ОРГАНІЗАЦІЯ ГІДРОМЕТЕОРОЛОГІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕЙСУ З МЕТОЮ ЗБЕРЕЖЕННЯ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ТА БЕЗПЕКИ СУДНОПЛАВСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32782/geochasvnu.2024.4.05Ключові слова:
гідрометеорологічне забезпечення, безпека на морі, безпека морського судноплавства, ІМО, екологічна безпекаАнотація
Прямий вплив гідрометеорологічних умов на виконання виробничих чи господарських робіт проявляється тоді, коли ці роботи безпосередньо залежить від них. Такі галузі як морський флот, авіація, залізничний та автомобільний транспорт, сільське господарство, насамперед, вимагають відомостей про поточні та прогнозовані гідрометеорологічні умови. Предметом дослідження є гідрометеорологічні фактори, що впливають на рівень безпеки судноплавства та правові основи функціонування Міжнародної морської організації (англ. International Maritime Organization, IMO) сфері забезпечення безпеки морського судноплавства. Об’єктом дослідження виступають природне середовище, безпека судноплавства, міждержавні відносини у сфері міжнародно-правового регулювання безпеки морського судноплавства. Розглянуто нові підходи інформаційного забезпечення судноводіїв, що даютьзмогу позитивно впливати на підвищення рівня їх забезпеченості навігаційною інформацією, необхідною для прийняття рішень, що дають можливість безпечно виконувати маневри з використанням 3D електронних навігаційних карт.
Посилання
Гідрометеорологічний Центр Чорного та Азовського морів. URL: https://www.facebook.com/gmccham/?locale=uk_UA (дата звернення: 20.06.2024).
Огляд безпеки та судноплавства 2022 р. Allinsurance. kz. URL: URL: https://allinsurance.kz/tags/riskimorskogo-sudokhodstva (дата звернення: 20.06.2024).
Aalberg A.L., Bye R.J., Ellevseth P.R. Risk factors and navigation accidents: A historical analysis comparing accident-free and accident-prone vessels using indicators from AIS data and vessel databases. Maritime Transport Research. 2022, Vol. 3. Springer. 100062. DOI: https://doi.org/10.1016/j.martra.2022.100062.
Baumler R., Arce М.С., Pazaver A. Quantification of influence and interest at IMO in Maritime Safety and Human Element matters. Marine Policy. 2021. № 133. Springer. 104746. DOI: https://doi.org/10.1016/j.marpol.2021.104746.
DNV Container Ship Update Information from DNV до container ship industry No. 1 April 2008. Napoli special edition. DNV, 2008. 24 p.
Faturachman D., Mustafa S. Performance of Safety Sea Transportation. Rocedia-Social and Behavioral Sciences. 2012. Vol. 57. P. 368‒372.
Formela K., Nuemann T., Weintrit A. Overview of Definitions of Maritime Safety, Safety at Sea, Navigational Safety and Safety in General. TransNav the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. 2019. Vol. 13 (2). P. 285–290.
Liu T., Zhao D., Pan M. An approach to 3D model fusion in GIS systems and its application in a future ECDIS. Computers & Geosciences. 2016. Vol. 89. P. 12–20. DOI: 10.1016/j.cageo.2016.01.008.
Paula S.A. From maritime salvage to IMO 2020 strategy: Two actions to protect the environment. Marine Pollution Bulletin. 2021. Vol. 170 (12). Springer. 112590. DOI: 10.1016/j.marpolbul.2021.112590.
Psaraftis H.N., Kontovas C.A. Influence and transparency at the IMO: the name of the game. Maritime Economics & Logistics, 2020. 22, Iss. 2, Р. 151‒172. DOI: 1057/s41278-020-00149-4
Tanaka Y. Maintenance of international peace and security at sea. The International Law of the Sea. Cambridge : Cambridge University Press. 2018. Р. 377–403.
Tsimplis М., Papadas S. Information Technology in Navigation: Problems in Legal Implementation and Liability. Journal of navigation. 2019. Vol. 72 (4). Р. 833–849.
Wrobel K. Searching for the origins of the myth: 80% human error impact on maritime safety. Reliability Engineering & System Safety. 2021. Vol. 216. Springer. 107942. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ress.2021.107942.