ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В НАУКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ І НА ПРАКТИЦІ

Автор(и)

  • Віталій ОХМАНЮК Волинський національний університет імені Лесі Українки https://orcid.org/0000-0001-9762-4968
  • Наталія ТОМЧУК Волинський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2025-2-16

Ключові слова:

музична культура, здобувачі освіти, наукова діяльність, інструментальне виконавство, музичне мистецтво

Анотація

Однією з проблем музичного виховання здобувачів освіти в закладах вищої освіти є формування музичної культури здобувачів освіти. Актуальність проблеми формування музичної культури здобувачів полягає у тому, що не достатньо виконувати тільки популярну музику, а й потрібно зацікавлювати своєю музикою слухача. Формування музичної культури майбутніх викладачів мистецьких закладів освіти передбачає широке знайомство з музичними явищами, розуміння їх змісту, проблем. Вона має єдину ціль – всебічно розвинути активного в суспільному житті громадянина нашої держави. Метою статті є проаналізувати стан формування музичної культури здобувачі освіти в наукові діяльності та на практиці та опрацювати, розробити і застосувати на практиці викладацькі умови та критерії формування музичної культури здобувачів освіти в науковій діяльності і на практиці. Мeтoдологія роботи полягає у застосуванні таких методів: теоретичний аналіз літератури з проблеми вивчення досвіду роботи викладачів, педагогічне спостереження, експеримент, статистичний аналiз і обробки результатів дослідження. Наукова новизна статті полягає у створенні та втіленні системи психолого – педагогічного керівництва шляхом виховання музичної культури здобувачів освіти в науковій діяльності і на практиці та, яка охоплює усі етапи навчання та життєдіяльності здобувачів освіти.Як висновок, в статті ми довели, що таким чином мета і завдання тісно взаємопов'язані між собою єдиною ниткою – формування музичної культури здобувачів освіти. Ці обставини зумовили характер експериментальної методики, яка сприяла б забезпеченню динамічності формування музичної культури здобувачів освіти.

Посилання

Блонський Павло Петрович. Енциклопедія Сучасної України. Редкол. : І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] ; НАН України, НТШ. К. : Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2004. URL: https://esu.com.ua/article-35540 (дата звернення 14.02.2025).

Величкіна М.В. Приятель дітей – Генріх Пестолоцці. Харків, 1923. 40 с.

Власенко І. Традиції українського історичного музикознавства і сучасність. URL:http://rep.bgam.edu.by/xmlui/bitstream/handle/123456789/741/Vlasenko.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення 19.02.2025).

Довганець В.І. Педагогічні умови організації професійно орієнтованої самостійної роботи студентів. Теоретичні питання культури, освіти та виховання. 2010. № 42. С. 33–38.

Історія педагогіки: курс лекцій. Педагогічні погляди і діяльність Й. Пестолоцці. Навчальний посібник. К., 2004. 171 c.

Лобас О.М. Чи знаєте ви музику. К.: Музична Укрaïна, 2002. 135 c.

Муха А. Музикознавство. Історія української музики. Київ: Наукова думка, 1992. Т. ІV. С. 519–543.

Руссо Ж.- Ж. Еміль чи Про виховання. Вибрані педагогічні твори. К.: Освіта, 1996. С. 207–218.

Сильвестров В. В. Дочекатися музики: лекції-бесіди: за матеріалами зустрічей, організованих Сергієм Пілютиковим. К.: Дух і літера, 2011. 375 с.

Сухомлинський В. О. Вічна тополя : казки, оповідання, етюди. Київ : Генеза, 2003. 272 с.

Сухомлинська О.В. Сухомлинський Василь Олександрович. Українська педагогіка в персоналіях: навч. посібник для студентів ВНЗ: у 2 кн. Кн.2. К.: Либідь, 2005. С. 380–386.

J.H. Pestalozzis. Ausgewählte Werke. Beyer & Söhne Langensalza, 1902. 489 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26

Як цитувати

ОХМАНЮК, В., & ТОМЧУК, Н. (2025). ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В НАУКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ І НА ПРАКТИЦІ. Fine Art and Culture Studies, (2), 117–121. https://doi.org/10.32782/facs-2025-2-16

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають