ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ФОРМУВАННЯ НАУКОВО ОРІЄНТОВАНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/pet-2021-2-6

Ключові слова:

компетентнісний підхід, технології STEM, освітня робототехніка, технічні засоби навчання

Анотація

Проаналізовано значимість інноваційних технологій як засобів формування науково орієнтованої освіти. Завдання науково орієнтованої освіти – формування системи навчання на основі компетентнісного підходу. Обґрунтовано концепцію освітньої моделі на основі педагогічних технологій, які ґрунтуються на самостій- ному здобутті знань з результатом, що відображається у практичній, науково-дослідницькій, проектній чи конструктивно-технічній діяльності. Значущість цих аспектів для навчання студентів на основі технологій STEM зростає, тому актуальною є проблема формування наукового складника освіти на основі новітніх освітніх технологій та сучасних технічних засобів. Метою статті є аналіз можливостей інноваційних технологій (зокре- ма напряму STEM) у процесі навчання майбутніх учителів фізики, інформатики та технологій в умовах формуван- ня науково орієнтованого освітнього середовища. Виокремлено один із напрямків впровадження STEM – освітню робототехніку – нову технологію навчання, що дозволяє зацікавити інженерною творчістю дітей з молодшого шкільного віку. Аргументовано, що вивчення студентами (майбутніми учителями) основ робототехніки та тех- нічного конструювання сприяють формуванню знань із графічного програмування, умінь проектування моделей роботів та їх використання в навчальному фізичному експерименті, побудови та програмної реалізації алгорит- мів. Передбачено, що результати такої роботи підвищать інтерес до вивчення природничих наук, удосконалять розвиток освітньої та наукової галузей.

Посилання

Кузьменко О.С. Теоретичні і методичні засади навчання фізики студентів технічних закладів вищої освіти в контексті розвитку STEM-освіти : монографія. Кропивницький : КОД, 2018. 624 с.

Мартинюк О.С. Вивчення основ мікроелектронної схемотехніки в системі фахової підготовки студентів-фізиків. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. 2013. Вип. 109. С. 201–204.

Мартинюк О.С. Засоби графічного програмування у формуванні інформаційної компетентності майбутніх учителів фізики. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету: Педагогічні науки. 2009. № 3. С. 177–181.

Мартинюк О.С. Інноваційні напрямки STEM-технологій у системі формування науково орієнтованої освіти. Неперервна освіта в модусах минулого, теперішнього, майбутнього : матеріали всеукр. наук.-практ. конф. з міжнарод. участю (м. Луцьк, 24–26 травня 2018 р.) / уклад. В. О. Савош. Луцьк : Вежа-Друк, 2018. С. 112–114.

Мартинюк О.С. Проблеми та перспективи підготовки фахівців у галузі освітньої робототехніки. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету: Педагогічні науки. 2015. Вип. 2. С. 167–178.

Мисліцька Н.А., Заболотний В.Ф. Вивчення загальних питань методики навчання фізики в умовах сучасної парадигми освіти. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2017. Вип. 146. С. 66–69. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2017_146_16 (дата звернення: 08.07.2021).

Паламарчук В.Ф. Першооснови педагогічної інноватики : у 2 т. Київ : Знання України, 2005. Т. 1. 420 с.

Сусь Б.А., Шут М.І. Проблеми дидактики фізики у вищій школі. Вид. 2-е. Київ : Просвіта, 2003. 155 с.

Getting Started with Arduino products. URL: https://www.arduino.cc/en/Guide (дата звернення: 08.07.2021).

Teaching robotics with an open curriculum based on the e-puck robot, simulations and competitions URL : www.innoc.at/fileadmin/user_upload/_temp_/RiE/Proceedings/21.pdf (дата звернення: 08.07.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-02

Як цитувати

МАРТИНЮК, О. (2021). ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ФОРМУВАННЯ НАУКОВО ОРІЄНТОВАНОЇ ОСВІТИ. Фізика та освітні технології, (2), 36–42. https://doi.org/10.32782/pet-2021-2-6