ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ЛАБОРАТОРІЙ У СИСТЕМІ ВПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНЬОГО НАПРЯМУ STEM

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/pet-2022-1-4

Ключові слова:

освітній напрям STEM, цифрова лабораторія, змішане навчання, фізичний експеримент

Анотація

Сучасні освітні вимоги щодо виховання активної й творчої особистості передбачають набуття вміння адаптуватися до стрімких змін сьогодення, генерувати нестандартні рішення завдань для навчання впродовж усього життя. Завдання закладів освіти – забезпечення реалізації цих якостей, формування предметних та ключових компетенцій, формування засобів підвищення мотивації до навчання. У статті проаналізовано аспекти концепції впровадження напряму STEM в світову та вітчизняну освітню галузі. Проведений аналіз наукових праць з проблеми розвитку STEM-освіти дозволив встановити особливості навчання фізики з врахуванням впровадження сучасних технологій. До складників STEM-навчання фізики відносять засоби дистанційного, змішаного навчання у поєднанні із сучасними мережевими технологіями. Така концепція особливо актуальна в умовах воєнного стану. Керуючись рекомендаціями державної програми підвищення якості природничо-математичної освіти, акцентовано увагу на використанні сучасних цифрових лабораторій. Використання цифрових лабораторій дає можливість організувати фізичний експеримент на принципово новому рівні. Наведено приклад комплексного виконання експерименту з використанням цифрової лабораторії. Результати проведеного педагогічного експерименту переконливо доводять, що використання цифрових лабораторій є потужним інструментом та ефективним засобом навчання учнів та студентів.

Посилання

Атаманчук П.С., Форкун Н.В. Впровадження елементів STEM-освіти в освітній процес. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія : Педагогічні науки. 2019. Вип. 179. С. 15–24.

Бугайчук К.Л. Змішане навчання: теоретичний аналіз та стратегія впровадження в освітній процес вищих навчальних закладів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2016. Т. 54, № 4. С. 1–18.

Валько Н.В. STEM-освіта вчителів у країнах Сходу та Австралії. Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 2018. № 61. С. 36–47.

Валько Н.В. Досвід впровадження STEM-освіти у США та Канаді. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер.: Педагогічні науки. 2018. Вип. 3. С. 9–20.

Василашко І.П., Білик Т.В. Упровадження STEM-навчання – відповідь на виклик часу. Управління освітою. Київ, 2017. № 2(386). С. 28–31.

Гончарова Н.О. Понятійно-категоріальний апарат з проблеми дослідження аспектів STEM-освіти. Наукові записки Малої академії наук України: зб. наук. праць. Київ, 2017. Вип.10. С. 104–114.

Іванченко Н.М. Принципи впровадження та переваги STEM-освіти URL: //timso.koippo.kr.ua/hmura13/ivanchenko-nataliya-mykolajivna-pryntsypy-vprovadzhennya-ta-perevahy-stem-osvity/ (дата звернення: 06.07.2022).

Засоби та обладнання STEM. URL: https://imzo.gov.ua/stem-osvita/zasobi-ta-obladnannya-stem/ (дата звернення: 08.07.2022).

Кузьменко О.С. Сутність та напрямки розвитку STEM-освіти. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кіровоград, 2016. Вип. 9. Ч. 3. С. 188–190.

Martyniuk, O.O., Martyniuk, O.S., Pankevych, S. and Muzyka, I., 2021. Educational direction of STEM in the system of realization of blended teaching of physics. Educational Technology Quarterly [Online], 2021(3), p.1. Available from: https://doi.org/10.55056/etq.39 [Accessed 29 July 2022].

Наказ МОН від 29.02.2016 № 188 «Про утворення робочої групи з питань впровадження STEM-освіти в Україні». URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0188729-16#Text. (дата звернення: 06.07.2022).

Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007–2015 роки : Закон України. Голос України від 06.02.2007. № 21.

Садовий М.І., Каленчук Е.В., Каленчук А.Т. Підготовка майбутніх учителів фізики, хімії, біології та природничих наук у контексті вимог Нової української школи: Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Формування предметної компетентності з природничих наук в учнів старшої школи засобами STEM-технологій 20 травня 2021 р.», м. Тернопіль. С. 294.

Cтрижак О.Є., Сліпухіна І.А., Полісун Н.І., Чернецький І.С. Ключові поняття STEM-освіти. Наукові записки Малої академії наук України : зб. наук. праць. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2017. Вип.10. С. 89–103.

STEM-освіта: теорія і практика: анотований каталог / укладачі: С.М. Грицай, С.В. Кода. Суми : НВВ КЗ СОІППО, 2021. 52 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-31

Як цитувати

МАРТИНЮК, О., МИРОНЧУК, Г., & ПАНКЕВИЧ, С. (2022). ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ЛАБОРАТОРІЙ У СИСТЕМІ ВПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНЬОГО НАПРЯМУ STEM. Фізика та освітні технології, (1), 34–40. https://doi.org/10.32782/pet-2022-1-4

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають