STEAM-ПРАКТИКУМ ЯК ВИД ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Віктор НИКИТЮК ОНЗ «НВК «Локачинська ЗОШ І-ІІІ ст. – гімназія» Локачинської селищної ради Володимир-Волинського району

DOI:

https://doi.org/10.32782/pet-2021-1-6

Ключові слова:

STEM-освіта, навчальний проєкт, STEAM-практикум, освітнє середовище, інтерактивне обладнання

Анотація

Розвиток гнучких навичок (критичне мислення, IT-орієнтованість, креативність, крос-галузева спеціаліза- ція, мультимовність) найкраще забезпечує STEAM-підхід до навчання, в якому органічно сплетені природничі науки, математична грамотність, мейкерство, технологічна, інформаційна та мистецька обізнаність. Указано шляхи дослідницько-пошукової діяльності учнів на уроках фізики: навчальні проекти, міні-дослідження, лабора- торні роботи, фізичний практикум, експеримент та позаурочній діяльності через науково-дослідницьку роботу в системі МАН, гурткову роботу, інтелектуальні змагання та заходи навчального характеру. Розглядається STEAM-практикум у фізиці як синтез навчального проєкту та фізичного практикуму, як приклад інноваційної діяльності учнів. Роботи STEAM-практикуму можуть бути як короткотривалі, так і довготривалі залежно від складності завдань, наявності відповідного обладнання, локації дослідження, кількості учасників роботи тощо. Розглянуто окремі приклади робіт STEAM-практикуму, які можна проводити на уроках фізики: Дослідження кольорової гами світла. Вимірювання відносної вологості повітря. Дослідження явища електролізу. Визначення цен- тра мас плоских тіл. Визначення проби дорогоцінних металів. Дослідження поверхонь тіл в цифровий мікроскоп. Спектр робіт STEAM-практикуму може бути надзвичайно широким. Кількість міні-досліджень в роботі може змінюватися залежно від класу, тривалості проєкту тощо. Сформульовано вимоги до робіт STEAM-практикуму. Технологічні картки робіт STEAM-практикуму можуть бути подані у вигляді інструкцій, навчальних презентацій, квестів, QR-кодів тощо.

Посилання

Шарко В.Д. Сучасний урок: технологічний аспект : посібник для вчителів і студентів. К., 2007. 220 с.

Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-02

Як цитувати

НИКИТЮК, В. (2021). STEAM-ПРАКТИКУМ ЯК ВИД ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИКИ. Фізика та освітні технології, (1), 35–38. https://doi.org/10.32782/pet-2021-1-6