освіти» : навч. посіб. Луцьк : ВежаДрук, 2017. 220 с.

Савош В.О. Моделювання як засіб тематичного поєднання в системі неперервної освіти формальної, інформальної та неформальної освіти. Вісник Глухівського національного університету. 2018. Вип. 1(36). С. 123–131.

Закон України «Про освіту» / Відомості Верховної Ради (ВВР). Урядовий кур’єр. 2017. 04 жовт. (№ 186).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-02

Як цитувати

САВОШ, В. (2021). РІЗНОАСПЕКТИНЙ АНАЛІЗ ФЕНОМЕНУ «СИСТЕМА НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ». Фізика та освітні технології, (1), 52–59. https://doi.org/10.32782/pet-2021-1-9