РИТОРИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ВЧИТЕЛЯ-СЛОВЕСНИКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2023.1.7

Ключові слова:

риторизація, педагогічна риторика, історія дидактичного красномовства

Анотація

Стаття присвячена дослідженню теоретичних і практичних засад риторичної діяльності вчителя-словесника, зокрема розгляду історичного розвитку дидактичного красномовства, обґрунтуванню доцільності уведення педагогічної риторики в систему фахової підготовки майбутніх вчителів-словесників. Навчальна дисципліна «Педагогічна риторика» має на меті поглиблення мовленнєво-риторичної компетентності мaйбутнього вчителя тa формувaння його готовності до мовленнєво-риторичної діяльності. Основними завданнями вивчення дисципліни є оволодіння мовленнєво-риторичними вміннями вчителя з метою риторизації навчально-виховного процесу в школі; усвідомлення специфіки мовленнєво-риторичної діяльності, особливостей комунікативно-мовленнєвих ситуацій, характерних для професійної сфери вчителя-мовника; розвиток мовленнєво-риторичної особистості, яка вміє застосовувати отримані знання та сформовані вміння в нових умовах прояву тієї чи іншої комунікативної ситуації, здатної шукати і знаходити власне рішення різноманітних професійних завдань; пізнання здобувачами вищої освіти суті мовленнєво-риторичного ідеалу вчителя-словесника як компонента культури і зразка педагогічного спілкування. Метою нашої статті є проаналізувати проблематику риторичної діяльності вчителя-словесника у контексті фахової підготовки вчителя-словесника відповідно до освітньої програми «Середня освіта (Українська мова та література)», спеціальності 014 «Середня освіта (Українська мова та література)». Для вирішення поставлених завдань у процесі роботи використовувалися такі методи дослідження: теоретичні: аналіз і синтез під час опрацювання лінгвістичної, психологічної, педагогічної та методичної літератури з досліджуваної проблеми; емпіричні: проведення й аналіз занять із вказаної дисципліни. Риторизація освітнього простору передбачає формування риторичної майстерності майбутнього вчителя-словесника, вивчення закономірностей розвитку мистецтва красномовства в сучасному педагогічному процесі.

Посилання

Голуб Н. Б. Риторика у вищій школі : монографія. Черкаси : БрамаУкраїна, 2008. 400 с.

Історія української школи і педагогіки : [хрестоматія] / Упоряд. О. О. Любар ; за ред. В. Г. Кременя. Київ : Знання, КОО, 2003. 766 с.

Мацько Л. І. Риторика : [навч. посіб.] / Л. І.Мацько, О. М. Мацько. [2-ге вид., стер.]. Київ : Вища шк., 2006. 311 с.

Новий Заповіт. Київ : 1993. 126 c.

Огієнкові афоризми і сентенції / Упоряд., вступ. ст. З. Тіменика. Львів : Інститут народознавства НАН України. 1996. 100 с.

Педагогічна майстерність : підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; за ред. І. А. Зязюна. [3-тє вид., допов. і переробл.]. Київ : СПД Богданова А. М., 2008. 376 с.

Педагогічна риторика: історія, теорія, практика : монографія / [О. А. Кучерук, Н. Б. Голуб, О. М. Горошкіна, С. О. Караман та ін.] ; за ред. О. А. Кучерук. Київ : КНТ, 2016. 258 с.

Прокопович Теофан. Філософські праці. Вибране / Теофан Прокопович ; [упорядкування та переклад В. Литвинова та ін.]. Київ : Дніпро, 2012. 615 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-24

Як цитувати

АНТОНЧУК, О. (2023). РИТОРИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ВЧИТЕЛЯ-СЛОВЕСНИКА. Acta Paedagogica Volynienses, (1), 44–49. https://doi.org/10.32782/apv/2023.1.7

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають