ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В ІНСТРУМЕНТАЛЬНОМУ ВИКОНАВСТВІ

Автор(и)

  • Віталій ОХМАНЮК Волинський національний університет імені Лесі Українки https://orcid.org/0000-0001-9762-4968
  • Наталія ТОМЧУК Волинський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2025-3-1-25

Ключові слова:

здобувачі освіти, музична культура, інструментальне виконавство, музичне мистецтво, академічне виконавство

Анотація

Музична культура викладача, який зростає на основі музично-естетичних досягнень нашого суспільства, являє собою певний рівень розвитку музичних інтересів, потреб, здібностей, здатностей оцінювати музичні явища з точки зору усталеного ідеалу. Водночас включає у себе володіння відповідним комплексом понять, навичками творчої діяльності, почуттями і настроями, які орієнтують особистість на морально-етичне сприймання музичного мистецтва, що дозволяє говорити про складно-елементарну її природу. Актуальність проблеми формування музичної культури здобувачів полягає у тому, що не достатньо виконувати тільки популярну музику, а й потрібно зацікавлювати своєю музикою слухача. Формування музичної культури майбутніх викладачів мистецьких закладів освіти передбачає широке знайомство з музичними явищами, розуміння їх змісту, проблем.Вона має єдину ціль – всебічно розвинути активного в суспільному житті громадянина нашої держави.Метою статті є опрацювати, розробити і застосувати на практиці викладацькі умови та критерії формування, особливості розвитку музичної культури у здобувачів освіти в інструментальному виконавстві.Мeтoдологія роботи полягає у застосуванні таких методів як: експеримент, статистичний аналiз і обробки результатів дослідження, педагогічне спостереження, теоретичний аналіз літератури з проблеми вивчення досвіду роботи викладачів.Наукова новизна. Оскільки музична культура особистості – це комплексне поняття, яке означає міру і норму розвитку особистих властивостей, тому зростанню ефективності формування будуть сприяти активізація самостійної діяльності здобувачів освіти, яка направлена на різностороннє оволодіння матеріалом музичного мистецтва. Тому в дослідженні визначено особливості розвитку музичної культури здобувачів освіти в інструментальному виконавстві.Як висновок, у статті відзначено, що дослідження дало можливість встановити закономірність, яка визначає ефективність виховання музичної культури здобувачів, а саме, чим більше в навчально-виховному процесі єдність, взаємозв’язок, взаємодія педагогічних передумов, тим суттєвіша можливість більш динамічного розвитку музичної культури здобувачів освіти.

Посилання

Квятковський Вікентій. Українська музична енциклопедія. У 2 т. Т. 2 : Е–К / гол. редкол. Г. Скрипник. Київ : Видавництво Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології НАН України, 2008. С. 357–358.

Ляшенко І. Ф. Музика і естетичне виховання. Мистецтво. 1969. № 6. 76 c.

Ляшенко Іван Федорович. Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс]; НАН України, НТШ. Київ : Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2017. URL: https://esu.com.ua/article-60130

Ніколаєва Л. Іван Ляшенко як творець музичної україністики. Наук. зб. Львів. муз. академії. 2000. Вип. 8, ч. 1. С. 296–300.

Пясковський І. Логічне і художнє в музичному мисленні. Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. 2009. № 1 (2). С. 21–25.

Самойленко О. Часові епістеми музики і темпоральні категорії історичного музикознавства. Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. 2017. № 3 (36). С. 9–12.

Тимошенко О. Музичне життя України на сучасному етапі. Мистецтвознавство України: зб. наук. праць. Київ : КМУ, 2003. Вип. ІІІ. С. 191–199.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-08-28

Як цитувати

ОХМАНЮК, В., & ТОМЧУК, Н. (2025). ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В ІНСТРУМЕНТАЛЬНОМУ ВИКОНАВСТВІ. Fine Art and Culture Studies, 1(3), 172–180. https://doi.org/10.32782/facs-2025-3-1-25

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають