ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В ІНСТРУМЕНТАЛЬНОМУ ВИКОНАВСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2025-3-1-25Ключові слова:
здобувачі освіти, музична культура, інструментальне виконавство, музичне мистецтво, академічне виконавствоАнотація
Музична культура викладача, який зростає на основі музично-естетичних досягнень нашого суспільства, являє собою певний рівень розвитку музичних інтересів, потреб, здібностей, здатностей оцінювати музичні явища з точки зору усталеного ідеалу. Водночас включає у себе володіння відповідним комплексом понять, навичками творчої діяльності, почуттями і настроями, які орієнтують особистість на морально-етичне сприймання музичного мистецтва, що дозволяє говорити про складно-елементарну її природу. Актуальність проблеми формування музичної культури здобувачів полягає у тому, що не достатньо виконувати тільки популярну музику, а й потрібно зацікавлювати своєю музикою слухача. Формування музичної культури майбутніх викладачів мистецьких закладів освіти передбачає широке знайомство з музичними явищами, розуміння їх змісту, проблем.Вона має єдину ціль – всебічно розвинути активного в суспільному житті громадянина нашої держави.Метою статті є опрацювати, розробити і застосувати на практиці викладацькі умови та критерії формування, особливості розвитку музичної культури у здобувачів освіти в інструментальному виконавстві.Мeтoдологія роботи полягає у застосуванні таких методів як: експеримент, статистичний аналiз і обробки результатів дослідження, педагогічне спостереження, теоретичний аналіз літератури з проблеми вивчення досвіду роботи викладачів.Наукова новизна. Оскільки музична культура особистості – це комплексне поняття, яке означає міру і норму розвитку особистих властивостей, тому зростанню ефективності формування будуть сприяти активізація самостійної діяльності здобувачів освіти, яка направлена на різностороннє оволодіння матеріалом музичного мистецтва. Тому в дослідженні визначено особливості розвитку музичної культури здобувачів освіти в інструментальному виконавстві.Як висновок, у статті відзначено, що дослідження дало можливість встановити закономірність, яка визначає ефективність виховання музичної культури здобувачів, а саме, чим більше в навчально-виховному процесі єдність, взаємозв’язок, взаємодія педагогічних передумов, тим суттєвіша можливість більш динамічного розвитку музичної культури здобувачів освіти.
Посилання
Квятковський Вікентій. Українська музична енциклопедія. У 2 т. Т. 2 : Е–К / гол. редкол. Г. Скрипник. Київ : Видавництво Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології НАН України, 2008. С. 357–358.
Ляшенко І. Ф. Музика і естетичне виховання. Мистецтво. 1969. № 6. 76 c.
Ляшенко Іван Федорович. Енциклопедія Сучасної України [Електронний ресурс]; НАН України, НТШ. Київ : Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2017. URL: https://esu.com.ua/article-60130
Ніколаєва Л. Іван Ляшенко як творець музичної україністики. Наук. зб. Львів. муз. академії. 2000. Вип. 8, ч. 1. С. 296–300.
Пясковський І. Логічне і художнє в музичному мисленні. Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. 2009. № 1 (2). С. 21–25.
Самойленко О. Часові епістеми музики і темпоральні категорії історичного музикознавства. Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. 2017. № 3 (36). С. 9–12.
Тимошенко О. Музичне життя України на сучасному етапі. Мистецтвознавство України: зб. наук. праць. Київ : КМУ, 2003. Вип. ІІІ. С. 191–199.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.