ТРАНСФЕР ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ: ДОСВІД ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО РЕАЛІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/pcsd-2022-4-9

Ключові слова:

цифрові технології, вища освіта, Європейський Союз, трансфер технологій, цифрова трансформація освіти

Анотація

У статті розглянуто проблему цифровізації освіти та впровадження цифрових освітніх технологій у сучасну педагогічну практику в Україні та Європейському Союзі. Узагальнено, що цифровізація стає однією з ключових світових тенденцій розвитку всіх рівнів освіти і впливає не лише на зміну засобів навчання та змісту освіти, а й на форму організації освіти та забезпечення освітнього процесу. Метою статті визначено аналіз європейського досвіду трансферу цифрових освітніх технологій та визначення особливостей його імплементації в реаліях сучасної української вищої освіти. На основі узагальнення проведеного аналізу досвіду впровадження цифрових освітніх технологій в деяких країнах Європейського Союзу, виокремлено чинники, які, впливають на процес упровадження цифрових освітніх технологій в Україні, зокрема: процес вибору цифрових освітніх продуктів; пріоритетність завдань; інфраструктура та ресурси закладу вищої освіти; система впровадження та супроводу; професійне навчання викладачів; корпоративна культура персоналу; підтримка адміністрації; роль викладацької спільноти (їхня готовність до організації освітнього процесу на основі освітніх цифрових продуктів та інструментів); розуміння цілей впровадження цифрових освітніх продуктів в освітній процес). На основі проведеного порівняльного дослідження досвіду європейських країн щодо впровадження цифрових освітніх технологій уможливилося формулювання для українських університетів практичних рекомендацій щодо впровадження цифрових освітніх технологій: застосування принципу «економії даних» у цифровому форматі; поєднання в освітньому процесі конкретних практичних навичок з фундаментальністю; у виборі форм онлайн- навчання керуватися ключовими параметрами онлайн-курсів; урізноманітнення освітнього процесу матеріалами різноманітними платформами (Coursera, edX, Udacity, DataCamp та ін.), роботою з соціальними мережами та Інтернет-сервісами, різними ґаджетами.

Посилання

Ашиток Н., Галь Ю. Проблеми впровадження цифрових технологій в дистанційне навчання у вищій школі. Молодь і ринок. 2021. Вип. 11–12. С. 33–38.

Буняк Н. М. Роль трансферу технологій у розвитку національної інноваційної системи. Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. 2014. Вип. 10. Том 2. С. 56–62.

Панасенко І. В. Дистанційне навчання в Україні: аналіз загроз і викликів. Бізнес Інформ. 2021. Вип. 6. С. 78–83.

Agostini L., Galati F., & Gastaldi L. The digitalization of the innovation process: Challenges and opportunities from a management perspective. European Journal of Innovation Management. 2020. Vol. 23 (1). Р. 1–12.

Burnett N. Immersive technology and Education – Deep dive #2. Medium. 2019, September 4. URL: https://medium.com/dataseries/immersive-technology-andeducation-deep-dive-2-85862981fd6b.

Churchill D. Curriculum, learning design and digital resources for STEM education. Journal of international scientific publications. Educational alternatives. 2018. Vol. 16. P. 49–61.

DeVries I. Open Universities and Open Educational Practices: A Content Analysis of Open University Websites. International Review of Research in Open and Distributed Learning. 2019. Vol. 20 (4). P. 167–178.

Dutta S., Lanvin B., Wunsch-Vincent S., & Rivera León L. Global Innovation Index 2021. Tracking Innovation through the COVID-19 Crisis. WIPO – World Intellectual Property Organization. 2021. URL: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2021.pdf.

Heinzl J., Kor A., Orange G., & Kaufmann H. R. Technology transfer model for Austrian higher education institutions. The Journal of Technology Transfer. 2012. Vol. 38 (5). Р. 607–640.

Hochschulforum Digitalisierung : Discussion Paper. 20 Theses on Digital Teaching and Learning in Higher Education. Working Paper no. 18. Berlin, 2016. 20 p.

L’ENT c’est quoi? 2017. URL: http://ponthieu.clg.ac-amiens.fr/spip.php? article17

Osburg T. Industry 4.0 needs education 4.0. Published on October 27, 2015. www.linkedin.com/pulse/industry-40-needs-education-thomas-os-burg+&cd=1&hl=ru&ct=clnk&gl=en

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

САВІЦЬКА, В. (2023). ТРАНСФЕР ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ: ДОСВІД ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО РЕАЛІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ. Проблеми хімії та сталого розвитку, (4), 85–90. https://doi.org/10.32782/pcsd-2022-4-9