ДО ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ «ОСВІТНІ ПРОЕКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/pet-2025-1-2

Ключові слова:

навчальна практика, проєкти, освітні проєкти, проєктні технології

Анотація

Навчальні практики є одним з ключових видів діяльності здобувачів освіти. Під час проходження практики здобувачі освіти отримують практичний досвід майбутньої професії. Авторами розкрито сенс навчальної практики «Освітні проектні технології» та показано її місце у підготовці учителів інформатики, фізики закладу загальної середньої освіти. Розглянуто можливі види діяльності здобувачів освіти під час проходження практики. Практична робота здобувачів освіти педагогічного напрямку є особливо корисною тому, що дає їм змогу одночасно побувати у двох статусах: учня та учителя. Проєктні технології є ефективним інструментом для розвитку загальнокультурної, інформаційно-комунікаційної, комунікативної, міжпредметної, соціальної та проєктно-технологічної компетентностей здобувачів освіти.У роботі подано ментальну карту, що ілюструє поняття проєкту, освітнього проєкту, проєктних технологій, характеристик та класифікації освітнього проєкту. Розглянуто етапи реалізації проєкту. Деталізовано етап планування, що є фундаментом успішної реалізації будь-якого проєкту. Наголошено, що виконання навчального проєкту базується на раніше здобутих первинних знаннях, пошуково-дослідницькій роботі. Кінцевий результат проєктної діяльності – доповідь з представленням створеного ІТ продукту, що реалізується засобами освоєних інформаційних технологій (текстовий файл, презентація, програмний код, відеоролик, сайт тощо).Для апробації виконання навчальних проєктів за шкільною програмою запропоновано: розробку індивідуального проєкту «Наш помічник комп’ютер» з інформатики для 5 класу; розробку індивідуального проєкту «Експериментальна задача з фізики» з фізики для 7 класу; розробку колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Вказано, що повинно бути результатом роботи кожного проєкту.

Посилання

Середня освіта. Фізика. Освітньо-професійна програма. Луцьк, 2024. URL: https://vnu-taskid841251.s3.eu-north-1.amazonaws.com/s3fs-public/Educational%20programs/Document%20programs/opp_2024-3.pdf (дата звернення: 10.02.2024).

Технології проектування в практиці роботи загальноосвітнього навчального закладу: теоретико-практичний аспект: Посібник. К.: Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2014. 336 с. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/32309414.pdf (дата звернення: 20.02.2024).

Залозна С.В. Проектні технології у школі. На урок. Освітній проект URL: https://naurok.com.ua/metodika-vikoristannya-proektnih-tehnologiy-proekti-v-shkoli-288319.html 25 березня 2022 (дата звернення: 20.02.2024).

Теорія і практика проектного навчання у професійно-технічних навчальних закладах. Монографія / В.М. Аніщенко, М.В. Артюшина, Т.М. Герлянд, Н.В. Кулалаєва, Г.М. Романова, М.М. Шимановський та ін.; за заг. ред. Н.В. Кулалаєвої. Житомир: Полісся, 2019. 208 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/718498/1/%D0%9F%D1% 80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0%201.pdf (дата звернення: 20.02.2024).

Лепко Г.В. Метод проектування в навчальному процесі», Вісник ВПІ, вип. 1, С. 161–163, Листоп. 2010. URL: https://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/1380 (дата звернення: 20.02.2024).

Мацюк В.М. Формування у студентів-фізиків педагогічних університетів готовності до організації дослідницької роботи з учнями / Нові підходи до організації та ефективного проведення практик в кризових умовах: Матеріали міжфакультетського навчально-методичного семінару. Тернопіль: Вектор, 2020. 60 с.

Донець Н.В., Трифонова О.М., Садовий М.І. Підготовка вчителів фізики до реалізації навчальних проектів у шкільному курсі фізики. Наукові записки. Кіровоград: РВВ КДПУ імені В. Винниченка 2015. С. 45–50.

Головіна Н.А., Головін М.Б., Калугіна І.М. Психолого-педагогічна навчальна практика – перший крок здобувача освіти для реалізації себе як педагога. «Наукові записки. Серія: Педагогічні науки». Кропивницький: Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, № 212 (2024). С. 85–94. URL: https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/1710/1678 (дата звернення: 20.02.2024).

Нові підходи до організації та ефективного проведення практик в кризових умовах: Матеріали міжфакультет. навч.-метод. семінару. Тернопіль: Вектор, 2020. 60 с. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23791) (дата звернення: 20.02.2024).

Возна З.О. Організація проєктної діяльності учнів : Навчально-методичний посібник для студентів освітнього ступеня «Магістр» денної та заочної форми навчання. Умань: «ВПЦ» Візаві, 2019.

Модельна навчальна програма «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.) URL: https://informatik.pp.ua/kabinet/programi/5-6-klasy/modelna-programa-informatyka-5-6-klasy-ryvkind/ (дата звернення: 20.02.2024).

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О.Я. 3-4 клас НУШ. URL: https://drive.google.com/file/d/1eOoYbHQJ8AqHVbxWXCHyNwItHZupDAjh/view (дата звернення: 20.02.2024).

Модельна навчальна програма фізика 7-9 класи автори: Максимович З.Ю., Білик М.М., Варениця Л.В., Коваль Г.С., Микитеєк О.М., Ординович М.Б., Созанський А.В., Шевців В.Ф. URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2023/Model.navch.prohr.5-9.klas/Fizyka-2023/Fizyka.7-9. kl.Maksymovych.ta.in.20.02.2023.pdf (дата звернення: 20.02.2024).

Давиденко (Давидьон) А.А. Експериментальні задачі з фізики для учнів 7 – 9 класу: Посібник для вчителів фізики: Чернігів, 1997. 44 с.

Кобель Г.П., Савош В.О. Експериментальний тур третього етапу LVIII та LIX Всеукраїнських олімпіад, з фізики / Педагогічний пошук № 4 (120). 2023. С. 71–73.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-30

Як цитувати

ГОЛОВІНА, Н., Микола, Г., ОСТРЕЙ, О., КОБЕЛЬ, Г., МАРТИНЮК, О., & МИРОНЧУК, Г. (2025). ДО ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ «ОСВІТНІ ПРОЕКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ». Фізика та освітні технології, (1), 10–19. https://doi.org/10.32782/pet-2025-1-2

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 1 2 3 > >>